hallo, mijn zoontje is de laatste tijd (laatste 3 maanden) echt een hongerwolf. hij krijgt nu dit: 's ochtends fles 180+6 fruit flinke bak 's middags 1 boterham + fles 180+6 tussen door diksap en halve cracker 16.30 potje warm en danoontje 19.00 uur fles 210+7 en moet zeggen de laatste week wil hij echt een nog een fles om 22.30 en wat ik ook geef hij drinkt het helemaal op. nu heb ik het gevoel dat hij overdag wel meer mag hebben, hij heeft echt wel trek. dus vanmorgen heb ik pap in zijn fles gedaan voor kindjes vanaf 8 maanden. en hij vond dat prima. maar nu vraag ik me af, mag hij ook 2 boterhammen? en in de fles van 's avonds 19 uur, moet ik daar dan weer pap bij doen? of juist niet omdat hij dat 's ochtends al krijgt? zo ja, moet ik dat dan met lepel geven of mag dat ook in fles? met lepel geven is dat het zelfde als fles? ik bedoel heb altijd het gevoel als je met lepel geeft dat ze daarna nog dorst hebben. en met fles niet omdat het dunner is. maar ik hoop daardoor dat hij 's avonds minder honger heeft. hebben jullie nog tips?
en overstappen op nutrilon hongerige baby's mag dat? is dat nog een idee? of mag je daar niet zomaar op overstappen?
Hallo, Ik begrijp dat je kindje nu 7 maanden is? Je kindje mag dan in principe 700-800ml flesvoeding. Nu zit hij op (2x200ml + 1x235ml) 623ml per 24 uur, dus is het niet gek als hij in de avond toch nog een flesje wilt. Wat je kunt doen is 3x 235ml (210+7schepjes) geven, of 4x 200ml geven. Wat je kindje verder binnenkrijgt aan fruit en groentehapjes is prima. Inmiddels mag je kindje ook grotere hoeveelheden (of grotere potjes) van ongeveer 200gram. Je kindje mag maximaal 2x per dag een flesje (of bordje) met pap erdoor. Ik denk dat het overstappen naar een voeding voor hongerige kindjes nog niet nodig is. Mocht het zo zijn dat hij met deze tips nog steeds zo'n honger blijft hebben kunt u dat altijd nog doen. Succes! Groetjes Laura
nou over 5 dagen is hij 8 maand. hij krijgt al potjes voor 8 maand dat is met stukjes en idd 200 gram. tussen de middag eet hij al een hele boterham, en 's ochtends dus pap. dus dat is geld toch ook als 2 keer pap? en ik begreep dat kinderen van 8 maand 600ml per 24 moeten hebben. dus dan zit hij daar een beetje overheen. en met 4x 200 helemaal zoals het nu een beetje is. dus vandaar mag hij meer brood? of mag hij 's ochtends pap, s middags brood, en 's avonds weer pap? of is 3x teveel?
Hoi Keina, Je kindje mag zeker wel meer brood. Brood hoef je niet mee te rekenen als pap. De laatste fles mag een papfles zijn. groetjes Eveline