Kom net van de verloskundige af. bloeddruk was erg laag en ze heeft me geadviseerd om toch echt thuis te blijven om een ziekenhuisopname te voorkomen. Dat ga ik maar op mijn werk zeggen. Zie zo op tegen dat telefoontje! Maar jullie hebben gelijk. Uitdrogingsverschijnselen is inderdaad niet niks.
Mocht ik jou zijn zou ik echt aan mezelf denken en gewoon thuis blijven. Als je je niet lekker voelt of je hebt rust nodig hoef je je niet schuldig te voelen! Ik begrijp het wel, want ik had hetzelfde voor tijdens mn eerste weken... Ik werk in de gezondheidszorg, dus je zou denken dat ik wel op wat begrip kon rekenen van collega's, maar had daar ook niet veel steun van. Ze zeiden het niet echt in mijn gezicht, maar voelde wel dat ze zoiets hadden van: 'kan ze nu gewoon niet op haar tanden bijten' :-s. Ik had ook erge last van mijn rug en bekken (o.a. door het hef-en tilwerk van de patiënten) en de arbeidsgeneesheer heeft me aan 9 weken thuis gezet. Voor mij een hele opluchting, en had de rust ook echt nodig. Ik zou zeggen: trek je er niets van aan en blijf echt maar thuis als je dit zelf nodig vind! grtjes x
Heeeeel irritant dat het zo gaat op je werk.. Ik herken het wel hoor...Ik heb me ook al een paar keer ziek gemeld. (ik doe weliswaar een volwassenenstudie, dagopleiding, 4 dagen in de week, bijna klaar) maar zelfs daar geven ze je een gevoel dat je je aanstelt. Heb het in vertrouwen verteld aan de management assistente, krijg haar namelijk aan de tel als ik bel, maar word me niet in dank afgenomen als ik er niet ben. Vanmorgen ook weer ontzettend misselijk...Ik eet pepermuntjes om het gevoel te overbruggen...Echt niet prettig. Voel me gewoon ellendig! Het is niet alleen maar een roze wolk...
bedankt meiden, ben zo blij dat jullie je ervaringen met mij delen! Je kunt je niet voorstellen wat dit mij helpt. Je gaat onderhand denken dat je de enige bent. Het grappige is dat als ik dit topic van iemand anders zou lezen ik ook zou zeggen van "ga toch lekker thuis zitten" schijt aan je werk. Nu heb ik het zelf en ben ik er te schijterig voor. Snap mezelf soms echt niet hoor. Vanmiddag mijn werk gebeld en voorgelegd aan mijn leidinggevende "het is of nu thuis blijven, of naar het ziekenhuis". Tja, niks aan te doen dan zei ze. Ze vroeg "wat denkt de verloskundige hoelang dit gaat duren" ik zei, dat ik echt rust moet nemen tot de misselijkheid helemaal weg is. Nou, zei ze dan kan ik de komende 2 weken dus niet op je rekenen? Bel je me woensdag weer even, zei zei... Dus ze wil om de 3 dagen op de hoogte gehouden worden. Wordt hier niet vrolijk van maar goed, ik heb het gedaan en dat voelt wel weer goed. Even rust nemen!
tjemig wat een medeleven daar op je werk zeg grrrr en dan krijg je te horen van je VK dat je toch echt moet rusten anders z-huis zou je toch verwachten dat iemand ff zijn oogkleppen afdoet en zijn menselijke kant laat zien. maar ja toont weer eens hoeveel rare mensen er toch op de wereld zijn. en dan die rotopmerking 'het hoort erbij' nou sorry ja misselijk hoort bij zwanger maar hey daar heb je ook gradaties in hoor.........ik heb bijna geen last gehad...........maar als je zo erg last heb dat je uitdrogingsverschijnselen hebt zou ik toch denken oeps doe t eens ff lekker rustig aan meid. je wil niet in het z-huis belanden aan het infuus lijkt me laat ze daar op je werk lekker het sgompes krijgen. lekker rustig aan lekker thuis en ja dan zo een chef die wil dat je elke 3 dagen belt. laat anders je vriend/man een keer bellen met 'ja ik bel even voor mijn vriendin want ze kan zelf niet aan de telefoon komen, ze hangt namelijk boven de wcpot.' hhahaah stelletje...........grrrrrrrrr (vond het idee van 'naar werk gaan en dan gewoon net de wcpot niet redden maar op de vloer kotsen bv ' ook een heeeeeel goed idee luister nou maar naar je dokter en VK en naar je ouders en vriend! echt hoor sterkte met de misselijkheid droge biscuitjes naast je bed, en eten voor je opstaat en gember helpt ook tegen misselijkheid. kan er thee van zetten bv. of bij reformwinkel iets halen met gember erin? misschien iets op te proberen? en ja onddanks kotsen toch proberen zoveel mogelijk te drinken he water en misschien bouillon ofzo