Hallo ervaringsdeskundigen, Ik zou graag advies van jullie willen. We moeten nog een nieuwe autostoel voor 9 mnd-4 jaar (ik wil graag merk maxi-cosi) en een buggy. Nu hebben we net een foldertje binnen gekregen. Hier stond in: Maxi-cosi Priori SPS Indigo met slaapstand en sideprotection, Maxi-cosi Priori XP Trail Is dit iets? Of hebben jullie andere suggesties? (liefst niet de duurste varianten, dat vind ik niet nodig) Verder qua buggy: Ik hoor vaak over "Koelstra" Is dit een goede of hebben jullie (ook hier weer) andere suggesties? Of maakt het niet uit wat je neemt omdat voor ons een buggy meer voor erbij is (we hebben een mutsy wandelwagen) Alvast heeeel erg bedankt, ik zie door de bomen het bos niet meer Groetjes Sanne
ik ben ook aan het zoeken naar een andere autostoel, wil ook graag maxi cosi. en weet ook niet goed hoe en wat. en dan de kleuren ook nog leah past nog in de maxi cosi. mijn vriend komt over ongeveer 5 weken naar huis en wil dan gewoon kijken. een paar winkels langs en uitproberen (ligstanden enzo) en de axxis lijkt me wel handig, als ik binnenkort zwanger zou zijn en niet makkelijk kan tillen (kon op het eind bij leah mijn schoenen niet meer dicht doen, dus haar tillen bij een volgende lijkt me ook niet handig) dan lijkt me die wel handig. maar wil het eerst eens proberen (in de winkel) wat makkelijk is. maar lees even mee wat er voor tips komen
Wij hebben zelf de MaxiCosi Priori, SPS.. prima ding, en niet al te duur. Je hebt zoveel 'extra' functies tegenwoordig, die vast wel eens makkelijk zijn, maar niet echt nodig lijkt mij. Hoe ingewikkelder, hoe duurder.. Dus, voor ons een normale autostoel van de baby-dump. ..en hij bevalt prima! We hebben een Koelstra buggy, en ik moet zeggen dat ik er niet echt heel enthousiast over ben. Ons dochtertje zakt er behoorlijk in onderuit, maar goed.. Ik zou als ik jullie was gewoon even naar een grote babyzaak gaan die veel keus heeft, dus de goedkopere en duurdere buggys.. en dan kijken wat fijn loopt en goed zit! Succes met kiezen!
Als je een niet al te dure autostoel wilt, dan kun je kiezen voor de maxicosi sps, die is vaak 100 euro bij de babydump, halfords of de gardo. Dit is een prima stoel, met meerdere standen. Wij hebben een maclaren buggy, echt een super fijne buggy. Maar wel prijzig.
Tja, wij hebben een autostoel van Safety 1st.. Geen Maxicosi... maar wél van dezelfde fabrikant, ze bieden als het ware een iets goedkopere lijn aan. Dus misschien dat je die ook in de gaten kan/wil houden. Verder hebben wij als buggy naast de wagen, een prenatal buggy met 4 (?) standen. Prima buggy.
Wij hebben de maxi-cosi priori. Het belangrijkste is dat het een Veilige autostoel is! Voor de buggy: waar ga je 'm voor gebruiken??? Reis je veel met OV of voor aan de fiets, dan raad ik je de quinny zapp aan. Wel een dure buggy, maar is superklein op te vouwen en heel makkelijk te ontvouwen en in te klappen. Ideaal voor aan de fiets. Zit ook een speciale fietsen drager bij. Wij wilden ook een buggy voor erbij, voornamelijk voor aan de fiets, maar deze is zo ideaal dat ik er hard aan zit te denken om onze wandelwagen op zolder te zetten. Succes met zoeken'!
Char: hoe oud is jouw kindje? Wij hebben ook een Zapp, maar mijn zoontje van 9 maanden zakt er enorm in onderuit.
wij wilden eerst ook een priori maar hebben nu toch de tobi gekocht. bij de priori zat geloof ik geen verkleiner en hij kon geloof ik niet in de ligstand. wij hebben dus op aanraden van de verkoopster de tobi gekocht en zijn er super blij mee. ik zou gewoon naar een babyzaak gaan en daar info vragen over de verschillende stoelen en dan je keuze maken. liefs doris
Wij hebben de priori XP. En die bevalt prima. Alleen van de 4 standen gebruiken we de meest liggende niet. Onze achterbank loopt nogal af, en dan zitten zijn knieen wel wat hoog vergeleken met zijn hoofdje. Maar de andere 3 standen werken prima. Ook geen problemen met vastzetten/verstellen van gordels. En inmiddels klimt ons kleintje van net 2 er zelf in. We hebben naast onze wandelwagen ook een extra buggy. Maar dan een hele goedkope. Klein genoeg om mee te kunnen op de fiets. Maar niet geschikt voor langere stukken. Er zit wel een slaapstand op, maar die is ook niet zo best. Ik dacht dat deze bij de Blokker vandaan kwam. Daar kunnen ze voor het jaar eigenlijk ook niet lang in, want er zit te weinig steun in de zitting. We gebruiken hem vooral naar het zwembad, een klein boodschapje in de stad, en hij ligt voor nood altijd in de kofferbak van de auto.
