Weet even niet meer wat ik moet doen..!!??

Discussion in 'Flesvoeding' started by Marijee, Feb 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

@ Antje
    Ik snap de reactie van de kinderarts misschien wel een beetje. Die krijgen natuurlijk elke dag te maken met overbezorgde ouders die denken dat hun kind kma heeft. Maar als ouder wil je gewoon serieus genomen worden. Het was fijner geweest als ik het gevoel had gehad dat ze 100% achter me zou staan. Maar we hebben nu in iedergeval bereikt dat ze wel akkoord gaat met het proberen van dieetvoeding.

Ik wil me ook helemaal niet blind staren op KMA, maar vind het wel prettig dat we nu in iedergeval kunnen testen of hij het heeft (eventueel uitsluiten). Voor ons was het geen optie om nog langer door te gaan met de medicatie en een ontroostbaar kindje te hebben. Eczeem, roggelen, moeizame ontlasting, spugen moet toch ergens vandaag komen.....

De bonnen gaan we zeker bewaren! Heb de bon al netjes opgeborgen;)

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    @ Ansje, ik vind het ook zeer goed dat je je niet met dat verhaaltje heb laten afschepen. Toen ik dat verhaaltje kreeg te horen, had ik helemaal geen zin om de discussie nog met die man aan te gaan (het was niet eens mijn eigen ha, die had vakantie) Ik heb het toen uiteindelijk via het cb gedaan en via hun ben ik naderhand ook bij de ka terecht gekomen.

3. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    hoi ansje

het klinkt tot nu toe al positief.
    hoe sliep hij hiervoor dan?

Kian bleek uit de provocatie test geen KMA te hebben maar zowel de kinderarts als ik denken dat ik er zo vroeg bij was dat door de koemelk vrije voeding de allergie is geremt en omdat ik al was begonnen met fruithapjes toen hij weer terug ging op gewone voeding heb ik daarna eigelijk nog weinig gemerkt.
    dus of hij ooit echt kma heeft gehad zullen we nooit zeker weten.

wel moet hij nog steeds helemaal niets weten van gewone melk als hij dat drinkt dan word hij onrustig en zeurderig en krijgt hij last van zijn darmpjes.

haha ik schoot echt in de lach over het stukje dat je schreef over het geluid van je zoontje na de voeding.

ik zal ook jou op de hoogte houden!

4. ansje1982

Hiervoor was het zeker overdag slapen een drama. Veel huilen en weinig slapen. Zelf zo erg dat ik aan het einde van de dag ook aan het huilen was. Nadat wij lactulosesiroop en dr. browflessen zijn gaan gebruiken is het wel wat verbeterd. Nu huilt hij vooral wanneer hij krampjes heeft. Hoe langer geen ontlasting hoe vakker hij wakker wordt en huilt

Gisteren begon hoopvol, maar vandaag was een helaas een hele vermoeiende dag. Vannacht is ons kleintje om 4:00 persend wakker geworden. Helaas geen ontlasting te bekennen. Overdag heeft hij tussen de flessen door veel gehuild en weinig geslapen. Zondagochtend had hij voor het laatst ontlasting gehad. Zojuist met hulp van de thermometer (doe ik liever niet, maar je moet wat) heeft hij eindelijk weer ontlasting gehad. Nu ligt hij heerlijk vredig te slapen.

Ik hoop dat de allergy care voeding snel zijn werking op de darmpjes zal hebben nu de afvalstoffen van de normale flesvoeding zijn lichaam hebben verlaten. Afwachten dus.

Het piepen en roggelen na de fles is overigens zo goed als verdwenen. Zijn eczeem is niet verminderd, maar gelukkig ook niet toegenomen (dat ging de afgelopen weken namelijk in een snel tempo)

Hoe is het met je dochterje Loys?

5. ansje1982

:) Update:

We gebruiken nu 6 dagen Friso Allergy Care en ons kleintje is veel rustiger geworden! Hij is ontspannen en lacht steeds vaker. De huiduitslag is sinds gisteren helemaal verdwenen. Voor het eerst in zijn leventje heeft hij echt een zacht babyhuidje!

