Ik heb problemen met het gedrag van mijn dochter van bijna 6 jaar oud en wil haar op een goede manier proberen te begeleiden, maar weer gewoon niet hoe. Mijn dochter is een verlegen meisje waar iedereen helemaal weg van is, want het is zo'n lief zachtaardig meisje, maar thuis veranderd ze in een klein monstertje en geeft een grote mond, schreeuwt als ze haar zin niet krijgt en niet een klein beetje maar het doet echt zeer aan je oren en huilt om alles. Dat schreeuwen doet ze naar mijn idee ook vaak ipv een grote mond geven zodat ze denkt dat ik haar daarvoor niet kan straffen. Ik heb het geprobeerd door op de trap te zetten te negeren, niet spelen met andere kindjes, haar positief te benaderen en alleen even aandacht te geven enz. Maar ik weet het nu gewoon even niet meer. Nou moet ik wel zeggen dat dit gedrag lijkt te zijn onstaan dat onze vierde geboren werd, een zorgenkindje waarmee we vaak naar Rotterdam geweest zijn en nog moeten en ook een week in Rotterdam geweest zijn omdat ze geopereerd moest worden. Kort daarna bleek ik zwanger te zijn van onze jongste en daar lijkt ze het ook wel moeilijk mee te hebben omdat hij ook zijn aandacht moet hebben. Hoe moet ik hiermee om gaan?
Moeilijk zeg, weet ook niet wat je moet doen, maar wil je wel sterkte wensen en hoop dat jullie snel een manier vinden om er mee om te gaan, waardoor ze zelf ook weer lekkerder in haar vel zit.