Onregelmatig en onrustig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BabyBergen, 11 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Onze kleine meid is pas net 11 dagen oud en ik als kersverse mamma moet mijn weg nog een beetje vinden....

De eerste vier dagen gingen als een zonnetje voorbij, telkens werd ze na 3,5 uur wakker ,at wat ze behoorde te eten en ging slapen.

Nu is de situatie anders......ze is erg onrustig en onregelmatig
    De ene keer eet ze zeer goed, de andere keer nog niet eens de helft
    Soms valt ze tijdens het eten in slaap waardoor haar portie niet binnen komt
    Ze is dan met geen 10 paarden wakker te krijgen
    Soms ,zoals vandaag, kan ik voeden, wiegen,enz maar slapen ho maar! Van 10.00 tot 15.00 is zij wakker geweest.
    Pas toen ik vanmiddag om 15.00 eenmaal de deur uit kon is zij in diepe slaap gevallen, onderweg zijn is voor haar diep slapen...
    Ze komt als ze zo onrustig is ook regelmatig voor voeding maar eet niet veel
    Krampjes hebben we uiteraard ook al aan gedacht en sinds we infacol gebruiken is dit praktisch over....
    Ook hebben wij webcam in de kamer en zien wij dat zij vaak ligt te maaien met haar armen in bed en heel onrustig ligt

We hebben al nagedacht over eventuele prikkels, en het verband daarin,maar ook hierin zit geen logische verbinding

Is dit gewoon normaal in het begin? Of doen wij iets fout?

2. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Denk niet dat je wat fout doet hoor!!!
    Het is ook erg lastig allemaal!

Ons kleintje maait ook erg met haar armen, vanaf de geboorte en haar zijn we al heel snel in gaan bakeren.
    Met een hydrofiel luier.
    Maar dit was wel in overleg.
    Weet niet of dat een optie is om te overleggen en te proberen?

3. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Dat moet ik dan overleggen met het CB?

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Meis, je kindje is pas 11 dagen! Mijn zoontje heeft nu nog geen regelmaat. Nu vinden wij dat ook niet zo nodig, ik heb zelf ook immers niet steeds op dezelfde tijden honger en dorst en word niet elke dag op hetzelfde tijdstip wakker. Ik zou me er niet al te druk om maken en eerst maar eens lekker gaan genieten van je mooie bengeltje :) Als ze onrustig is, zou ik niet gaan inbakeren, maar haar in een draagdoek doen. Dan wordt je kindje ook beperkt in haar bewegingen, maar is ze wel geborgen bij haar mama. En dat is wat elke baby het liefst wil. Wel een beetje gaan rondlopen en wiegen, dan is ze zo in dromenland :)

5. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    je kan bij ons bij het CB informatie krijgen over inbakeren, dan doen ze het ook voor en kan je ook doeken lenen.

wij gebruiken voor onze kleine man een puckababy tegen het maaien, dan hebben ze nog wel iets ruimte om te bewegen, maar kan hij zich niet meer in zijn gezicht slaan enzo.

6. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Ja in mijn armen is ze zo in dromenland.....maar dan zit ik 24/7 met haar in armen, want zodra je haar op bed ligt wordt ze weer wakker en onrustig.......
    Ja en de drie keer dat we op pad zijn geweest....zodra ze de wagen of maxi cosi raakt dan is ze zowat in coma.....slaapt echt overal doorheen
    Alleen zodra je thuis komt is ze weer wakker.....

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja, mijn zoontje wilde op die leeftijd ook 24/7 bij me zijn en voor ik de draagdoek ontdekte, had ik hem ook altijd in m'n armen. Kom je nergens meer aan toe en dat vond ik lastig. Dus deed ik hem overdag in de draagdoek en 's nachts sliep (slaapt nog steeds) naast me. In de draagdoek kan ze ook prima slapen, heb je geen gehuil en is ze minder onrustig.

8. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    misschien is inderdaad een draagdoek een idee, en als ze in haar eigen bedje ligt kan je misschien eens gaan kijken voor een puckababy. dat is een inbakerslaapzakje. verschillende maatjes verkrijgbaar. die is officieel veilig gekeurd. die hoef je niet met het CB te overleggen, en het is gemakkelijker als met doeken inbakeren.

succes en het ritme/regelmaat komt vanzelf!

9. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

In het begin is ritme vaak ver te zoeken, was hier ook zo. Onze dochter had ik ook veel in de draagdoek. Ik ben eind november bevallen dus rond kerst was ze enkele weekjes oud en ook vrij onrustig. ik had haar veel in de draagdoek en kon zo toch lekker aan het kerstdiner deelnemen, met haar erbij. Ook daarna heeft ze veel in de draagdoek gelegen, vond dat ideaal.

Ook hebben we haar sinds ze 2 weken was in de puckababy laten slapen en dat was ook een uitkomst! Zij maaide zich ook steeds wakker en met die puckababy sliep ze eerst s'nachts super goed en later ook overdag. Dat hoef je niet met cb te overleggen.

En ik denk ook niet dat je iets fout doet, denk dat je het juist heel goed doet! In het begin dacht ik ook dat wij het niet goed deden maar babytjes zo klein willen ook gewoon veel bij mama zijn! Als ze nog zo klein zijn kun je daar best aan toe geven. Het beste is gewoon naar je gevoel luisteren. Doen waar jij/jullie je het prettigst bij voelen, dan zal je kindje daar het ook het beste bij doen!

Succes!

X

10. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe

Ik ga zeker eens kijken naar die puckababy,dat lijkt voor ons wel een oplossing
    Ik heb haar namelijk wel eens in een omslagdoek gewikkeld op de bank en met die doek in bed gelegd omdat ik haar niet wou wakker maken en in die doek slaapt ze super, alleen vind ik de doek niet verantwoord (fleece) en heb ik haar dus niet alleen gelaten toen ( ben gaan strijken en dergelijk in haar kamer )

Maar als een puckababy goedgekeurd is,dan kan dat voor mijn gevoel dus wel
    Super want dit wist ik dus niet dat dat bestond.

Overigens neem ik haar altijd een moment op de dag bij mij hoor......leg haar nooit na elke voeding te bed,maar hou haar altijd na 1 voeding even lekker bij mij op de bank, liggend tegen mij aan,terwijl ik dan ff serie kijk of wat eet of dergelijk.

Wil wel graag die "band" met haar.....

11. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Nou de puckababy werkt als een tierelier! En Cheyenne heeft gelukkig haar rust weer gevonden

12. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Toen je zwanger was, droeg je haar toch ook 24/7 bij je? ;)

Nu snap ik uiteraard wel dat je dit niet altijd kan blijven doen maar ze is amper 2 weekjes oud! De énige plaats waar zij en jij horen, is bij elkaar! En niet de ene ingebakerd en alleen in een bedje en de andere aan het strijken... (dat je trouwens al kàn strijken?! ik kon toen nog geen 5min op m'n benen staan :))

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Come on... dat is jouw visie, dat hoeft een ander toch niet ook zo te hebben?
    Ze schrijft net dat het zo goed gaat, en met zulke berichten als die van jou kan je een kersverse moeder makkelijk schuldgevoelens aanpraten.

@TS, fijn dat het zo goed gaat! Wij hadden (en hebben soms) hetzelfde, bij ons bleek buikslapen de oplossing.

14. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Je hebt gelijk, ik bedoelde het ook echt niet kwetsend. Maar ik heb wel de indruk dat ze nogal veel verwacht...:)
    Een kindje van 2 weken wil toch gewoon bij mama zijn en een mama die 2 weken geleden bevallen is, moet toch niet staan strijken?!

Deel Deze Pagina