Zijn er dames die de gok nemen of in het verleden hebben genomen? We weten natuurlijk allemaal dat zwangere vrouwen niet de meest populaire types zijn bij de werkgever om maar niet te beginnen over dames die zwanger willen worden. Voor mijn vorige werkgever was het in ieder geval een goede rede om mijn contract niet te verlengen. Gezien mijn doktersbezoeken op basis van mijn cyclus heb ik destijds mijn verhaal bij de wg moeten neerleggen, erg naïef natuurlijk om te denken dat dat geen enkel probleem zou vormen maar goed, het is gebeurt en ik heb weer een goede les geleerd. Nu is mijn (toekomstige) traject geheel gebaseerd op IUI bezoekjes en bij mijn weten nemen die bij Geertgen in de avonduren plaats en hoeft mijn wg daar (uiteraard) niet van op de hoogte te zijn. De rede dat ik dit vraag is eigenlijk; als mijn zwangerschap in z'n geheel plaats zou vinden binnen mijn nieuwe jaarcontract bij mijn nieuwe werkgever en ze gooien mij eruit dan heb ik naar alle waarschijnlijkheid zo weer een nieuwe baan, echter is deze kans natuurlijk minder groot binnen een zwangerschap. Wellicht is dit bij jullie al bekend maar ik heb net 'ontdekt' dat je dagloon 100% vergoed word door het UWV mocht ik in de WW belanden als resultaat van mijn keuze om toch nu te starten in mijn traject. Dit geldt 4 weken voor de uitgerekende datum tot 10 weken na de uitgerekende bevalling. Mocht om wat voor rede dan ook deze regeling afgeschaft worden dan zal mijn vader financieel kunnen bijdragen maar dit wil ik uiteraard voorkomen. Ook al heb ik niemands goedkeuring nodig, toch wil ik graag jullie mening/reactie hierover. Wellicht zie ik iets over het hoofd.. Ik hoop dat mijn verhaal niet te wazig is, de meeste van jullie zullen mijn voortraject niet kennen.
Van die regelingen en dergelijke heb ik totaal geen verstand.. MAAR.. Ik ben zelf begonnen terwijl ik werkloos thuis zat.. 1 ding heb ik namelijk geleerd het is altijd wel wat en nooit de perfecte tijd.. en ik zelf had geen zin meer om te wachten want wordt wel een dagje ouder Toen ik nog een vaste baan had dacht ik nee ik doe het niet want stel dat ze me eruit gooien, nu ik werkloos was dacht ik nee het kan niet want ik heb geen werk.. het is altijd wat.. Als jij het zelf wil en zoals je zegt ben je er vanovertuigd toch weer snel een andere baan te hebben of je komt financieel niet echt diep in de problemen omdat je bijv je vader hebt zoals je schrijft.. dan zou ik het lekker gaan proberen.. Weet jij veel hoe lang het duurt.. dan kan je maar vast bezig zijn En ik ben er heilig van overtuigd dat voor alles uiteindelijk weer een oplossing is..
Ik weet sinds mei dit jaar dat ik zwanger ben en ben in januari dit jaar begonnen bij mijn werkgever met een jaarcontract. Nu 50% ziek gemeld zwangerschapsgerelateerd, en heb net te horen gekregen dat mijn contract gewoon met een jaar verlengd wordt. Het is nooit de perfecte tijd om zwanger te worden dat heb ik idd ook wel geleerd er is altijd wel iets waarom je kan zeggen nee laten we het maar niet doen.
Dankjulliewel voor jullie reacties! Fijn om te horen dat het ook anders kan Jo85 en inderdaad Sherry 85, ik geloof dat voor elk probleem een oplossing is.. :-D
Ik zit dan ook nog in een beroep waarin flinke klappen gaan vallen ivm bezuinigingen vanuit het kabinet en de zorgverzekeraars. Dus hoe het volgend jaar gaat is afwachten maar daar ga ik me nu niet druk om maken. Mijn leidinggevende is tevreden en ze krijgt toch alles vergoed...
Het is nooit de perfecte tijd meer, een vast contract krijgt men niet zo makkelijk en na 3 tijdelijke contracten word je gewoon uitgezwaaid. Belangrijkste is dat je werk hebt nu en dat je werkgever tevreden is.
Oh ja, ik weet alleen dat je als je ziek thuis zit vanwege zwangerschapsgerelateerde klachten, je 100% van je salaris krijgt ipv 70%. Ik heb nog nooit gehoord van een 100% vergoeding als je als WW-ontvanger vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaat. Staat dat zo op de website van het UWV?
Nee, niet tijdens de behandelingen zelf (dat kan met veel pech tenslotte jaren duren). Ze geven aan 4 tot 6 weken voor je bevallingsdatum en 10 weken na je bevalling. Om en nabij de normale verlof periode.
Gewoon starten met de behandelingen! En indien mogelijk je werkgever hier ver buiten houden. Zoals je gemerkt hebt kan dit negatieve gevolgen hebben voor je werk. En heel veel werkgevers zitten gewoon niet te wachten op een zwangere medewerkster. Je zit niet voor niets in een medisch traject. Dat betekend dat het (helaas) ook langer (en misschien wel heel lang) kan gaan duren om zwanger te worden. Je wilt toch niet tijden gaan wachten i.v.m. werk om er dan achter te komen dat een zwangerschap nog moeilijker gaat worden? En qua werk heb je in deze tijd weinig zekerheid zelfs met een vast contract.
Ik zou gewoon starten. Ondanks dat ik onlangs geen contractverlenging kreeg (zwanger). Het was volgens mijn werkgever gerelateerd aan de tegenvallende cijfers en niet aan mijn zwangerschap. Maar dan nog, sta je wel zwanger op straat idd. Als ik het kon terug draaien echter, zou ik dat niet doen. Ik zou gewoon weer zwanger proberen te worden. Het is toch gewoon iets wat een heel normaal verlangen is en baan kwijtraken kan altijd. Ook met een vast contract... en SUCCES HE!