vraag aan avent gebruikers

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sim, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

gebruik nu samen met difrax, avent flesjes.

elijah krijgt nu savonds friso extra (met avent kleinste speen) en daar drinkt hij nu goed uit (gelukkig dus toch geen weggegooid geld die flesjes :D )

maar nu vraag ik me af, hij drinkt overdag de comfort voor het spugen, omdat die voeding wat dikker is. ik kan niet de juiste avent speen vinden voor die voeding (misschien iemand hier tips?) de driestanden speen gaat veelste snel (5 minuten heeft hij op stand 1 200ml voeding op :confused: )

is er een andere speen van avent die wat dikkere voeding goed doorlaat. omdat elke stap meer gaatjes is,maar volgens mij zijn die gaatjes net zo groot als van speen 1.

en als ze straks rijstebloem er door mogen, welke speen moet je dan gebruiken?

2. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    ik gebruik ook friso comfort en ik heb met een naald een extra gaatje erin geprikt. ik heb van avent een speen met 2 gaten en daar heb ik dan 1 a 2 gaatjes bij gemaakt. dat werkt bij maureen prima.

liefs rianne

3. sim

sim Niet meer actief

heb dus de 1, de 2, en de 3-standen speen van avent (dan zwijg ik nu even over de spenen van andere merken en flesjes :) ) maar vind de spenen best aan de prijs, maar dat lukt mij niet met een naald, ik krijg dan een gleufje :(

4. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    volgens mij heb ik dat ook een gleufje maar bij maureen werkt het wel.

je kan het proberen bij een speen die je niet meer gebruikt. prik daar met een naald een paar gaatjes is en gebruik hem bij 1 voeding als dat niet werkt weet je dat dat niet de oplossing is.

succes

liefs rianne

5. sim

sim Niet meer actief

heb het vanmorgen nog eens geprobeerd met een gloeiende (hete) naald en nu heb ik een mooi gaatje in de speen, ongeveer net als de difrax, iets kleiner. maar dat is beter, want die ging toch iets te snel :)

6. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    ok en wou het een beetje met de voeding?

liefs rianne

7. sim

sim Niet meer actief

ben gewoon weer op de comfort, hij spuugd zo erg met de extra, is gewoon nog te dun denk ik, maar dat dichte pak bewaar ik nog even, misschien dat ik dat met een maandje kan gebruiken savonds met wat rijstebloem, zodat die andere voeding niet gelijk mega dik wordt met dat meel erdoor...

maar met die comfort ging het prima met die speen, heb mijn moeder en schoonmoeder even gevraagd hoe zij dat vroeger deden, ik heb de naald gewoon laten afkoelen in de speen, met een mooi rond gaatje als gevolg :D had ik dat maar eerder geweten, had me een hoop geld bespaard!

8. yofoda

yofoda Actief lid

ik gebruik ook avent flessen met speen nr 2 hoe dik maken jullie de melk met nutriton ik geef lucas nu 120 ml en daar doe ik ander half schepje bij maar de melk spugt hij nog gewoon uit doe ik iets niet goed
    graag jullie advies hierover

groetjes jolanda

9. Gerda1977

Gerda1977 Actief lid

5 dec 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    Als hij de melk nog uitspuugd geef je waarschijnlijk te weinig Nutriton, ik dacht dat de dosering van Nutriton 2 tot 4 schepjes per 100 ml was.
    Kijk anders even op de verpakking.
    Zelf ben ik begonnen met 2 schepjes op 180 ml voeding dat ging eerst goed, nu heb ik er 3 schepjes in.
    Hopelijk heeft hij daar genoeg aan, anders moet ik denk het speentje nummer 3 van Avent gebruiken nu lukt het nog met nummer 2.

10. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    ik gebruik friso comfort tegen spugen en maureen spuugt sinds dien niet meer helpt ook goed tegen krampjes

van nutriton weet ik niks

liefs rianne

11. yofoda

yofoda Actief lid

ik heb vanavond om half negen de fles gemaakt 120 ml met drie schepjes nutriton en hij heeft tot nu toe nog niet gespugt als ie spugt komt het met een golf er uit zetten drie keer maar tot nu toe gaat het goed ik denk dat ik gewoon te weinig gaf
    groetjes jolanda

12. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Rhune krijgt ook drie schepjes nutriton in zijn flesje van 180 ml, werkt perfect, is zalig nu hij niet meer teruggeeft.

Grtz x

13. sasje77

sasje77 Actief lid

19 apr 2007
    159
    0
    0
    huismama
    zeewolde
    Ik heb ook zo zitten rotzooien met welke speen ik het beste de comfort kon geven....
    De papspeen van avent ging hier ook veelste snel en speen 1 kwam er niks uit en 2 ging ook te langzaam....
    Toen ben ik overgestapt op flesje`s van difrax met eerst speen small en toen ze wat ouder werd speen medium en die krijgt ze nu en ik zweer erbij...gaat perfect...
    Ze drinkt nu comfort gemengd met hongerig baby`s van friso....

14. sim

sim Niet meer actief

ik heb nu een speen van avent met een hete naald (een 1 speen) wat groter gemaakt (tussen s en m van difrax, heb de spenen er naast gehouden) het gaat super goed, van difrax ging het nog eigenlijk te snel, maar het duurde nooit langer dan 10 minuten, nu ongeveer 15, dus ook minder hik nu.

die pap speen vind ik echt prut, dus als hij straks rijstebloem mag, ga ik weer met een naaldje aan de gang.

hoe meng jij die comfort met extra?

15. sasje77

sasje77 Actief lid

19 apr 2007
    159
    0
    0
    huismama
    zeewolde
    Ik maak voeding voor de hele dag en vul mijn maatbeker tot 1,200 en doe dan 18 schepjes extra en 22 schepjes comfort (dus 40 schepjes op 1,200 liter water.....
    Ik doe meer comfort omdat Amber harde poep heeft en met deze verhouding is haar ontlasting perfect....
    Ze krijgt 4 flessen van 200 cc, soms 5 en als mijn voorraadje op is maak ik weer een nieuwe kan....
    Ik doe de comfort wel in het water wat net van de kook af is, roer het met de garde dan goed door en doe daarna de extra erin....
    De voeding is ook niet extreem ingedikt als het al een tijdje in de koeling staat en heb ook nooit klontje`s....
    Gaat perfect zo.... ;)

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Even helemaal van de spenen af. heb je van VSM al geprobeert voor een mondje terug. Daan heeft nu dieetvoeding maar begon daar heel van van te spugen we mochten er geen verdikking door doen aar wel dat spul van VSM gebruiken en je zult het niet geloven het is gewoon weg.

17. sim

sim Niet meer actief

ohw? wat voor spul is dat dan?

Deel Deze Pagina