De ontlasting begint langzaam opgang te komen. Hij heeft nu iedere dag 1x ontlasting waarvan zelfs al 3 keer zonder lactulose of hulp.

We proberen niet te vroeg te juichen, maar we beginnen echt te geloven dat we de oplossing hebben gevonden voor de problemen van ons kleintje!

Marijee, ik hoop dat het met jouw dochtertje ook zo goed gaat!

6. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    heej ansje

wat super om te horen dat het zo goed gaat met jullie ventje :D

hier gaat het eigelijk ook super.
    haar darmpjes zijn nu echt gewend aan de voeding en ze heeft totaal geen darmkrampjes meer.. ze slaapt overdag weer meer en niet steeds van die kleine slaapjes en ze is gewoon zo veel rustiger.. ligt nu echt rustig in de box rond te kijken en niet na 5 minuten beginnen te huilen van onrust.

vanaf afgelopen donderdag had ze opeens wel weer vlekjes in haar gezichtje en was ze weer heel onrustig en sliep overdag bijna niet maar dat bleek gelukkig groten deels met een sprongetje te maken te hebben want ze slaapt nu wel weer smiddag van 1 tot 5 en de vlekjes zijn weer helemaal verdwenen ( kwamen blijkbaar ook van de vermoeidheid)
    ik was eerst bang dat de pepti misschien niet genoeg was en ze andere koemelkvrije voeding moest hebben die sterker was maar gelukkig niet het geval!
    en ze slaapt nu 9 uur lang op rij door.
    ze krijgt om 11 uur haar laatste flesje slapend en komt pas rond 8 uur weer.
    jammer dat de oudste wel vind dat hij genoeg slaap heeft gehad na 6 uur sochtends ;) haha.

wanneer heb je weer controle bij de kinderarts?
    ben benieuwt wat die dan zal zeggen.

7. ansje1982

Hoi Marijee,

Wat fijn dat het zo goed met je dochtertje gaat! Haha, zul je net zien dat je dochtertje lekker lang slaapt, haalt je zoontje je uit je slaap. Gelukkig was de kleine terugval een spongetje in de ontwikkeling.

Ik herken het helemaal. Gisterenavond had ons kleintje ineens weer een huilbui en vanmorgen weer wat droge plekjes. Je bent zo bezig met die symptomen dat je idd gelijk aan een terugval denkt. Terugdenkend ben ik tot de conclusie gekomen dat de huilbui van de honger kwam en de droge wangetjes door onze heerlijke wandeling in de buitenlucht gisteren.

Verder gaat het hier perfect. Zijn darmpjes zijn echt opgang gekomen. Vanmorgen had hij weer een volle luier! We geven helemaal geen lactulose meer. Ook de eczeem en rode uitslag zijn verdwenen, dat zonder gebruik van hormoonzalf. Zelf durven we nog steeds niet te geloven dat we de oplossing in handen hebben, maar nu het anderen ook op begint op te vallen kunnen we er gewoon niet meer omheen.

Wij zijn donderdag bij het consultatiebureau geweest. Zij vonden alle klachten wijzen op een voedselallergie en staan 100% achter gebruik van Allergy Care. Ik hoef nu dus niet meer terug naar de kinderarts voor eventuele kma (alleen voor hartruisje). Wanneer we de voeding 2 weken hebben gebruik moet ik even naar het cb komen om de stand van zaken te bespreken. Dan wordt afgesproken hoe lang we nog verder gaan tot provocatie.

Ik ben echt zo blij!:D

Weet jij al wanneer je mag beginnen met provoceren? Ik vind wel heel zielig hoor, om je kindje weer ziek te maken als bewijs dat het een koemelkallergie is.

8. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    hoi ansje..

je let indd zo erg op de symptomen opeens waardoor je soms te veel ziet haha.

super dat de darmpjes van je zoontje nu ook helemaal op gang zijn en hij er geen hulp meer bij nodug heeft dat zal voor hem ook een hele opluchting zijn.

fijn dat het CB in ieder geval de kma erkent en achter het gebruik van allergy care staan.
    maar je krijgt het nog niet vergoed of wel?

ik wil je wel 1 advies geven om een dubbelde blinde test in het ziekehuis te laten doen en niet thuis de provocatie test te doen.
    dit omdat je zo weet dat hij koemelk binnen krijgt en dus niet helemaal objectief bent.
    in het ziekenhuis moet je dan 2 ochtendjes komen in 2 weken en dan krijgt je zoontje steeds kleine beetjes voeding maar je weet niet welke van de 2 ochtenden hij koemelk krijgt waardoor je veel beter echte veranderingen waar kan nemen.
    dit zou wel via de kinderarts moeten.

ik hoef pas over 3 maanden terug te komen bij de kinderarts en dan gaan we kijken of we al gaan provoceren of dat we er nog even mee wachten.

9. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    #29 Feilo09, Feb 14, 2011
    Last edited: Feb 14, 2011
    Mijn vermoeden dat mijn dochter misschien wel een KMA heeft, worden steeds sterker. Toen ik nog borstvoeding gaf (tot 2 weken geleden), dronk ze telkens maar een paar slokjes en zette het daarna op een brullen en vertikte verder te drinken.Ook moest ze erg veel spugen en was huilerig. Eerst leek ze hier een paar keer per week last van te hebben (maar dan wel een hele dag), maar geleidelijk aan werd dit steeds vaker. Tot ze helemaal niets meer van de borst moest hebben. Nu geef ik sinds 2 weken Nutrilon met Nutriton tegen het spugen en het spugen is bijna over. Maar; ze vertoont nog steeds dezelfde kuren als met de borst. Als ze zo'n 30 ml heeft gedronken wordt ze woest en slaat steeds de fles weg en begint te huilen. Ik krijg er daarna alleen nog wat in als ik haar afleid met speeltjes en zingen, op deze manier ben ik dik 3 kwartier bezig per fles. Ze lijkt ook steeds minder vaak het blije meisje te zijn dat ik gekend heb:(. Een ander 'symptoom' is dat ze regelmatig rode bultjes op haar slaap heeft. Ik begin radeloos te worden. Ben nu zo'n 4 uur op een dag bezig met het geven van de fles en dat breekt me op.

Vanmiddag moeten we naar het CB en daar ga ik dit bespreken. Mijn vriend dacht eerst dat het allemaal wel meeviel, maar nadat ik hem een avond en middag voor mijn dochter heb laten zorgen, ziet hij ook in dat dit echt niet langer kan.

Het hoeft natuurlijk geen KMA te zijn, maar mijn gevoel zegt dat er iets niet goed is. En daar ga ik nu naar luisteren! We zijn verdorie al bijna 4 maanden aan het modderen met voeden..

Zo, dat moest ik even kwijt :)

10. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    Hoi feilo

hoe is het vanmiddag gegaan bij het CB.
    als ik jou berichtje zo lees denk ik eerder aan reflux.. dan doet het zuur dat omhoog komt pijn in het keeltje..
    het kan natuurlijk wel KMA zijn maar ik herken meer van je verhaal in me zoontje dan in me dochtertje.
    me zoontje had verborgen reflux.

had je al eens gekeken of het geen spruw is?
    eigelijk een domme vraag omdat ze natuurlijk al 4 maanden is en dan zou de spruw al lang zijn opgevallen.

hopelijk zijn jullie er snel achter wat er aan de hand is want volg inderdaad je gevoel.

11. ansje1982

@Marijee
    Ik heb nog niet gehad over manier van provoceren. Dat zal ik het volgende bezoek aan het cb eens vragen. Ik krijg nog niets vergoed tot daadwerkelijk bewezen is dat hij kma heeft. Wel heb ik 6,5 doos voor symbolisch bedrag van 1 euro op marktplaats kunnen kopen! Ik kom de eerste periode dus wel door. Echt fijn dat er zulke lieve mensen zijn!

