Wie ook lange cyclussen en wat is er aan gedaan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door baby1985, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    Hallo dames,

De titel zegt het al. Wij gaan voor een 2e wondertje maar heb redelijk lange cyclussen tussen de 40 en de 60 dagen.
    Wie herkent dit en wat is er aan gedaan?
    Moet donderdag naar de huisarts.

2. Chai

Chai Niet meer actief

Hallo baby1985,

Mijn cyclussen waren ook erg lang voordat we voor mijn dochter gingen proberen.
    Nou had ik de Etos zwanger worden geslikt en had na jaren inneens een cyclus van 28, terwijl ze normaal tussen de 35 en 50 schommelde.
    Bovendien was ik nog de eerste ronde zwanger ook.
    Ik zou zeggen het is het proberen waard.
    Verder heb ik nooit wat laten nakijken ofzo daarvoor, ik was al jaren gestopt met de pil.
    Sommige vrouwen vallen gewoon kwa cyclussen niet tussen het normale standaart, dat betekend nogniet dat je dan minder vruchtbaar bent. :)

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hier ook een afwijkend gevalletje.
    Deze cyclus zelfs al op CD46 en nog geen ei. Gaat dus een lange worden. Ik ben trouwens wel sinds een paar weken gestopt met die etos pillen. Misschien toch maar weer mee starten :) Ik vond ze zo groot en twee keer per dag. Maar ja, die van nu zijn ook groot.

4. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ook mijn cylussen zijn lang.
    Ben deze ronde ook gestart met ovulatie testen. Moet zeggen dat ik gister een redelijk goede test had.

Ik wacht deze ronde nog even af en maak anders een afspraak met de huisarts.

Hoor goede verhalen over de Etos pillen, maarja ik kan niet eens normaal een foliumzuur tablet nemen, dus tsja die zitten er voor mij niet in.

5. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hier ook een lange cyclus. Terwijl ik eerst elke keer mooie cyclussen had van gemiddeld 31 dagen.
    Nu dus ineens een stuk langer.
    Ik weet niet of een dokter hier iets aan kan doen, maar anders hoor ik graag van je wat je huisarts heeft gezegd/gedaan. ;)

Ik ben ook nu sinds een maandje bezig met etos zwanger worden pillen, en ik voel het nu al rommelen in mijn buik, dus hoop nu 1 dezer dagen een eisprong te hebben, dan is mijn cyclus toch weer een stukje korter als daarvoor.

Succes en hoop dat het ondanks je lange cyclus toch snel zwanger mag zijn! :D

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Bij mijn zoon had ik helemaal geen cyclus. Ben ik noit ongesteld geworden na het stoppen met de pil. Dus toen redelijk vroeg bij de gyn terecht gekomen en clomid gekregen.
    Nu in september 2011 gestopt met bv. 91 dgn later ongesteld. toen een cyclus van 46 en nu net weer ongesteld geworden na 92 dgn! Het plan lag al bij manlief en mij om komende zondag te starten met pillen die een menstruatie opwekken en daarna clomid. Maar omdat ik nu onverwachts toch ongesteld ben geworden vandaag begonnen met de eerste clomid.
    Dit heb ik wel allemaal van de gyn gehad uiteraard.

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hier ook, ik had dan wel PCOS...maar het hoeft niet dat jij dat hebt...sommige vrouwen hebben gewoon langere cyclussen! En kunnen daarmee goed zwanger worden, enkel wat minder kansen per jaar....

Hier was clomid de goeddoener...die heeft beide kindjes helpen creeeren.

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik had voor mijn zwangerschap ook geen cyclus, niet ongesteld geworden na de pil en na 6 maanden doorgestuurd naar de gyn. Heb PCOS. Daar eerst Clomid voor gekregen, maar hielp niet, dus overgegaan op hormonen. dmv IUI gelijk zwanger geraakt.

Ik ben nu na ongeveer 2,5 maanden ongesteld geworden uit mezelf, maar vrees dat ik nu weer een lange cyclus heb.(had ik vroeger ook) Dacht mijn eisrprong gevoeld te hebben, maar heb nog geen positieve zw.test in handen, dus vrees dat het wat anders is geweest.

