Hallo! Mijn meisje is sinds een paar dagen helemaal van de borst af. Ze komt tot nu toe s'nachts altijd nog 1 of 2 keer. Heeft iemand ideen tips of een schema, om haar s'nachts door te laten slapen of in ieder geval niet meer te hoeven voeden? Ze krijgt overdag 4 flessen van 180-210ml. een beetje fruit en een beetje groentehap. Zou ik de flessen moeten ophogen zodat s'nachts geen honger heeft?
je zou misschien in de laatste fles een beetje rijstebloem kunnen doen, hopelijk dat ze daardoor de nacht door trekt.
Ja dank je ga ik proberen. Zou een baby van deze leeftijd theoretisch al echt de nacht kunnen doorslapen van 20 tot 8 bijvoorbeeld? Ik zou van 23 tot 7 ook al heel goed vinden hoor.
wat is haar schema nu dan? Hoelaat krijgt ze haar laatste fles? Finn sliep rond 6 maanden van 23:00-07:30, en op gegeven moment wilde hij zelf geen fles meer om 23:00. Dus van het één op andere moment sliep hij dus door van 19:00 tot 07:30.
Doordat ik borst gaf heeft ze niet echt een vast schema maar ongeveer is het: 08.30 fles 180 ml 11.00 fruit paar lepeltjes 12.30 fles 180 ml 16.00 groentehap paar lepeltjes 16.30 fles 180 ml 20.30 fles 210 ml 03.00 fles 180 ml
Finn heeft ook een hele tijd geen ritme gehad, hij kreeg hem er zelf niet goed in. Op een gegeven moment heb ik er zelf een ritme er in gepompt door 's ochtends de wekker te zetten en de dag om 7:00 te beginnen met een fles. En zo elke 4 uur weer.. dus dan kom je uit op 07:00 180/6 11:00 180/6 15:00 180/6 19:00. 180/6 en dan om 23:00 uur met rijstebloem, of dan 210/7 geven.
Ja ga ik eens proberen, dankje! Denk idd dat we de dag vroeger moeten beginnen zodat ze genoeg kan drinken tijdens de dag. Dankje!
ja precies.. en dan misschien ook steeds een lepeltje meer fruit en groente en aangezien jouw meissie nu van 20:30 tot 3:00 niet komt, kan ze het (als het goed is) ook redden van 23:00 tot 07:00. Het is in ieder geval het proberen waard.! Succes!
En misschien ten overvloede: de gedachte loslaten dat een baby van zes maanden MOET doorlapen. Sommige kinderen (waaronder die van mij) sliepen pas door toen ze een jaar waren. En dan nog maar een deel van de nachten.
Ja ik kan die gedachte wel loslaten hoor als ze het niet kan. Maar ik heb het nog niet echt geprobeerd dus vandaar mijn vragen.
Vergeet ook niet dat met 6 maanden er ook weer een sprong is. Weet je wat het is....als ze wakker word omdat ze honger heeft dan moet je het gewoon geven. Mijn dochter krijgt om 7.30 pap, 14.00 180cc fles en om 22.00 uur 210 fles. Ze kan dankzij die laatste fles de nacht door slapen tot half 8. Als ze in de nacht nou wakker zou worden en dat heeft ze een week of 2 gedaan dan gaf ik gewoon voeding en dan sliep ze weer verder. Ze zal het dan wel nodig hebben gehad anders slaapt ze wel door. Verplicht haar tot niets en probeer idd of meet voeding of rijstebloem als je perse wil. Het komt namelijk echt vanzelf
Ja ze kunnen wel doorslapen van de tijden tot de tijden die jij zegt. Mijn jongste slaapt nu net een dikke week goed door.. laatste voeding tussen half 10/10 en dan komt hij rond 6/7 (vanmorgen heb ik hem zelfs wakker gemaakt om 7:45) eerder gaf ik altijd gelijk de borst maar ik merkte dat hij steeds minder ging drinken snachts en hij kwam steeds later.. hij dronk op een gegeven moment echt maar een paar slokken.... toen heb ik 1 nacht zijn speen er in gedaan met de gedachte als hij honger heeft dan gaat hij niet verder slapen.. maar dat deed hij wel.. (ik moet zeggen dat hij ook niet midden in de nacht meer wakker wordt hoor, meer tegen 4 uur..en vaker helemaal niet wakker wordt tot de ochtend. Als het rond5/6 uur is dan geef ik gewoon de borst. Ik moet zeggen dat hij overdag wel veel drinkt.. soms om de 2,5 uur.. maar dat vind ik prima.
Mijn zoontje sliep met 3 maanden ook door, wel met een fles om half 8 en maakte hem wakker voor we zelf gingen slapen om 22.30. Zodat hij juist niet in de nacht kwam... Liever wakker maken, dan midden in de nacht zelf wakker worden van hem... Met 4,5 maand werd hij er boos om, dat wij hem wakker maakten. Dus toen laten slapen, nu slaapt hij van 8 tot 7 uur!
heej SM Weet zeker dat ze best qua leeftijd door zou kunnen slapen.. hier sliep jur als laatste door.. (met 4 maanden).. de rest met 6 wk en anna met 3 wk.. Anna krijgt nu 4 flessen van 180/6.. en af en toe fruit.. ze slaapt van 22u tot 8u ongeveer.. soms iets langer..soms iets korter.. ik zou ook eerst wat rijstebloem door de laatste fles doen.. knuffie..
Los van het doorslapen: zijn deze flessen KV of afgekolfde moedermelk dat ze drinkt? Als het KV is, drinkt ze wel ver over het maximum. KV nr.1 mag ze max. 1 liter per dag (of incidenteel ietsje meer), Nr.2 zelfs maar 800cc.
Het gaat om kunstvoeding. Mijn dochter is pas een paar dagen helemaal van de borst af dus ik ben nog een beetje zoekende. De maximaal hoeveelheid opvolgmelk heb ik nagevraagd bij de kinderarts dat is hier: maximaal 30 schepjes per dag en 900ml water. Waarschijnlijk is hier dan de samenstelling iets anders ik woon namelijk in Spanje. Ze zal nu waarschijnlijk wel bijna aan de maximaal zitten, en de bedoeling is omdat de komende weken een beetje te verlagen als ze de bijvoeding wat beter gaat eten.
Iemand nog een mooi schema van mij ? Misschien belachelijk een schema voor een baby van 6 maanden. Maar ik wil het liefst toch wel een vast schema, ook omdat ik in wisseldiensten werk en het dan overzichtelijker voor mijn man (en mij is) om te weten wat ze wanneer moet eten. Ik wil het liefst de warme groentehap vroeg in de middag geven, omdat er hier ook warm gelunched word (Spanje) bijvoorbeeld : 07.00 fles 180/6 12.00 groentehap + 120/4 16.00 fruithap + 120/4 19.00 bordje pap 23.00 fles 180/6 + beetje pap (en die komt dan later te vervallen mocht het ooit zo ver zijn wat zijn jullie ´schema´s?
Mijn schema: 07:00 fles, 180 + 6 09:00 fruithap 11:00 fles, 180 + 6 15:00 fles, 180 + 6 17:30 groentehap 19:00 fles, 180 + 6 Ergens in de nacht 150 + 4
Woow ben gewoon een week bezig, en ze had het eigenlijk meteen door. Dus zit al een week zonder nachtvoedingen joepie!! mijn schema is +- 08.00 180/6 + pap 12.00 groentehap kort daarna fles 150/5 16.30 fruithap kort daarna fles 150/5 21.00 bordje pap of papfles 180/6