@Feilo09
    Ik weet precies hoe je je voelt! Goed dat je vanmiddag je vermoedens hebt besproken met het cb. Ik ben benieuwd wat het gesprek opgeleverd heeft.

12. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hoi Marije en Ansje,

bedankt voor jullie reacties.

Het CB denkt inderdaad ook aan verborgen reflux of koemelkallergie. Het gekke is alleen dat mijn dochter alleen liggend wil drinken. Dan zou je denken dat ze veel meer last zou hebben van reflux. Maar ook daar twijfel ik inderdaad aan..

Vanmiddag dus alles besproken bij het CB en er kwam zelfs nog een arts bij zitten. Alle klachten besproken en ze zijn het er in ieder geval mee eens dat dit zo absoluut niet langer kan. Het werd dus of medicijnen tegen reflux proberen, of Pepti tegen KMA. Aangezien ze naar aanleiding van de klachten toch meer aan KMA dachten, gaan we dat eerst proberen.
    Vanmiddag hebben we Nutrilon Pepti gekocht, maar mijn dochter wil er helemaal niets van weten. Het hele huis heeft ze bij elkaar gegild.
    Ik geloof dat alle frustratie van de afgelopen maanden eruit kwam, heb ontzettend zitten janken :)

13. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    hoi meiden

@ansje.. ik ben benieuwt wat het CB gaat zeggen over het provoceren.
    wat super dat je via marktplaats dat hebt kunnen "kopen".
    het is inderdaad maar goed dat er zulke lieve mensen bestaan.

@feilo.. bij verborgen reflux willen inderdaad vaak niet plat liggen met eten maar elk kind is natuurlijk ook weer anders.
    hopelijk merken jullie snel verschil met de pepti en wat je zou kunnen doen is of mengen met de oude voeding en langzaam overgaan op helemaal pepti of wat de ik van de kinderarts mocht doen als ze het niet zou lussen een beetje diksap erdoor heen doen.

14. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Heb net even alles zitten lezen. Wat een ellende en begrijp jullie zo goed. Mijn zoontje krijgt nexium vanaf week 4 ofzo. Hij krijste een uur na de voeding alles bij elkaar en spuugde erg veel. Toch bleef hij ontevreden en mijn gevoel heeft vanaf dag 1 aan KMA gedacht. Ik ben als baby zeer allergisch geweest en zat van top tot teen onder de exceem en mijn moeder vertelde dat mijn romper altijd vast zat geplakt aan mijn lijfje en dat ze dit los moest weken paar keer per dag omdat het anders open ging. Met dit in me achterhoofd ben ik heel voorzichtig. Na overleg met de huisarts (welke mijn moeder ook al had toen ik baby was) heeft ze nutramigen voor geschreven en hier gelijk een machtiging voor gegeven. Ik ben erg blij met haar want ze neemt me erg serieus en luistert goed naar me.

Hij krijst nu alleen nog bij elke fles maar verder gaat het nu goed. Hij is alert overdag, als hij wakker is huilt hij niet steeds en lacht nu echt! Ik hoop dat het krijsen bij de fles komt omdat hij de voeding vies vindt. Hij drinkt in de ochtend namelijk wel goed.

Het is zo frustrerend om niet te weten wat er is. Begin mijn moeder steeds beter te begrijpen. Als baby sliep ik nauwelijks van de pijn en toen was er geen alternatieve voeding. Ja alleen soya maar dit was waarschijnlijk net zo slecht of nog slechter. Dan ben ik blij dat ik nu leef met zoveel alternatieven

15. ansje1982

Hoi dames,

Hoe gaat het met jullie kleintjes?

Hier gaat het na 2 weken nog steeds heel goed. Geen gekrijs meer, veel lachen, geen eczeem en elke dag een poepbroek. Eindelijk heb ik het gevoel echt te kunnen genieten van ons mannetje!

Vandaag ben ik bij het consultatiebureau geweest en zij zagen ook duidelijk verschil. Over 2 weken gaan we terug en krijgen we uitleg over de provocatie-test (geen blinde test). Ik ben benieuwd!

Liefs,
    Ansje

Share This Page