Leeftijd van je kindje schatten...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WenT, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Hebben meer moeders dat, dat je kindje vaak verkeerd geschat wordt qua leeftijd ?

Heb het nu steeds vaker... bijvoorbeeld bij de slager laatst: krijgt Joleijn een plakje worst, vraagt de slager: "Zegt ze geen dank je wel ?"... Uhm, tja... ze is net 15 maanden...
    Slager: Oh, dacht dat ze al 2 was ofzo.

Misschien ligt dat ook aan de mensen die het schatten hoor... Als ze zelf geen kinderen hebben bijvoorbeeld, dan is dat ook moeilijk, denk ik.

Of omdat ze erg lang is voor haar leeftijd en een grote bos haar heeft misschien...

Maar ik vind het zelf ook moeilijk schatten met kleine kinderen trouwens. Er zit zo veel verschil in lengte, gewicht en grootte...

2. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ja wel eens, maar niet zo heel vaak.
    Roy is ook redelijk groot voor zijn leeftijd.
    Toen het mannetje net kon lopen vroeg iemand. "Kan hij dat nu pas?"
    Uhm niet om het een of ander, maar hij is 13 maanden...:(

3. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hier denkt ook iedereen dat Ryan ouder is. Hij is ook 'groot' voor zijn leeftijd. Bij het cb zeiden ze dat mensen teveel van hem gaan verwachten nu omdat hij boven gemiddeld zit met alles.
    Hij loopt al langs de tafel zelfs.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier denken ze ook allemaal dat Milan ouder is dan dat 'ie daadwerkelijk is. Mensen met kinderen van zijn leeftijd denken vaak dat 'ie 2 à 2,5 is.

Van anderen (die er dus echt geen verstand van hebben) hoor ik ook regelmatig 3 of 4, nou zo oud ziet 'ie er echt niet uit hoor ;).

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    bij sem denken za altijd dat ie net geboren is haha. Ja ok e hij is klein maar je kunt toch wel het verschil zien tussen een pasgeborene en een baby van 3 maanden

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Renske wordt net als haar moeder vroeger ouder geschat, komt doordat ze een flinke dame is. Ik was nooit klein als kind, en vond dat eigenlijk niet leuk. Ik stak als kleuter boven alles en iedereen uit in mijn klas, en als brugklasser helemaal (toen was ik 1.80).

Ik moest ook zo groot zijn als mensen dachten dat ik was, niet leuk als je gewone kinderverdrietjes hebt! Ik hoop dat voor Renske een beetje te ondervangen. Mijn moeder waarschuwt me weleens, dat ik niet enorme verwachtingen moet hebben qua hoe snel ze dingen kan, alleen omdat ze fysiek zo groot is.

Maar goed, omgekeerd schijnt het ook heel irritant te zijn om voor jonger aangezien te worden. Hoewel je mensen dan wel weer meer positief kan verrassen met wat je allemaal 'al' kan ;)

7. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Ja van één uiterste tot een ander uiterste...

Whahaha :D (Wat een lef van iemand om dat zo te zeggen trouwens... beetje onbeleefd als je het mij vraagt).

Aan mij vragen ze altijd waarom ze niet even uit de buggy mag, "want ze mag in het speeltuintje toch zelf wel even lopen"...
    Uhm... ze loopt nog niet... :) Andere uiterste dus. Is altijd wel een beetje "embarassing"... Maar goed, als ze 3 is, loopt ze vast wel :p

8. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ja woont bij ons in de buurt, raar mens...
    Zei zou echt opperkoning(in) zijn in je andere topic ;)
    Haar kinderen kunnen alles. Echt superman is d'r niks bij.
    Ach ja, ene oor in en andere weer d'r uit.

9. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Ik vind het zelf bijna niet in te schatten. De verschillen zijn zo groot. Onze kruimel van ongeveer 76 cm groot wordt van jongs af aan al veel jonger geschat. Hij is klein geboren (prematuur) en tot nu toe klein gebleven. Na 5 maanden was ik het toch wel zat om te horen 'oh wat lief, zeker net geboren'.

