Ik heb mijn dochtertje altijd gevoed op verzoek. Maar aangezien ik ben overgegaan op FV, ben ik nog een beetje zoekende naar een 'schema'. Wat is een 'normaal' hoeveel een kindje van bijna 6 maand eet? en drink? Het is namelijk soms echt een ramp met haar flessen. Ze is wrs. gewend om meerdere kleine beetjes te drinken (toen ze nog aan de borst dronk), dat ze dit nu dus ook nog steeds het liefste wil. Ze drinkt nu vaak maar 4/5 flessen van 150+6 leeg (soms nog minder). Daardoor komt ze soms uit op maar 500 cc per dag. Daarbij eet ze meestal een groot potje fruit en een 1/2 groot potje groente. Hoe kan ik ooit met haar op 3 flessen uitkomen!? En krijgt ze nu wel genoeg binnen? Alvast bedankt!
Hallo, Een kindje van bijna 6 maanden krijgt vaak nog wel rond de 800 ml-1000 ml per dag. In 500 ml flesvoeding zitten wel alle vitamines en mineralen die een kindje nodig heeft. Of je kindje voldoende binnenkrijgt kan alleen je consultatie bureau goed beoordelen aan de hand van de groeicurve van je kindje. Groeten Eveline
Nouja, we zijn net bij het cb geweest en ze volgt haar eigen lijn in principe en ze komt wel telkens aan! (volgens de arts mocht ze nog wel 2 kilo extra aankomen... net of we dat in de supermarkt kunnen kopen?!) Maargoed.. Nu gaf ze aan dat we wel een schep extra melk in der flesjes mochten toen om toch aan de voedingsstoffen te komen. Kan dit kloppen!? Want ze drinkt vaak wel liever diksap o.i.d., dus aan vocht tekort zou ze dan niet zo snel komen, denk ik, toch?! We maakten haar nu wel eens wakker om 23 uur voor een flesje, terwijl ze al maanden doorslaapt. Volgens haar was dit dan ook niet nodig meer.. Eigenlijk zei ze, samengevat: geef haar wat ze wil hebben, als ze maar voldoende en gevarieerd eet.. Maar das toch best wat voor een kindje van 6 maanden!? Of ben ik nu gewoon overbezorgd?!
Weer wat nieuws: dochterlief spuugt sinds gister hele voedingen terug. Kan dit er aan liggen de we met de opvolgmelk zijn begonnen?! (dat dit zwaarder op de maag ligt ofzo!?)
Hallo, Klopt, de opvolgmelk valt iets zwaarder per flesje. Het schepje voor het poeder is ook iets groter. Wanneer je kindje daar moeite mee heeft, kun je ook teruggaan op de zuigelingenmelk en deze gaan mengen met de opvolgmelk. Alleen wanneer het CB aangeeft dat je een schepje voeding extra kunt geven, kun je dat aanhouden, maar misschien is het beter om even te wachten totdat je kindje goed gewend is aan de opvolgmelk. Het ene kindje heeft meer nodig dan het andere kindje, het is lastig aan te geven wanneer het te weinig is. Wanneer je merkt dat ze goed drinkt als je haar nog even wakker maakt rond 23.00 uur, zou ik dat nog even volhouden. Groeten Eveline
Ik dacht misschien ben je wel benieuwd hoe het hier loopt. We zijn begonen met Omneo. (nadat we bij de HA waren geweest omdat ze wel heel erg slecht begon te drinken naast t spugen). Tot nu toe gaat t super! Ze drinkt bijna 600cc op een dag zelfs! (zonder de voeding van 23.00)! Bedankt voor het meedenken!