slapen in eigen bed

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lizz87, May 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lizz87

lizz87 Lid

Oct 15, 2013
    56
    0
    0
    Hallo dames

Mijn zoon van 10 weken wil overdag niet in zijn eigen bedje slapen en ligt het liefst heel de dag bij me. Gelukkig slaapt hij na de fles van 22.00 uur tot een uur of 7.00
    De eerste weken had hij erg veel last van darmkrampjes waardoor hij veel huilde en we hem dus veel getroost hebben en vaak viel hij dan in slaap. Zodra we hem dan in bed, box of wandelwagen leggen word hij wakker en huilt en stopt dan ook niet zomaar. Hebben het een paar keer geprobeerd hem te laten huilen. Dit werkte niet en huilen werd krijsen.
    Het bij me dragen word steeds moeilijker. Hij word steeds zwaarder en begin het in mijn rug te voelen.

Hebben jullie misschien tips?

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,822
    2,249
    113
    Een draagdoek?? Je hebt al zo een luxe dat hij snachts doorslaapt, hallelujah!!
    Hier ook een kindje dat niet in bed slaapt overdag. Ik kruip met m op de bank, tv aan en zo zit ik dan tot hij wakker is
    Of ik ga wandelen in de draagdoek, hij slaapt dan de gehele tijd meestal.
    Hij is zo jong nog, geef er lekker aan toe!

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Samen op de bank tv kijken deed ik ook toen, met een week of tien gaan inbakeren (was niet eerder op het idee gekomen) dat hielp ook heel goed, dan kon ik haar zo wegleggen.

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,822
    2,249
    113
    Ja daswaar,inbakeren hielp hier om snachts zelf te slapen! Overdag een drama dus zo gelaten maar das wel een goed ietsom te proberen!

5. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

Feb 29, 2016
    2,635
    1,129
    113
    Female
    Draagdoek, echt ideaal. Je hebt je handen vrij en toch is je kindje dichtbij!

6. Annelke

Annelke Actief lid

Jun 14, 2015
    383
    0
    16
    Hier net hetzelfde probleem.
    In bed leggen en laten wenen wordt krijsen. En de regel van rust 30 min laten wenen vindt ik zo zielig. Dat kan toch niet goed zijn voor de hechting?

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier ook een kindje gehad die maar moeilijk in bed sliep.
    Hier ben ik toen hij 2 maanden was er echt aan gaan werken, maar heb hem niet laten huilen.
    Wat ik deed was ons (even hard gezegd) een week opsluiten in huis. Ik keek puur naar hem en als hij moe werd gingen we naar boven. Dan deed ik de gordijntjes dicht en deed ik 'm z'n slaapzakje aan en legde hem op z'n buik in bed. Waren er eerder al achter gekomen dat hij op deze manier het lekkerste sliep.
    Ik zette het muziekdoosje aan, gaf 'm z'n speen en ging weg.
    Als hij ging huilen ging ik direct terug, gaf 'm evt. weer z'n speen en legde dan m'n ene hand op z'n achterhoofd en de andere hand op z'n rug/billen. Zo bleef ik dan staan en wreef soms wat over z'n ruggetje tot dat hij sliep. Als hij dan sliep haalde ik 1 voor 1 m'n handen weg, zat wel een paar minuten tussen, als hij weer wakker leek te worden ging ik weer terug naar waar ik gebleven was, dus bv. 1-2 handen op 'm leggen of evt. speentje geven.
    Als hij echt bleef huilen en troosten in z'n bedje werkte niet dan nam ik hem gewoon bij me, ging ik de schommelstoel op z'n kamer zitten en als hij rustig was geworden en in slaap leek te vallen probeerde ik het opnieuw.
    Als dit weer niet werkte liet ik hem gewoon in de schommelstoel bij mij in slaap vallen en legde hem dan weg in z'n bedje of hield ik hem bij me en dan probeerde ik het bij het volgende slaapje weer.
    Na een week ging het aanzienlijk beter, het waren niet altijd lange slaapjes, maar het lukte hem wel om zelf in slaap te vallen.
    Vanaf toen ben ik meer thuis gebleven rondom de tijd dat hij moest slapen, daarvoor ging ik bv. juist als hij moest slapen zodat hij in de maxi cosi sliep.
    Hier heeft hij trouwens ook wel in de draagdoek geslapen hoor, maar ik vond het ook belangrijk dat hij aan z'n bedje ging wennen en daar zelf in slaap kon vallen.
    Hier is het in de loop van de tijd steeds beter gegaan, komt vanzelf goed hoor!

8. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Eerste 6 maanden sliep dl bij mij op de buik overdag. Heerlijk en ik pakte ook mijn rust. Na 6 maanden viel ze niet meer in slaap bij me en met even laten huilen was ze binnen paar dagen gewend. Toen was ze er dus ook aan toe. S nachts sliep ze ook gewoon lekker door en dat vond ik een stuk belangrijker dan overdag ook in bed slapen.

9. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Ik vraag mij altijd oprecht af hoe je dit doet? Gaat je kindje niet naar de opvang of werk je dan niet? Ik had namelijk niet deze luxe van op mijn buik slapen overdag en vond het erg prettig dat ze ook in een bedje kon slapen. Kan moeilijk van de gastouder verlangen dat ze met mijn dochter de hele dag of in een draagdoek loopt of op de bank ligt. Mijn dochter sliep op de leeftijd van 10 weken van voeding tot voeding zo ongeveer.

10. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Moet er ook bij zeggen dat mijn dochter geen fan was van haar eigen bed in het begin. Hebben hier echt dagen/ weken aan gewerkt. Op een verantwoorde manier.

11. zuuske

zuuske Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    1,317
    0
    36
    Tilburg
    Zo ongeveer hebben wij het ook gedaan. Ons meisje sliep nergens, niet meer in de draagdoek, niet op schoot, niet in de maxi cosi, heel zelden in de kinderwagen als je heel heel lang wandelde. Dus om haar te helpen toch te kunnen slapen hebben we heel erg geïnvesteerd in haar fijn te laten voelen in haar bedje. In het begin was het dramatisch en leek er geen eind aan te komen. Maar het wierp zijn vruchten af, ze slaapt nu goed, al heeft ze altijd nog wel wat moeite met inslapen gehouden. Ze vindt het inmiddels prima in haar bedje.

12. lizz87

lizz87 Lid

Oct 15, 2013
    56
    0
    0
    Gister ben in op het cb geweest en die adviseren toch om hem te laten huilen 10 min, dan gaan troosten, maar wel in zijn bedje laten liggen. Dan als hij huilt na 10 min weer gaan troosten. Gisteravond mee begonnen en hij heeft een half uur gehuild na de fles van 19.00 uur. Vandaag na de fles van 19.00 25 min gehuild. Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Als het steeds beter gaat willen we gaan uitbreiden met meer slaapjes in zijn bedje.

13. conejita

conejita Fanatiek lid

Jul 14, 2013
    3,311
    248
    63
    Female
    customer service
    Spanje
    Waarom zeggen ze op het cb toch laten huilen?
    Dit is zo achterhaald en schadelijk voor het vertrouwen dat hij op moet bouwen met papa en mama :(.
    Er zijn zoveel andere manieren om een baby ietsvaan te leren.
    Mijn zoontje wilde ook alleen op mij slapen of in de draagdoek maar nu kan ik hem (half slapend) weg leggen in eigen bedje, met veel geduld en vaak proberen.
    Laten huilen eventjes misschien oke als ze wat groter zijn, maar 10 weken:$?
    Sorry ik wil niet belerend overkomen, ik begrijp gewoon niet dat dit nog steeds geadviseerd wordt bij zulke kleine babietjes.

14. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee

Ben het hier helemaal mee eens.
    Is niet aanvallend naar jou bedoeld maar zo een slaaptraining is eigenlijk toepasselijk vanaf 6 maanden.
    Je kindje heeft je gewoon nog nodig en er zijn meerdere manieren om hier aan toe te geven.
    Vind je kindje te jong voor slaaptraining.

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Helemaal mee eens! Ik snap dit ook niet. Het CB verkeert waarschijnlijk in de domme waan dat je 10 weken (!!!!!!) oude babietje huilt om je te pesten ofzo. Dat het huilt omdat er niks aan de hand is. Maar guess what? Ik heb een 10 weken oude baby nog nooit horen praten en vertellen wat er aan de hand is. Huilen is hun enige communicatiemiddel. Hun enige manier om duidelijk te maken wat er aan de hand is. Het CB wil dit enige communicatiemiddel nu ook afpakken en je baby dus eigenlijk monddood maken. Als er iets is, heeft huilen ook geen zin meer, mama komt toch niet!

Ik zou dus stoppen hiermee. Je baby is veel te jong voor deze "training". Er zijn andere, betere manieren zonder je jonge baby een half uur/25 minuten te laten huilen.

Share This Page