suiker (producten) laten staan?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door 4catsandagirl, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    Mijn tante wees me er vandaag op dat ik beter suiker of producten met veel suiker kan laten staan. Dit ivm mijn vorige zwangerschap, mijn dochter woog 4520 gram bij geboorte en was 56 cm lang. Zij, mijn tante,had ook een groot kind, ook de eerste, en bij de tweede mocht zij dus geen suikers meer. Maar mijn verloskundige heeft daar helemaal niks over gezegd, wel dat ik een glucose tolerantie test zal krijgen bij week 27, Ik maak me nu wel zorgen want ik heb juist nu alleen maar trek in zoete dingen. Natuurlijk wil ik niet nog groter kind op de wereld zetten mede omdat mijn bevalling echt een vreselijke ervaring was voor mij ( tijdelijke verlamming in benen door rug en been weeen ,90 min persen,4 keer vaccuum en uiteindelijk is ze er uit getrokken door de gynaecoloog) Bij ons in de familie komen grote kinderen voor ( mijn broer was 11 pond, mijn moeder had zwangerschap suiker), als er wat tegen te doen zou zijn zou ik het direct maatregelen treffen. Is het ook zo dat ze tegenwoordig groei echo's maken als ze vermoeden dat het kindje groot is? En word je dan ook eerder ingeleid? Mijn tante had het al over een keizersnede omdat ik zo'n vreselijke bevalling achter de rug heb, daar moet ik toch helemaal niet aan denken. Dat doen ze toch pas bij echte noodzaak?

Een hoop vragen allemaal bij elkaar, alvast bedankt voor het lezen.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi 4catsandagirl,

het is inderdaad niet verstandig om veel zoetigheid te eten als je al een verhoogde kans hebt op (zwangerschaps)suikerziekte. Probeer het echt te matigen en een vervangend tussendoortje te nemen. De kans dat je kindje weer groot zal worden is heel reeel en daarom zal de vk ook goed de groei in de gaten houden en op het laatst bij twijfel zeker een groeiecho laten maken. (ook al kunnen die er bij een groot kind ook 5 ons naast zitten, maar dat terzijde) De vk voelt op de hand de grootte en laatinderdaad rond 24 weken je suiker checken.
    Omdat je al een groot kind hebt gebaard is de weg gemaakt en zal het waarschijnlijk ook wel wat sneller kunnen deze keer. Een keizersnede is lang niet altijd te prefereren hoor. Pas als het echt de spuigaten uitloopt met de groei of het stagneert tijdens de bevalling. Dan is het iets anders. De kans dat je gewoon kunt bevallen is dus zeker het grootste.

Groetjes Brigitte

3. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    bedankt voor de duidelijke antwoorden, ik had nog 1 vraag, stel dat bij de groeiecho inderdaad sprake is van een (te) groot kind, word je dan eerder ingeleid? En wanneer doen ze dat dan, bij 36 weken?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Dat ligt eraan hoever je bent en hoe groot het kind is. Dit doen ze echt alleen als het kind heel groot is bij een vroeg (36 weken) termijn of als het kindje te groot voor jou lijkt te worden.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina