Sinds vanmorgen is mijn dochter van zeven maanden ziek. Van het ene op het andere moment koorts (39.0), en ze zit opeens onder de uitslag (rode stipjes, lichtrood, niet rood/paars). Verder iets snotterig, en vooral veel klagen, kreunen, huilen en af en toe adem inhouden. Als ik aan haar hoofd/ nek zit begint ze hartverscheurend te huilen. Nu weet ik dat koorts en uitslag bij kinderen veel voorkomt, maar toch zit het me niet lekker dat ze zo snel zieker wordt en maak ik me zorgen. (recent ook niet zo leuke ervaring met hersenvliesontsteking van dichtbij meegemaakt, helpt niet mee). Ze drinkt tnt wel en plast ook goed. Iemand advies wat te doen?
Als je het niet vertrouwd moet je de HAP bellen! Anders zou ik pc geven en na een uurtje tempen om te kijken of de koorts zakt, zo nee dan HAP bellen. Anders kun je het nog even aankijken. Zolang ze drinkt en plast is het goed! Beterschap!
Gezien de hoeveelheid zorgen die je maakt,huisartsenpost bellen.Laat jezelf even geruststellen.Waarschijnlijk een onschuldig virus (zorgt ook voor vlekjes)....maar waarom niet even laten checken? Succes en beterschap!
Hap bellen!!! Zodra het hoofd / de nek pijnlijk is en je er niet aan mag komen is er reden genoeg om aan de bel te trekken... Misschien is het idd een onschuldig virus of oorontsteking dat er voor zorgt dat haar klieren opgezet zijn waardoor ze zo'n nekpijn heeft, maar de combinatie met koorts en het sneller ziek worden zou me niet lekker zitten... Een paar checks die je zelf al kan doen: - zijn de vlekjes wegdrukbaar? - kan ze haar kin op de borst doen? - geeft ze pijn aan als je haar beentjes gebogen omhoog doet (zoals bij verschonen)? Voldoende plasluiers / drinken hoeft niet altijd een indicatie te zijn dat het goed gaat, een kindje met hersenvliesontsteking kan binnen een paar uur zo ziek worden dat dat geen goede graadmeter is... Ik wil je niet ongerust maken, maar liever een keer teveel na laten kijken dan een keer te weinig...
+1....heb dit van dichtbij in mijn vriendenkring meegemaakt en zij waren er nét op tijd bij. Misschien is het niks, maar laat het voor de zekerheid checken! Succes!!!
Ik zou de HAP bellen, beter een keer teveel gebeld/bezocht dan een keer te laat! Hoe is het nu met haar? x
Hoi meiden, Bedankt voor de lieve reacties. Toen ik haar vanmiddag na haar vierde slaapje van vandaag uit bed haalde werd ik begroet met een lach. Ondanks dat ze nog 39.3 heeft vind ik haar wel wat opgeknapt, draait weer op haar buik (dus niet pijnlijk meer blijkbaar) en speelt weer wat. Ik hou haar goed in de gaten en als ze weer inkachelt vanavond bel ik zeker! groetjes, M84