hallo allemaal, Ik heb even tips nodig wat ik moet doen. Ik ben nu 27 weken zwanger en zit nog op school. Dat is nog geen probleem dacht ik. tot ik de 20 weken echo kreeg en er 4 softmakers werden gezien, sinds die tijd ging ik niet veel meer naar school omdat ik sowieso op dat moment niet bij was met mijn hoofd en ook omdat een stuk rustiger aan wilde doen omdat alleen maar moe ben. Ik loop ook nog eens 2 dagen stage erbij. heb ik laatst een gesprek gehad op school dat ik stukje rustiger aan wilde gaan doen, kreeg ik fijn te horen ja je hoeft niet zoveel meer om je opleiding af te maken, omdat ik vorig school jaar veel afwezig ben geweest wegens een ziekte. nou wou ik wel me stage blijven doen maar niet school het lukt me niet om dit allemaal te combineren en heb ook gezegd dat de gynaecoloog me adviseerde om rustig aan te doen, kreeg te horen dat ik niet zomaar kan thuis blijven van school tenzij het echt niet meer gaat. terwijl het gewoon echt niet lekker met me gaat. Zou ik nu naar de huisarts kunnen gaan ivm met een burn out en dan via een dokterverklaring de ziekte wet in te gaan? Graag tips of iets weet echt niet meer.
School niet aankunnen maar wel stage kunnen lopen is iets anders als een burn-out. In plaats van naar de huisarts zou ik goede afspraken maken met je studiebegeleider. Misschien kun je verder in deeltijd?
ik heb er met mijn studie begeleider over gepraat maar zei zegt gewoon dat ik gewoon verder moet gaat met alles.
kan je niet een half jaar overslaan? Ja dan loop je studievertraging op en het kost je waarschijnlijk een extra jaar school geld, maar als het nu niet gaat.. Sterkte met je beslissing.
ik ben gister na de huisarts geweest en hij heeft meteen gezegd dat ik tot na de bevalling niet meer na school en na stage mag gaan. En alleen de dingen moet doen die ik leuk vind zodat ik helemaal tot rust kan komen en ik ook goed uitgerust ben als ik moet bevallen enzo. Maar dankje wel voor de steun kan ik nu echt goed gebruiken.
Hoe oud ben je als ik vragen mag? Heeft het met leerplicht te maken dat je studiebegeleider zo moeilijk doet? Het kan aan mij liggen maar als jij vertraging oploopt met je studie omdat je bepaalde dingen niet doet dit jaar, dan is dat toch je eigen probleem? Het is je eigen (college)geld en je eigen diploma uiteindelijk. Nu ga je namelijk helemaal niets meer doen. Op advies van de dokter. Maar dat levert je nog meer vertraging op en waarschijnlijk ook geen goodwill van je studiebegeleider. Begrijp me niet verkeerd, ik trek het oordeel van je huisarts niet in twijfel, maar het is wellicht wel jammer dat het niet in normaal overleg kon met je studiebegeleider zodat je misschien thuis nog een en ander zou kunnen doen ofzo en je minder vertraging zou oplopen.