te weinig voeding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bianca21, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca21

Bianca21 Actief lid

26 mrt 2006
    232
    0
    16
    Boekhoudkundig medewerkster
    Zoetermeer
    hoi,
    mijn zoontje is bijna 2 maanden oud en krijgt 5 voedingen van 130cc per keer:
    07.00
    11.00
    15.00
    19.00
    23.00

is dit te weinig of niet?
    als ik al die verhalen hoor heb k het idee dat mijn kleintje te weinig krijgt... maar als ik meer geef spuugt ie het er allemaal weer uit...
    wie kent dit?

oja nog iets...
    hj poept heel lastig (1 keer in de week)
    en dan echt heel erg persen terwijl het toch zacht is...
    ook heeft hij op zijn wangetjes (en nu begint het ook op zijn voorhoofdje) onwijs last van droge plekken lijkt het wel.
    het is zo droog dat het allemaal bultjes lijken en als ik er dus geen vette creme op doe dan scheurt het open... (voelt ook heel hard aan...)

kvind het zoooooooooooo zielig :cry:

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hoi meid,

Je kleine krijgt echt niet te weinig voeding!
    Hij geeft zelf wel aan of hij nog honger heeft of niet, en je geeft zelf al aan dat hij meer voeding uitspuugd... Ik denk dus dat dit prima is!

Iman had ook last van droge plekken toen ze klein was, ik smeerde ze dagelijks in met zachte creme van zwitsal en nu heeft ze er geen last meer van!

Krijgt hij BV, want dan is 1 x per week poepen heel normaal. Als de ontlasting niet hard is kun je er verder niets aan doen, dan moet hij het er toch zelf uitpersen... Iman moet ook altijd hard persen om het eruit te krijgen!

3. jundi

jundi Lid

4 apr 2006
    50
    0
    0
    ik heb enkel een tip... Noa, mijn kleine had erge droge wangetjes, Bephanten (weet niet of ik het helemaal goed schrijf) is echt een tovermiddel! mijn uk heeft nu heerlijke zachte wangetjes...
    Je haalt de tube gewoon bij drogisterij en is ook niet duur! rond de 3 euro geloof ik...

succes!

4. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ach wat zielig indd.

Dat ie maar 1 keer per week poept is wel weinig hoor! zou er toch ff met de huisarts en/of cb over hebben, misschien andere voeding? en misschien spuugt hij dan ook minder? (of nutriton erdoor, doet ook wonderen)

Volgens mij krijgt hij echt niet te weinig hoor!

5. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Je kindje drinkt voldoende hoor, hij geeft het echt zelf aan wanneer hij meer wil. Als hij iedere fles nu leeg drinkt kan je het met 10 cc opvoeren, hij geeft vanzelf wel aan wanneer hij niet meer hoeft!

Ik gebruik voor sem zijn droge wangetjes purol zalf, het is vrij dikke zalf, maar het werkt perfekt. Het kan ook door het weer komen hoor dat hij zo droge huidje heeft, daarom kan je het beste iedere keer vet insmeren als je met hem naar buiten gaat.

Over het poepen: als je de fles geeft, kan je eventueel wat meer water in de fles doen zo 10 cc. Ik zou het niet iedere fles doen, kan op diaree is dan ook groot. Maar voor de zekerheid toch maar je huisarts bellen of dit wel kan bij fv dat de baby 1 keer in de week poept (zelf had ik gelezen dat een baby die flesvoeding krijgt minimaal om de 2 dagen poept, is het meer als 2 dagen de huisarts bellen)

6. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    een vriendin van mij geeft ook bv en haar kleintje poept ook maar 1 x in de week.

7. de hoeveelheid voeding ligt ook wel beetje aan hoe groot/zwaar de kleine is, Quinton is nu ruime 2 maanden en zit nog steeds om de 3 uur met 130cc heb met cb besproken en was niet te veel en niet te weinig omdat het ook een flinkerd is, hij was namelijk met geboorte ong. 54 cm en 4270 gram. en is nu 61 cm en 5625 gram. en was allemaal in orde, weet dus niet hoe groot/zwaar de kleine is?

8. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    De baby drinkt voldoende wanneer ie

lichaamsgewicht X 150 cc
    dus
    5kg X 150 cc = 750 cc

Drinkt ie iets minder kan dit volgens mij ook niet veel kwaad tenzij die een lusteloze indruk krijgt.

Droge plekjes en bultjes heeft michale ook. Gewoon lekker invetten met zwitsal voor de wangetjes. Hij heeft er nog 1 op zn hoofdje. Nou zit er al een maand of twee.

Dat spugen kan je even vermelden wanneer je naar CB gaat. Gewoon voor de zekerheid. Misschien is de voeding te zwaar

En wanneer de ontlasting zacht is wil dat niet zeggen dat ze niet verstopt kan zitten natuurlijk. Wanneer jij verstopt zit kan dit zich ook uiten in diarree. En gewoon altijd als je het neit vertrouwt gewoon even bellen naar CB of HA. Liever 1 x teveel dan 1 x te weinig.

9. Mriek

Mriek Actief lid

1 dec 2005
    344
    1
    0
    Hoi Bianca,

Hoe is Dylano verder? Is hij vrolijk en alert en heeft hij per dag ten minste 4 (ik geloof dat het aantal vier was) kletsnatte luiers? Dan krijgt hij waarschijnlijk wel genoeg.

Vijf voedingen klinkt in mijn oren wel weinig voor zo'n kleintje van nog geen twee maanden.
    Mijn zoontje is 7 maanden en krijgt nog zeker 7 voedingen per dag (bv). Ga maar eens na hoeveel eet- en drinkmomenten je zelf per dag hebt (maaltijden, tussendoortjes, slokjes drinken).

Kun je dezelfde hoeveelheid voeding niet verdelen over meerdere voedingsmomenten? Misschien spuugt hij dan ook minder snel...

Geniet van je kleintje,

Mriek

10. Bianca21

Bianca21 Actief lid

26 mrt 2006
    232
    0
    16
    Boekhoudkundig medewerkster
    Zoetermeer
    hallo!

heel erg bedankt voor jullie antwoorden!
    ben vandaag voor de zekerheid toch nog even naar de huisarts gegaan.
    het zit zo:
    hij krijgt gelukkig! niet te weinig voeding, hij heeft zo en zo om de 3 uur een plasluier.
    mijn mannetje is niet zo groot (bij de geboorte 48 cm en 2915 gram) en op zich is dit dus behoorlijk veel voor zo een hummeltje (hij draagt nu pas maat 50/56)

het poepen heeft te maken met het feit dat mijn eigenwijze mannetje niet naar ze kontje toe perst maar naar zijn hoofd... hierdoor loopt hij dus rood aan en kan hij persen wat hij wil maar het komt er toch niet uit... beetje stimuleren dus.

en die droge plekken komen inderdaad door het weer en het persen op zijn hoofdje zeg maar. ik gebruik nu van weleda weer en windbalsem echt heerlijk spul is dat!
    zo ontzettend vet en het is nu al stukken minder!

hij heeft vandaag eindelijk gepoept! (voor de nieuwsgierige ongeveer 50 a 60 cm poep.... )
    ik moet nu inderdaad 10 cc meer water in zijn fles doen voor zijn maagje.

het spugen kan een lichte vorm van reflux zijn ofzo...
    maar daar dacht hij niet aan, ik moet hem waarschijnlijk wat rechterop houden met drinken.

groetjes en bedankt voor de adviezen!

11. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    gelukkig maar ;)

Deel Deze Pagina