Wie herkent dit??

Discussion in 'Zwanger worden' started by Miems, Sep 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miems

Miems Actief lid

Apr 18, 2010
    325
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik ben een hele tijd niet online geweest omdatik vond dat ik me even moest terug trekken. Zwanger worden werd een obsesie voor me, ik kon het niet meer opbrengen overal zwangere damens te zien. soms als ik in de trein of bus zat, of gewoon op straat liep moest ik spontaan huilen als ik een vrouw zag die zwanger was of met een kinderwagen liep. ik was nergens anders meer mee bezig. Ik ben erg deprisief geweest hierdoor omdat het mij maar niet lukte zwanger te worden.

Na een tijdje heb ik in overleg met mijn huisarts besloten het gewoon even niet meer te proberen. Ik heb PCO en word nauwelijks ongesteld, ik ben een paar jaar geleden toen naar mijn gyn geweest en die vond dat ik eerst moest afvallen voordat ik aan clomid mocht beginnen. ik heb verschillende dieeten geprobeerd zonder sucses.

Ik heb toen besloten er gewoon even mee te stoppen, nu maanden later loop ik met een bepaalde gevoel en die wil ik met jullie delen, messchien dat iemand het herkent.

Ik heb namelijk het gevoel dat ik nooit zwanger zal zijn, inmiddels zijn er tig mensen om me heen moeder geworden, ben bij een paar aanwezig gezweest, alleen kan ik mezelf gewoon niet meer zo zien, ookal wil ik het. ik zie het alsiets wat ik nooit zal meemaken. Weet niet waarom maar het is zo een strek gevoel. ik zie mezelf gewoon geen moeder worden, ik heb er zo naar verlangt, zoveel verdriet om gehad maar nu ben ik op een punt gekomen waarop ik gewoon niet meer geloof dat het zal gebeuren. alsof het iets omogelijks is. heel raar.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar zijn er meiden die mijn gevoel herkennen?

2. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

Jul 13, 2012
    923
    46
    28
    Female
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Even een dikke knuffel van een mede PCOS-er!! Dankzij het stoppen met roken (nou ja, de 10 kilo die ik daar door aan ben gekomen) geen eisprong meer. Ben daarom weer gestart met weightwatchers (ben ik in de eerste instantie ruim 12 kilo mee afgevallen een aantal jaar geleden) en ben nu alweer 3,2 kilo kwijt.

Misschien is dat een probeersel waard

Liefs!

3. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

Apr 18, 2012
    583
    0
    16
    Hallo Miems,
    Wat rot voor je zeg..kan het me helemaal voorstellen.
    Het gevoel dat je nu hebt hoe jij het omschrijft..lijkt er een beetje op alsof je je dr bij neer hebt gelegd dat je niet zwanger word..klopt dat?
    Vaak hoor je wel dat als iemand zich erbij neerlegt dat het niet gaat gebeuren (en er dus niet meer mee bezig is, niet meer op rekent) dat het dan toch vaak nog gebeurt.
    Waarom zou het jou niet lukken? Je hebt dan wel pcos, bent niet vaak ongesteld, maar daarmee is je kans toch niet helemaal verkeken?? Je hebt alleen minder kansen op jaarbasis..of zie ik dit nou helemaal verkeerd?

Ik weet natuurlijk niet op welke manier jij dat aanvoelt dat het niet meer gaat gebeuren..meer zo van: Ik heb er vrede mee..? Of juist een verdrietig gevoel dat het niet gaat gebeuren..?
    Als je echt graag wil zou ik het bijltje dr niet bij neergooien hoor..! Hoe moeilijk het ook is.
    Ik ken een paar vrouwen die veel overgewicht hebben en toch een succesvolle zwangerschap hebben gehad.. dus het kan wel.
    Ik zie niet in waarom het bij anderen wel zou kunnen en bij jou niet...

4. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hoi Miems,

Een paar maanden geleden heb ik letterlijk tegen mijn vriend gezegd: dit lichaam voelt gewoon niet alsof het zwanger kan zijn. Twee maanden later was ik even zwanger.. Ik ben nu hard bezig om te geloven dat het nog een keer kan gebeuren, maar ik vind dat ook heel erg moeilijk. Het geloof dat het niet lukt helpt wel om het meer los te laten, tenminste, zo heb ik het wel ervaren.

Heel herkenbaar dus, meid!

Groetjes Patricia

5. koesterhoop

koesterhoop Actief lid

Sep 20, 2012
    408
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    huisje
    hey meid mag ik vragen hoelang je al bezig bent? en wat heb je ondertussen allemaal geprobeer ?

ik hoop inchallah voor jou dat het mag lukken en dat je snel een gezond kindje in je armen mag sluiten

x

6. Miems

Miems Actief lid

Apr 18, 2010
    325
    0
    0

Heel erg bedankt voor je knuffel, Ik heb er net een terug gestuurd:D

Ja ik ga het zeker proberen, is dat overal te koop of moet dat via de huisarts?

Liefs Miems

7. Miems

Miems Actief lid

Apr 18, 2010
    325
    0
    0

Ja dat klopt helemaal hoe je min gevoel beschrijft, ik wil wel hoop hebben maar ik ben dat gevoel kwijt. de ene dag heb ik het gevoel van als het komt dan komt het en de andere dag kom ik me bed niet uit van verdriet. Ik ga iniedergeval proberen weer hoop te hebben.

Liefs en bedankt voor je bericht...

8. Miems

Miems Actief lid

Apr 18, 2010
    325
    0
    0
    Hoi meid,

Wat erg van je miskraam, Heel veel sterkte.Ik hoop dat je snel een gezonde zwangerschap mag ervaren. Maar wat je zegt zo voel ik het ook, doordat ik er bijna niet meer in geloof heb ik er minder moeite mee. Ik hoop dat ook wij op een dag een babytje mogen krijgen.

Liefs Miems

9. Miems

Miems Actief lid

Apr 18, 2010
    325
    0
    0

Ik ben nu ongeveer bijna 5 jaar bezig, Ik heb wel tig dieeten geprobeerd helaas zonder succses. Ik zit de laaste tijd aan Geertgen te denken, alleen helaas voor mijn is het wel langers als 2uur rijden. daar letten ze niet zo op gewicht. Verder wil ik er ook bij vermelden dat ik er helemaal niet zo overdreven dik uitzie, veel mensen uit mijn omgeving begrijpen dan ook niet waarom ik niet aan de medicatie mag. Mijn eetpatroon is ook redelijk gezond dus tja ik weet het ook niet meer.

Ik hoop ook voor jou dat je snel zwanger mag zijn. Ik neem je mee in mijn gebed Inshallah.

10. dphoek

dphoek Niet meer actief

Dank je wel:) Ik deel jouw hoop!

Share This Page