Beetje vroeg ik weet het.. Maar krijg elke keer van mensen te horen oooh als je bent bevallen van de tweeling komen wij snel langs. Zo bijzonder en dat willen wij meemaken. Ja, hartstikke leuk. Wij wonen op max 50m2 met dan 2 baby's, ons zelf en een hondje. Daarnaast wil ik de eerste 2 weken kunnen wennen en genieten. Dit ga ik maar 1x mee maken! Nu is het idee om een kraamfeest te organiseren. Maar hoe moet je dit vermelden? Kans is groter dat ik vroeger beval en dat de kindjes nog niet meteen mee naar huis mogen. Een losse notitie in het envelopje erbij doen? En hoe moet je het vermelden dan? Want dat betekend dat we daarna weer een uitnodiging moeten sturen. Of kunnen wij vragen of mensen een email willen sturen die willen komen zodat wij een uitnodiging per email kunnen verzenden? Geen flauw idee dus!
Wij willen ook een kraamfeest doen (ook klein wonen en heeeeele grote familie) in principe mogen goede vrienden van ons wel (ook) direct op kraamvisite komen maar zeker de ooms/tantes/neven en nichten willen we op t kraamfeest hebben. Wij laten een kaartje bij drukken wat we toevoegen aan het geboortekaartje..is dat een idee? Per mail lijkt me ook prima hoor! Je kunt altijd iets toevoegen op het kaartje dat jullie een feest geven en de uitnodiging nog volgt oid toch?
Ik wilde inderdaad ook een kaartje erbij doen. Maar heb geen flauw idee wanneer de baby's mee mogen, dus datum prikken word moeilijk. Als ik daarna opnieuw 100 kaartjes moet versturen wordt denk ik erg prijzig.. Net zoals jij een hele grote familie. Directe naaste familie en enkele vrienden zijn natuurlijk eerder welkom. Maar ik heb dus al ex collega's etc. die zichzelf nu al hebben uitgenodigd. Misschien kan ik anders het geboortekaartje pas na een week sturen?
Wij hebben een uitnodiging bij het geboortekaartje gedaan. Er zijn een heleboel gedichtjes te vinden waarmee je kan verwijzen naar een kraamfeest. Vaak beval je van een tweeling eerder, maar misschien gewoon uitgaan van je uitgerekende datum en dan 4 weken verder je kraamfeest plannen. Of als de kindjes geboren zijn kan je een datum prikken bijvoorbeeld 6 à 8 weken later. Die inschatten kan je zelf maken wanneer de beste datum zal zijn.
Ja hoor gewoon versturen als jullie eraan toe zijn. Ik weet nog dat een stelletje bij ons op de zwangerschap cursus zat ook pas later een kaartje hadden gestuurd. Zij hadden ook een tweeling gekregen en omdat 1 van de kindjes een paar dagen even goed in de gaten gehouden moest worden, hadden ze gewoon pas het kaartje gestuurd toen ze weer lekker thuis waren
Ik denk dat als je het kaartje later verstuurd, de mensen het toch gaan weten dat je bevallen bent en zullen willen komen zonder het kaartje gekregen te hebben. Kan je niet een uurtje per dag afspreken waarop je bezoek ontvangt? Vermits je een tweeling krijgt, kan je ook duidelijk maken dat dit heel vermoeiend is en dat ze een uurtje kunnen blijven max? Daarna kunnen ze de kindjes nog zien op het kraamfeest.
Wij verwachten er maar één, maar ik herken wat je zegt. Die eerste weken wil je even samen zijn. Wij versturen ons kaartje ook later en vermelden er een tijdraam in. Dus van die tot die datum ben je welkom, even bellen voor je komt. Als mensen dan zo brutaal zijn om toch eerder te komen, staan ze echt voor een dichte deur! Alleen mensen die we zelf uitnodigen: eigen gezin en goede vrienden, mogen eerder komen. Zeker met een tweeling en evt. een ziekenhuisopname is het heeeeeeel verstandig om aan jezelf te denken. Ik zou je aanraden om visite ook niet eerder te ontvangen dan wanneer je eraan toe bent. De visite komt voor jou en de baby's. Niet andersom! Succes en heel veel plezier met je kleintjes. Lijkt me erg leuk, een tweeling!
Je zou ook nog zelf een kleine tekst kunnen schrijven en deze een aantal keren uitprinten en bij de geboortekaartjes in de envelop stoppen. Dan kun je ook een beetje selecteren wie je op je kraamfeest uit wil nodigen
gewoon duidelijk zijn inderdaad, het is lastig om nee te zeggen mensen de deur uit te schoppen haha, maar duidelijkheid en uitleg creeert ook begrip, vooral met een tweeling!! spannend
Een uurtje per dag zou kunnen maar ons huisje is al redelijk vol met ons en 2 kindjes. Er kunnen dan hoogstens 3 mensen langs komen. Ons plan is ook als ik ben bevallen het alleen aan onze ouders, zussen en beste vrienden te melden. Niet op facebook of iets dergelijks, dat komt na een week wel. Degene die een kaartje krijgen zijjn ook welkom op het kraamfeest. Anders zal ik ze ook geen geboorte kaart sturen Eventueel wat iemand zei over een datum prikken 4 weken ongeveer na uitgerekende datum is ook wel een goede. Alleen zitten we dan midden in december. Of zal dat geen probleem zijn?