Weet geen eens een topictitel hiervoor

Discussie in 'De lounge' gestart door tricie83, 24 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ik weet niet of het zomaar kan, dat ze ingeschreven blijft staan op haar oude adres. Maar dat is absoluut even iets wat ik met haar ga bespreken , thanks!
    Ze heeft wel bij de politie geregeld dat als er met haar nummer naar 112 wordt gebeld dat ze niet eens iets hoeft te zeggen, maar dat ze direct langskomen.

Evientje, thanks we wisten niet dat het nu dan toch al bij jeugdzorg ligt. En zij heeft inderdaad een beeld van jeugdzorg en de slechte dingen. daardoor durft ze er niet aan te kloppen.

Ik ga snel een paar belletjes doen , thanks toppers!

2. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Saskia, helemaal met je eens hoor heb ik haar ook gezegd. Maar doordringen is lastig als iemand zo in paniek is.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ja logisch... Je wil het beste doen..
    Maar wat is het beste he.

Maar een soort vlaggetje bij je naam als je 112 belt.. Is toch wel een hint dat ook anderen de situatie serieus nemen.

4. kieke77

kieke77 Actief lid

5 jul 2008
    467
    7
    18
    Ik kan alleen maar zeggen, trek haar uit de situatie weg, van wat ik lees is het goed mis. Ik heb gezien in mijn omgeving, vriendin die in een soort gelijke situatie zat en waarbij het totaal uit de hand liep. Hij heeft een poging tot moord op haar gedaan als haar oudste niet van het lawaai was binnen gekomen waren ze er allemaal nief meer geweest. Heeft hij voor de rechter toegegeven. Ook heb ik gezien dat als je juist bij jeugdzorg aanklopt met je verhaal er meer begrip is vanuit hun. Zij had net voordat het misging verschillende instanties ingelicht, jeugdzorg, huisarts, politie. Vooral bij jeugdzorg is hier naderhand positief op gereageerd dat ze hen had ingelicht. Had ze dit niet gedaan, had ze wel problemen gehad omdat de situatie al langer instabiel was en daardoor een gevaar vormt voor de kinderen en zij er niets aan had gedaan. Juist door bij meerdere instanties kenbaar maken wat er nu speelt zorgt voor snel en adequaat reageren en dat er spoed erachter gezet kan worden. Ga desnoods mee met haar voor steun, maar zorg ervoor dat ze daar weggaat zij kan nu de beslissing niet maken omdat ze er midden inzit, ,maar jij wel!

5. misa

misa Niet meer actief

Jeetje wat een situatie. Ik vind het eerlijk gezegd wat onverantwoordelijk om daar te blijven.
    Ze hoeft toch niet bij jullie te wonen en ingeschreven te staan, maar even logeren kan toch ook? Of anders een blijf van mijn lijf huis?

Ik vraa me altijd af hoe dit soort dingen gaan. Wist je al dat hij zulk gedrag vertoonde, is hij later zo veranderd...? Heftig hoor....!

6. Saskia78

Bizar eigenlijk kieke... Je trouwt, krijgt kinderen... En dan ergens gaat iets vreselijk mis.
    Die leuke vent eerst... Bizar.

7. misa

misa Niet meer actief

Precies....!

8. kieke77

kieke77 Actief lid

5 jul 2008
    467
    7
    18
    Het was ook raar,saskia, die man was een op het eerste gezicht een normale man.
    Zij besloot van hem te scheiden en hij veranderde zo ineens. Hij begon haar te slaan, daarna heeft hij op weg van de Mediator de auto tegen een boom gereden met de intentie jij wil weg, dan gaan we samen dood. Hierop is ze 's middags stappen gaan ondernemen eerst politie, daarna huisarts en toen jeugdzorg op aanraden huisarts. Ze zou de volgende dag weggaan bij haar man en dat heeft hij willen voorkomen door een kusen op har gezicht te duwen.Politie was er zo en jeugdzorg ook, nadat het gebeurde en 112 was gebeld ze had ook een vlaggetje . Hij is
    2 jaar in de cel geweest en zij zit ondergedoken nog steeds dit al 5 jaar. Ik spreek haar nu maar eens per maand. Maar ergens blijft het knagen had ik maar haar mee naar huis genomen die middag, ze wilde dit niet en ik heb het zo gelaten;)

9. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    O kieke wat eng, brrrr

Ik heb vandaag contact gehad met jeugdzorg voor info.
    En heb een aantal telefoonnummers gehad van mensen bij de gemeente die haar op weg gaan helpen.
    Jeugdzorg gaf ook aan dat ivm die aangifte jeugdzorg er wel bij komt maar in dit geval voor moeder en kinderen.
    En als mijn vriendin niet wil dat haar dochter verhoord wordt uit angst voor trauma's dan heeft ze het recht om dat te weigeren. Eventueel kan jeugdzorg dit bij de politie aangeven dat het niet wenselijk de kinderen in die positie te plaatsen.

Ze had het verhaal aangehoord en zei ook al , dat dit juist de "types"zijn om voor op je hoede te blijven.
    Deze man is altijd wel een niksnut geweest, maar pas sinds dat mn vriendin aan heeft gegeven dat ze niet met hem verder wil vertond hij dit obsessieve gedrag.

Heb alles aan mn vriendin doorgegeven, en ik heb het idee dat het aardig bij haar doordrong.
    Ze was nu aan het werk, maar bel haar vanavond weer even terug.

Wordt vervolgd

10. kieke77

kieke77 Actief lid

5 jul 2008
    467
    7
    18
    Fijn dat er goede stappen worden ondernomen. En goed dat je haar steunt, zou ze hard nodig hebben.

11. Saskia78

Mja ik ken ook iemand met zo'n ex...
    Zolang ze getrouwd waten was er niks aan de hand...
    En pas toen ze wegging bleek hoeveel er eigenlijk tijdens het huwelijk ook al mis was...
    Blijf het hele idee bizar vinden....

Deel Deze Pagina