Nu was het wel handig omdat hij de laatste weken los begon te lopen. Een klein, pratend kind dat net leert lopen is 'schattig', als hij groter was geweest zou het commentaar wel zijn geweest 'nu pas?'. Met kleertjes kopen vind ik het minder. Vooral bij merken die er zo nodig 9-12 maanden op moeten zetten, au ;). En ik heb me al mentaal voorbereid dat ik straks misschien wel zijn ID mee moet nemen om hem in de ballenbak etc. toe te laten.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn is klein voor zijn leeftijd maar doordat hij veel kan (praten loslopen etc etc etc)word het veel ouder geschat veel mensen denken dat hij 2 is ofzo maar ja als je dan zegt dat hij 15 maanden is geloven ze je eigenlijk niet

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier werd ze vaak wat jonger geschat, nu niet meer. Maar ik denk dat het positiever is als je kindje jonger wordt geschat, dan wanneer ze denken dat je kindje ouder is. Vanwege die verwachtingen.
    Verder merk ik trouwens zélf dat ik ook niet meer kan schatten hoe oud kindjes zijn, die jonger zijn dan m'n dochter. Ik kan sowieso slecht schatten, maar nu ik weer uit de leeftijd 0-1 jaar ben, weet ik het echt niet meer. En dat terwijl ik voor m'n werk toch 1 dag in de week groepjes met kinderen van 0 tot 2 om me heen heb (met ouders) , maar dan nog... ik vind het moeilijk.
    Wat iemand al zei, de verschillen zijn zo groot!

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja dat is hier ook zo hihi. Bij karishma denken ze dat ze ook nog net geboren is hihi tot ze zien dat ze al lacht of haar handen in haar mond doet hihi.

13. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook erg lastig vind om een leeftijd te schatten hoor! Mijn dochter schatten ze meestal ook jonger, omdat ze prematuur is en dus wat kleiner.

14. tulip

tulip Niet meer actief

js hier ook hoor. Het is op zich wel grappig trouwens. Ze praat al vrij aardig en is nu 1 1/2, maar aan haar lengte enz zou ze best 1 kunnen zijn of jonger. Dan zie je mensen echt zo :$ kijken als ze in een supermarkt ineens roept: mama koek eten.;)

15. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia heeft nog erg korte haartjes en is ook vrij klein voor haar leeftijd. Als ik haar plat in de reiswieg zou leggen zou het A) waarschijnlijk zelfs nog passen en B) mensen zouden serieus heel schattig er in gaan kijken naar die "baby" ;)

Nu ze kruipt en staat vragen mensen vaker naar haar leeftijd (zo van: hmm ze is niet zo groot, maar kan dat allemaal al wel, hoe zit dat?), dus kan ik het gewoon zeggen.

Toen Julia 6 maanden was, was ze best mager (werd pas net weer iets voller) en toen vroeg een oma van een klein baby'tje in het zwembad of ze soms even oud waren. Vroeg ik hoe oud haar kleinzoontje was: 'Bijna 3 maanden!!' :$:D Ehm, ja, Julia is 6 maanden... In het gezicht kon je het zien, maar inderdaad, je kon ze naast elkaar leggen en ze kwamen aardig overeen! Dat vond ik toen erg moeilijk, dat ze zo klein was. Nu laat ze duidelijk genoeg zien wat ze wil en wat ze kan, dus maak ik me niet zo snel meer druk om mijn ukkepukkie ;)

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier word Emma soms ook ouder geschat terwijl ze kleiner is als gemiddeld op deze leeftijd.
    Vaak door oudere mensen dus die zijn al een tijd uit de kinderen.

17. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi

Ja ik heb een dochtwertje van 15 maanden
    en zeggen ook vaak mensen of ze 2 jaar is
    omdat ze ook lang en flink is
    ze is 81cm en 12 kilo
    de cb vind ze wel te zwaar maar omdat de lengte goed is dan geeft het niet maar als ze kleiner was en dan 12 kilo ja dan was ze zeker te zwaar

maar ik vind het best zo het is een lief kind
    en ik trek het me niet aan wat mensen zeggen

gr Citta

Deel Deze Pagina