Prinsessenfeestje binnenspelletjes

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Chaos, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chaos

Chaos Actief lid

5 apr 2014
    269
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Over twee dagen viert mijn dochter haar eerste partijtje, ze vind het super spannend en mama misschien nog wel spannender helemaal als ik naar de weerberichten kijk.

Het plan is/was o.a. een speurtocht maar als het gaat regenen zal deze waarschijnlijk een heel stuk ingekort worden.

Verder staat knutselen op het "programma" prinsessenkroontjes etc.

Echter ben ik nu opzoek naar wat spelletjes welke we kunnen gaan doen als de kinderen uitgeknutseld etc zijn. Iets in het thema zou natuurlijk leuk zijn.
    Via Google was ik al op het spel "kus de kikker" gekomen dus dat gaan we zeker doen en ook stoelendans lijkt mij wel leuk om te doen.

Maar goed het feestje is van 12 tot 16 en bij slecht weer moet ik denk ik toch nog wat spelletjes achter de hand hebben. Wie heeft er een leuk idee voor spelletjes?

Ik zat te denken om Twister te kopen maar weet niet of dat echt leuk is voor 7 kinderen van 5/6jaar.

Dus kom maar op met jullie binnenspelletjes voor een partijtje tips :D

2. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    Hier ook een prinsessenfeestje gehad! Ook met kus de kikker. Dat vonden ze zo leuk dat ze het een paar keer gedaan hebben :)
    We hebben ook memory met plastic bekertjes en snoepjes gedaan. Stoelendans en hebben we een ketting van macaroni gemaakt.
    Ook hadden we een high tea met heel veel roze drinken en eten :)

Veel plezier en hopelijk mooi weer!

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik zou ook zeker zorgen voor een dvd voor het laatste half uur/uur.

Misschien appels happen uit een bak water (Sneeuwwitje).
    Kleurplaten.
    Schminken?

Ik vond dit ook erg leuk (maar niet te maken met prinsessen ;)): http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/b3/05/c7/b305c7d1b82e34979b55d7f321afee90.jpg En dan overgooien/-rollen en je mag er iedere keer een bepaalde tijd (of wat je ook afspreekt) plakband afrollen en de snoepjes die er uit komen houden.

En verder zou ik ook wat tijd inlassen voor gewoon vrij spelen.

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Wij hadden kus de prins (geblindoekt met lippenstift; is dat tzelfde als kus de kikker?), ijsklontjesrace (soort estafette; thema was ijsprinsessen ;)), schminken, stoelendans, armbandjes maken en cake versieren gedaan.. En tussendoor nog even disco en stukjes film/liedjes kijken van Frozen op de beamer.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wat hier een succes was..
    Echte prinsessen kijken natuurlijk heel prinsessig... En die lachen dus niet.
    Dus les in niet lachen.
    Allemaal op een rijtje op je rug op de grond en eentje mag gekke bekken trekken om de rest aan het lachen te maken. Aanraken mag natuurlijk niet.
    Bij ruimtegebrek heb ik de dames op een rij stoelen gezet overigens. Werkt ook. Maar op je rug op de grond heb je natuurlijk het extra effect dat je iemand ook van een vreemde kant ziet.
    Degene die heeft gelachen mag daarna natuurlijk ook meehelpen.

En je kunt natuurlijk ook wat oud-Hollandse spelletjes me te prinsessensausje doen.

Eierenlopen met een gouden bal of een kikker bijv.
    En natuurlijk verkleden

6. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    cakejes bakken en versieren en vooral opeten :)

Deel Deze Pagina