Zindelijk (nacht)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cocko, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hi allemaal,

Hebben jullie misschien tips voor mij? Ik weet dat er al verschillende topics zijn geopend over zindelijkheid maar kan niet iets concreets vinden dat ik kan toepassen in ons geval..

M'n dochtertje is 4 jaar, is al 2 jaar zindelijk overdag. Maar 's nachts... hele volle luiers. Ik maak haar 's avonds wakker voordat wij naar bed gaan om haar te laten plassen maar zelfs dan is ze gewoon drijfnat 's nachts.

Wat is nu verstandig? Toch proberen zindelijk te 'maken' 's nachts (weet niet hoe) of laten gaan en kijken wanneer ze een droge luier heeft?? Vind haar nl best al wel aan de 'oudere' kant om 's nachts nog een luier om te hebben. Vooral omdat de kindjes in haar klas geen luier meer om hebben 's nachts.. Ze vindt het zelf heel frustrerend maar het lukt haar gewoonweg niet. Ze slaapt zo ontzettend diep dat ze er helemaal niks van merkt...

Wie weet wat te doen? Ik heb nl echt wel medelijden met haar.

Bedankt alvast

2. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Heb je wel eens zonder luier geprobeerd? Dat zou ik doen, potje naast het bed.

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Annelin: ja dat hebben we zeker al geprobeerd. Verschillende keren al. Het werkt niet. Als wij naar bed gaan, is ze nog droog en laat ik haar plassen. Maar nog geen 3 uur later is ze nat. Als ik haar daarna weer in bed leg (in een schoon bed natuurlijk) plast ze gewoon weer in haar slaap. Ze kan er gewoonweg niets aan doen lijkt het.. Ze wordt ook pas wakker als het echt te laat is en zit dan zo ontzettend zielig te huilen en zegt dan ook dat ze het helemaal niet leuk vindt dat ze telkens plast.

4. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was ze net 3 jaar en overdag zindelijk maar al ruim 5 jaar met 's nachts. En dat is trouwens heel gewoon. Zoon was met 3 jaar nog eerder 's nachts droog dan overdag. Volgens mij kun je er niet zo veel aan doen.

5. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Stel haar dan maar gerust dat het vanzelf wel goedkomt. Zielig idd als ze zelf er zo verdrietig om is. Ik vind het helemaal niet vreemd trouwens op die leeftijd.

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ok. Nou het komt vooral door de kindjes in de klas die dus al zonder luier naar bed gaan. Ze wil dat ook zo graag maar het gaat dus gewoon niet. We hebben het dit weekend weer geprobeerd maar vannacht heb ik haar gewoon een luier aangedaan. nu sliep ze heerlijk hoor, dus heeft ze nu meer rust.
    Nou dan houden we het nog poosje vol. Misschien gaat het straks ineens vanzelf!

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Komt vanzelf goed. Hier een idem verhaal (alhoewel ik haar nooit wakker heb gemaakt om te plassen) en terwijl ze heel graag wou toch een drijfnatte luier. Luier weleens uitgelaten maar dat was een nat bed. Nu ineens was ze zomaar uit het niet een week droog. Toen de luier uitgelaten en nooit een ongelukje oid gehad.

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ook 4 jaar dus? ach ik weet ook wel dat het vanzelf komt maar voor haarzelf vind ik het gewoon sneu dat haar vriendinnetjes dus wel zonder luier gaan en zij niet.. Maar gelukkig weet ze zelf wel dat ze er niks aan kan doen.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

koop broekjes (dat voelt al heel anders dan luiers) en verzekeraar haar dat het vanzelf moet gaan (want dat is het ook zo). Ik zou stoppen met haar te 'tillen' omdat het toch geen effect heeft. Haar hersenen moet leren het signaal van de blaas te vertalen naar wakker worden... dat komt vanzelf maar 'tillen' heeft nu mogelijk een negatief effect.

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Voor het slapen even laten plassen. Mijn zoontje was met 3.5 jaar snachts zindelijk.

11. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Het heeft soms een medische oorzaak
    Mocht dit uitgesloten zijn heeft ze misschien tijd nodig. Als ze wat ouder is en het probleem bestaat nog kan je ook een plaswekker proberen

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    De broer van mn vriend heeft heel lang in zn bed geplast (volgens mij tot 6/7jaar) Schoonouders konden van alles en nog wat doen maar niks hielp :( En toen ineens was het over!

Gewoon een luier omgeven,het komt echt goed. Dat het nu elke keer "mis" gaat is ook zo'n teleurstelling weer.

Deel Deze Pagina