wij hebben de tobi. Prima stoel, is ergens ook al een topic over btw. En de chicco liteway buggy, niet te duur en prima om te gebruiken. Ook niet heel zwaar en kan in meerdere standen. Ondanks dat Luca al 11,5 mnd is slaapt hij nog veel in de buggy en deze kan dus in ligstand. Dat vind ik erg prettig. De zap is erg duur en kan niet in ligstand. Voor alle buggys is er de buggy me, voor op de fiets, daar hoef ik niet die dure Zap voor te kopen. Verder gebruik ik de wandelwagen ook veel maar even de stad in en boodschapjes en zo heb ik nu de buggy.
Ik heb de MC priori, en zoals Pollekepiek (ik sluit me volledig bij haar aan) zegt het hoeft niet duur te zijn. Al die extras betaal je ook voor, en het heeft volgens mij niet eens veel zin. De MCpriori bevalt mij en mijn zoon prima, makkelijk in de auto te zetten en eruit te halen en er zit een goede ligstand op. Als buggy heb ik de Xadventure, ook niet duur maar deze buggy bevalt mij goed. Ligstand en makkelijk en licht te duwen.
Ook wij hebben de Priori, geweldige stoel voor weinig geld. Hij is veilig (wat natuurlijk het belangrijkste is) en hij kan in 3 standen (ook erg fijn). Als buggy hebben wij deze; http://www.titaniumbaby.nl/images/producten/snooze_zwart.jpg Hebben hem gekocht bij Babypark. Vind het een heerlijke buggy, Jamila zit/ligt er goed in, hij is erg wendbaar etc. Enige "nadeel" vind ik (met bijna alle buggy's) dat die handvatten zo laag zitten als je wat langer bent kan dat na een tijdje duwen erg irritant zijn. (ik heb er last van maar mijn man niet, maar die is wat kleiner).
Let er trouwens wel op dat jouw auto geschikt is voor het bevestigen van het autostoeltje. Wij hebben er ook net 1 aangeschaft en daar gingen we bijna de fout in. Met name wat oudere auto's kunnen niet elke autostoeltje hebben. Qua buggy: zelf heb ik een wandelwagen (mijn wagen is 3 in 1 te weten een beugel voor maxi-cosi, reiswieg en wandelwagen). Daarnaast heb ik een buggy gekocht om mee te nemen op vakantie. Hij was 90 euro, van de Prenatal zelf en we gebruiken hem nu ook als we weggaan. Gewoon omdat hij op te klappen is en niet veel ruimte in beslag neemt in de achterbak. Dat was dus voor ons belangrijk. Want gebruik vaak de wandelwagen van Teutonia.
Wij hebben een maclaren techno. Wij zijn er heel blij mee. Wel duur, maar we hebben wel veel plezier er mee. Autostoeltje zijn we ook op zoek naar. Weet zelf ook nog niet welke we willen, dus daar kan ik je nog niet bij helpen. Succes
Wij zijn zaterdag op autostoelenjacht geweest. Jaja, onze krummel past nog steeds in het babystoeltje. Dat is overigens geen MaxiCosi, maar een Mutsy. Maar dit geheel terzijde . We hebben gekozen voor de MaxiCosi Priori SPS. De belangrijkste reden was eigenlijk dat ons meisje enorm protesteerde tegen alle stoelen met hoofdverkleiners. Het leek erop alsof ze zich op gesloten voelde. In stoelen zonder hoofdverkleiner was ze wel tevreden. De verkoopster zei ook dat zo'n hoofdsteun volgens haar niet nodig was, omdat ons meissie heel goed zelf kan zitten. Ze verkopen trouwens van Maxi Cosi ook losse hoofdsteunen, die heeft ze ons even laten zien en in de stoel bevestigd terwijl krummel erin zat en dat vond krummel dus ook niet fijn. En nu zijn we helemaal blij, want we hebben voor nog geen 200 euro twee prachtige stoeltjes . Het is handig om je kindje mee te nemen als je een stoel gaat kopen, dan kun je even kijken hoe het zit. Op zich lijkt het mij nog best vroeg voor zo'n stoel. Is je zoontje er echt al aan toe? Anders zou ik toch nog even wachten.... Het babystoeltje is wel het veiligst, er wordt aangeraden dat te gebruiken zolang het nog kan. En hier kan het dus nog steeds! Wat die buggy betreft, kan ik je niet helpen. Wij redden ons tot nu toe prima met onze wandelwagen. Vind het ook een beetje zonde om daar niets mee te doen, ding was duur zat.
Ik las trouwens ergens dat de MC Priori SPS niet in slaapstand zou kunnen. Dit is echt niet waar. Hij heeft vier standen en kan verder naar ligstand dan de Römer (konden we zaterdag goed zien toen ze naast elkaar stonden).