graag jullie meningen advies of wat dan ook .. Amber heeft sinds ze 1 week is al veel meegmaakt eerst benauwdheid blauw aanlopen gevolg in ziekenhuis niks kunnen vinden benauwdheid kwam wel steeds terug ventolin mee gekregen en dat hielp wat .. Toen kwamen andere symtomen diaree , onrustig , exceem , benauwdheid , hikken , rode schrale wangentjes , , windjes laten niezen , loopneus en ga zo maar even door .. En voor elke dingentjes kregen we wat anders , neusspray , zalf(cetamcrogol ) , puffer , hormonezalf maar het bleef gewoon komen ik alles bijelkaar gepakt en gegoogled je kwam terecht op koemelkeiwittenallergie dus kijken en verrek alles kwam er in voor dus naar cb geweest dit was midden januari en hun dachten ook zo iets en we hebben dus pepti voorgeschreven gekregen ddit gegeven en we zagen wel snel vermindering maar na twee weken kregen we weer de ellende terug melk kwam omhoog , diaree met vieze kleine stukjes erin , veel huilen , rode wangentjes , overstrekken enzo , dus wij bellen moesten nog even doorproberen na het totaal 4 weken te hebben gebruikt werden we doorverwezen naar de kinderarts dit was 16 feb en daar hebben we andere voeding voorgeschreven gekregen namelijk nutramigen 2 en wat zagen we ons meisje toen sterk veranderen alles ging weg 12 mei hadden we de eerste test deze ging goed geen rare dingen te zien gewoon een vrolijke meis gene uitslag niks .. 19 mei de tweede test Arjan zag al snel plekjes na de testvoedingen van 5 druppels , 1cc en 10cc ik toen nog niet echt .. na de 50cc en de 150cc zag ik het ook en was het ook zichtbaar als je een foto er van maakte wij de arts er bij gehaald die haar de voeding had gegeven en die zag het ook duidelijke rode wordende vlekken op het gezich ze begon op haar hoofdje weer te krabben en stinkende windjes .. We moesten nog een uur langer blijven in het ziekenhuis om te kijken of er geen ergere dingen bij zouden komen dus gedaan uur later niks ergers erbij het bleef zoals het was dus konden we naar huis .. Thuis was ze nog even wat benauwd tenminste vonden wij ( zal even een filmpje er bij doen ) YouTube - ‪MVI 2526‬‏ Gelukkig was dat tegen de avond ook weg en verder ook niet weer gehoord .. In de week ernaar had ze nog een beetje waterijs gehad van mijn vader wij zo nou waterijs zit niks in maar toch dus wel zag ik later op de doos .. En gevolg weer die rode plekjes .. Ook die week nog soepstengels gehaald en weer die rode plekjes nu zag ik dus ook dat daar wel wat in zou kunnen zitten .. Maar goed de 30 naar het ziekenhuis we krijgen de uitslag en hoe zeker er we heen gingen hoe onzeker we daar weer weg kwamen .. WAnt wat was nou het geval Amber heeft de 1e keer de koemelk gehad en de 2e keer dus niet .. Dit vonden we heel erg raar want steeds als ze iets kreeg waar dus wel koemelk in zat kreeg ze die plekjes .. Nou moesten we dus iets gaan vervangen naar waar wel de koemelk in zat en dat hebben we dus gedaan .. Nu twee dagen aan testen soms heeft ze een rood vlekje maar wel hoor je steeds weer dat geluid wat ook in het filmpje te horen is .. Nu moeten we dus dit blijven testen tot eind van deze maand dan moeten we weer richting het ziekenhuis van hoe het nou is gegaan .. We geven haar nu dus de fles gemengd met nutrilon standaard en nutramigen .. en de rest gewoon koemelk vrij .. nu hebben we de eerste week dus alleen gemengt gegeven nutrilon en nutramigen dat ging wel goed opzich wel wat kleine plekjes maar niet zorgelijk ofzo . daarna zijn we begonnen met hele flessen nutrilon alleen dan nu het grote probleem sinds zaterdag heeft ze 4 dagen hoge korts gehad tot 40,5 graden we maandag bellen nou kan wel even wachten bel morgen anders even de huisarts de volgende nacht weer een drame weer tot 40,5 graden de volgende dag gebelt we konden langs komen wat blijkt Amber er kortademing en dubbele ooronsteking , ze moest weer aan de ventolin en een ab kuur . dus s,avonds begonnen met de ab ging goed de volgende ochtend ook weer de ab niks echt gezien hebben rompertje ook niet helemaal uit gehad dus ja is ook niet opgevallen .. S,middags amber zat onder de diareen beentjes enzo dus kleed haar uit wil haar schoon maken zit haar hele rug onder de vlekjes en ze was al veel aan het krabben op haar hoofdje .. Dus de hap gebeld ach kijk maar even aan als het niet op de buik zit armen benen valt het wel mee .. Nou nog geen uurtje laten de buik ook gezicht wat dus weer gebelt na veel gezeur weer mochten we nu toch komen .. Dus daar langs positieve was de ab sloeg wel aan op de oortjes zag er al beter uit .. Nu dan de vlekjes nou zegt de arts waarschijnlijk is het een na reactie op de ontsteking . het kon ook wat zijn met een koemelkallergie ofzo maar weer even afwachten gwoon thuis weer de ab geven en wordt het echt vuurrrod gewoon weer bellen nou is ze de nacht verder goed doorgekomen ze heeft goed geslapen .. Alleen dan vanmorgen ja nog steeds die plekjes iets minder maar het was er wel ab gegeven en nu zit ze nog meer onder de plekjes armpjes , buik , rug , hoofd en wat op gezicht .. Nou dan mijn vraag herkent iemand dit heeft iemand dit eerder gehad door de ab kuur , of zou het toch te maken het met een allergie van voeding ik weet het namelijk niet meer ... hier nog wat foto,s van hoe ze nu dus is
hoi, wat vervelend allemaal zeg!! Qua klachten wat je aan het begin van je berichtje hebt staan, denk ik gelijk aan KMA. Qua foto's zou het ook goed een reactie op de ab kunnen zijn. ik weet niet hoe het bij andere kindjes is. Hier krijgt ze alleen uitslag/eczeem in haar gezichtje door koemelk. Hoewel het in het begin na 4 weken begon uit te breiden naar haar hals. Maar toen ben ik op dieet gegaan en ging het gelijk goed. Maar ik zou in elk geval de nutrilon beperken en even teruggaan naar gemengde flessen. Als het bij alleen uitslag blijft, zou ik het nog even aankijken. Krijgt ze meer klachten, dan zou ik weer aan de bel trekken.
Hier had ze heel veel klachten voordat ze nutramigen kreeg we zijn nu weer geheel gestopt met de nutrilon maar de plekken worden erger en duideliijker als ze ab krijgt
Lijkt me dan ook dat het van de ab komt. is het alleen de uitslag of heeft ze meer klachten? Vervelend dat als ze het goed doet op de nutramigen, je haar weer moet prikkelen met nutrilon. Lijkt me goed om dat idd even te laten staan.