koorts

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Daantje85, Nov 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    Hallo dames,

Mijn zoontje van 14 maanden heeft koorts. Vandaag begonnen met 40 graden, laatste meting was 38,8 na een zetpilletje gehad te hebben. Hij heeft een hele tijd bij mij gelegen en geslapen, en wilde hem net in zijn eigen bedje leggen om lekker te gaan slapen, maar dat weigert hij dus pertinent nu. Logisch, hij voelt zich en is ziek en wil het liefst bij mama hangen. Maar vinden jullie dat ik hem mee kan nemen naar de psz voor mijn andere zoontje te halen? Het is maar 2 minuten lopen vanaf hier dus qua afstand valt het wel mee, goed aankleden en in de buggy. Maar vind het moeilijk om zo'n keuze te maken. En tuurlijk wat moet dat moet, maar kan het geen kwaad dat hij dan naar buiten gaat? Frisse lucht zal hem vast wel goed doen denk ik.

2. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Het is juist goed om een kindje met koorts mee naar buiten te nemen, lekker in de frisse lucht!
    Ik zou het gewoon doen, goed inpakken, maar niet te dik! Want hij heeft al koorts en moet die warmte kwijt.

3. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

Jul 8, 2008
    719
    0
    0
    zeker gewoon doen kan geen kwaad om een kindje met koorts mee naar buiten te nemen is zelfs goed voor ze

beterschap en hopenlijk is hij snel beter

4. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    Hij sliep weer voordat ik moest gaan dus hij is niet mee geweest.
    Hij had net weer koorts 40.1 dus dat is weer gestegen ondanks de zetpil. Weer een nieuwe gezet en als hij zo weer wakker is weer even tempen..

5. Pientje01

Pientje01 Actief lid

Jun 16, 2010
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beterschap!! Zo vervelend als die kleintjes hoge koorts hebben. Als hij suffig wordt meteen de dokter bellen hoor!

6. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    even een update: Ik had dinsdag rond kwart over 4 de dokter gebeld omdat ik het niet vertrouwde, kreeg ik idd te horen zolang ze nog goed drinken en goede plasluiers hebben dat het wel mocht die koorts. Maar nog geen kwartier daarna, kreeg hij stuipen waarop ik weer getemperatuurd heb. Had Finn gewoon 41 graden koorts! Dus opnieuw de ha gebeld en we mochten meteen komen. De ha heeft ons meteen doorgestuurd naar de seh en daar heeft Finn verschillende onderzoeken gehad waaruit bleek dat hij een lichte longontsteking had. Ze wilden hem voor observatie toch wel een nachtje laten blijven en mocht gelukkig gister alweer naar huis met ab.
    Nu gaat het goed met hem, hij is weer lekker aan het spelen, en heef zijn kuren alweer terug ;).

Share This Page