Onze kleine ( 11 maanden) lijkt tot nog toe geen vis te lusten. Er zullen vast wel meer kindjes zijn die dit niet lusten, dus mijn vraag is hoe jullie dat oplossen? Hoe kun je ervoor zorgen dat de kleine toch genoeg van de gezonde vetten uit vis binnenkrijgt, want dit maakt het lichaam niet zelf aan en schijnt wel gezond te zijn om binnen te krijgen. Er is natuurlijk visolie in capsule of vloeibaar te koop, maar dit is volgens mij niet geschikt voor kindjes van bovengenoemde leeftijd.
Merel is toevallig wel gek op vis, maar als ze het niet zou lusten.....gewoon zo laten. Er zijn zoveel mensen die geen vis eten. Je kunt best zonder. Visolie capsules kunnen pas als ze veel ouder zijn.
Het is vreemd wanneer kindjes ALLE vissoorten niet lusten.. tenslotte hebben vissoorten verschillende smaken. Gewoon blijven proberen en verder in magarine e.d. zijn dezelfde stoffen toegevoegd. Capsules en visolie zijn niet nodig.
In boter zitten deze vetten ook. Het gaat dan volgens mij om de omega 3 en 6 vetten. Staat er vaak ook wel op vermeld. Gr. Marieke
Natuurlijk kan het maar het is veel aannemelijker dat het (ook bij jou) aangeleerd gedrag is. Kindjes moeten wennen aan smaken en als je ze bij de 1e weigering iets nooit of zelden meer geeft, leren ze het nooit. Vissen smaken zeer verschillend dus het is echt HEEEEEl onwaarschijnlijk dat het een smaakkwestie is.. het ligt waarschijnlijk gewoon aan het woordje 'vis' (en na verloop van tijd leer jezelf aan dat je het niet lekker vindt)
Ik zou als ik het zelf at een hapje ervan aanbieden aan haar, bijvoorbeeld zalm. Op deze leeftijd kun je het gewoon blijven aanbieden. Luca lust op dit moment wel kaas, maar geen plakken ervan, dus dat doe ik over een paar weken weer eens. gewoon om hem te laten wennen.
Hier ook eentje die geen vis lust. Als ze verder alles wel eten, niet druk over maken. Komt vanzelf en anders niet. Ik lust het zelf ook niet graag en ben ook groot geworden. Volgens mij zit het ook in boter en sommige olieen zijn ook goed (Becell)
Ik heb nooit vis gehad van mijn ouders, ben het uiteindelijk zelf gaan eten toen ik het huis uit was Ik wist zelfs niet eens dat vis zo bijzonder gezond was! Dus er is denk ik echt geen man overboord hoor. Volgens mij eten er hordes mensen nauwelijks vis. Gewoon zo nu en dan blijven aanbieden en de kans is groot dat hij of zij het uiteindelijk wel leert eten.
Als je kindje geen vis lust? Nou dan gewoon lekker geen vis geven. Kleintjes hier eten af en toe vis, maar als het 1x per maand is is het veel. Gewoon omdat we het bijna nooit eten. Ik zelf lust ook geen vis (alleen heel af en toe een keer een visstick, maar die proef ik amper gezien ik hem door de groenten heen prak ). En eet het verder dus ook niet. Kom daardoor niets te kort vind ik. Verder moet ik wel toegeven dat ik alleen ooit paling en zalm geproeft heb en meer niet, want ga al over mn nek als ik het ruik en die zalm heb ik weer uitgespuugd nadat ik het op had, ik geloof dus dat ik er gewoon niet tegen kan en het daarom niet lust. Zo kijk ik dus ook bij de kindjes hier! Als ze het niet lusten zou er vast wel iets zijn waarom ze het niet lusten.
Oké bedankt voor jullie reacties. Ik blijf het gewoon zo nu en dan aanbieden en als de kleine het absoluut niet blijkt te lusten is er dus geen man overboord en kan ik Becel of Blueband met omega 3 & 6 nemen ter vervanging.