weet het echt niet meer!!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mariya, 7 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    #1 Mariya, 7 sep 2012
    Laatst bewerkt: 7 sep 2012
    Hallo,

Ben nu precies een week geleden bevallen. De melk is gelukkig goed op gang, dus dat is geen probleem. Echter, mijn dochtertje valt elke keer aan de borst in slaap. Ze is dan met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Heb werkelijk alles geprobeerd (zo ook de lactatiekundige en kraamzorg), maar ze slaapt direct aan de borst.

Daarvoor is ze wel goed wakker, huilt, zoekt met haar mondje en vertoont alle tekenen van honger. (Vaak is het dan ook echt al dik 4 uur geleden sinds een voeding!)

Nu dacht ik dus dat ze misschien gewoon wil sabbelen als een speentje en wil clusteren, maar ze moet toch ook wat binnen krijgen? Heb vanmiddag ruim 2 uur geklungeld met haar en elke keer huilde ze wanneer ik haar terug in bedje wilde leggen. Ik was zolang bezig, dat het alweer tijd was voor een volgende voeding. Omdat ik me zorgen maakte, aangezien ze al uuuuren niks had gedronken heb ik haar afgekolfte melk in een flesje gegeven en vervolgens sliep ze dik 3 uur!!

Wat moet ik nou doen? Ben uitgeput, dit gaat zo dag en nacht door. Kom nergens aan toe, heb nog 2 andere kindjes en een pak nutrilon open trekken is nu zooooo verleidelijk!

2. Ukkepukke

Ukkepukke Actief lid

8 okt 2011
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid, wat moet dat vermoeiend voor je zijn! Ik snap dat de neiging groot is om naar de fles te grijpen.
    Voor jou is het een heel gedoe, maar voor je dochter waarschijnlijk ook. Kan het zijn dat ze te moe is om goed de borst te pakken/drinken?
    Ben heel benieuwd hoe het ging toen je haar na de fles en het slapen weer de borst gaf.

Misschien helpt het ook om wat eerder aan te leggen. Je schrijft nl. dat er vaak 4 uur tussen de voeding zit en dat je kleintje veel hongersignalen vertoont en huilt. Huilen is een laat hongersignaal. Onze Uk was in de eerste weken vaak al helemaal uitgeput als we hem te laat aanlegden en hij aan het huilen was. Door wat eerder aan te leggen kan ze haar energie gebruiken voor het drinken. Vier uur tussen de voedingen lijkt me sowieso lang als je kleintje nog maar een week oud is, ook met het oog op je productie.

Wat ik verder nog kan bedenken, maar wat je misschien al geprobeerd hebt is tussendoor verschonen, sokjes/broekje uitdoen, kietelen/'porren' om wakker te houden. Wellicht wil een andere voedingshouding ook helpen.

Misschien kan je partner 's avonds of 's nachts een flesje afgekolfde melk geven, zodat je zelf ook een beetje bij kan tanken.

Heel veel succes!

3. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Kleertjes uit? Kriebelen onder de voetjes? Misschien even de kolf erop zodat je melk al stroomt als ze aanhapt en ze dus niet hoeft te zuigen tot je tsr op gang komt?
    Ik heb hier niet veel ervaring mee, dus hopelijk hebben andere meiden goede tips voor je... Hopelijk is ze gauw wat wakkerder en drinkt ze beter!

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Misschien de hele dag bij je houden en elke keer als ze wakker is aanleggen? Ik weet niet of dat mogelijk is voor je.

Deel Deze Pagina