Ik had gevoelige ovulatie testen, die sloegen constant positief uit. Nu over gegaan op de normale ovulatietesten, maar nog geen posi test gehad.

Eigenlijk had ik nu ook wel weer doorgestuurd willen worden... dan weet je waar je aan toe bent. :) Het zou zo maar kunnen dat ik weer 3 maanden niet ongesteld worden, maar dus ook niet zwanger ben. Als dat zo is, zou dat betekenen dat je maar 4 kansen per jaar hebt, terwijl een normaal iemand 13 kansen per jaar heeft. (eens per 4 weken).

Maar ja,... we zullen zien hoe het verder gaat.

9. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    voor de zwangerschap van mijn zoontje zat ik altijd tussen de 30 en 33 dagen cyclus dus opzich netjes.
    maar bij sommige van jullie is dus helemaal niks gedaan als ik het goed begrijp? of hebben jullie zelf geen stappen genomen?

10. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik ben vorig jaar al eens gestopt met de pil en heb dit drie cyclussen uitgezeten. 56, 42 en 43 dagen... Flink onregelmatig en ik vind het toch ook vrij 'lang'... Ik zie hier langere cyclussen langskomen, maar toch... ik zou 28-33 dagen ideaal vinden... ;)

Ik slik nu sinds maart Etos Zwanger worden pillen en zit in de eerste ronde. Ik hoop dat door het slikken van die pillen ik mijn ongi de komende dagen mag verwachten ( als ik niet zwanger ben )...

Er zijn tegenwoordig twee dingen die me ontzettend kunnen verblijden: een zwangerschap of een normale cyclus van 28-33 dagen :D

11. z0nne

z0nne Niet meer actief

Je zou tarwekiemolie-capsulles kunnen proberen, ze verkorten je cyclus, zorgen tevens voor een goede innesteling en optimaal baarmoederslijmvlies, ook kunnen je tijd tussen eisprong en nod verlengen als die kort is :)
    Ik had ze deze maand niet in huis (zie mijn cyclus is al een stuk langer) en ben pas op dag 38 ongeveer er mee begonnen, 2 dagen geleden heb ik dan toch een eisprong gehad..

12. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Ben je al bij de dokter geweest TS?
    Ben benieuwd wat hij gezegd heeft.

13. Jo84

Jo84 Lid

2 jan 2012
    11
    0
    0
    N H
    Ik ben zelf na gebruik van 1.5 maand tarwekiem tabletten zwanger geraakt. Kan toeval zijn maar we waren bijna jaar bezig. Daarbij een diagnose pcos. Dus deze zwangerschap is erg wonderlojk. Naast tarwekiem slikte ik omega3 en folimzuur.
    Veel sterkte.

14. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Waar kan je die tarwekiemolie capsules kopen? Want bij trekpleister en etos kon ik ze niet vinden. Moet ik zeker net bij de kruidvat zijn? ;)

15. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    Waar kun je die tarwekiemoliecapsules halen? Zou het beter zijn dan die Etos pillen??

16. z0nne

z0nne Niet meer actief

Kruidvat :D ze zitten in een groen potje (eigen merk) ik neem 3 capsulles per dag ;)

17. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Nou hier word mijn cyclus toch wat korter... misschien toch door de pillen. ;)
    Vorige cyclus had ik mijn 1e positieve ovutest op dag 30.
    En nu heb ik vandaag weer een positieve ovutest gehad en ben nu op dag 22. :D
    Scheelt toch wel een hoop. Dus hopelijk springt mijn eitje gauw!

18. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    @ charise wat fijn dat hij wat korter is zeg!!

ik heb de tarwekiemolie-capsules ook in huis en slik ze nu ook dus ik ben benieuwd!
    dinsdag krijg ik de uitslag van het bloed prikken. ik ga op dag 13 beginnen met ovutestjes heb er 25 ingeslagen en ik heb er nog 5 liggen:D dus dat moet genoeg zijn om mijn ei te vinden hihi.

19. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Helemaal mee eens! :D

20. Kota15

Kota15 Lid

27 apr 2012
    5
    0
    0
    Ik ben eind december met de pil gestopt en heb ik ook lange cyclussen....ik lees over Etos pillen. Ik slik al foliumzuur maar is dat een goed idee ook?

Deel Deze Pagina