zoontje wil ineens uur na laatste voeding weer..

Discussion in 'Borstvoeding' started by bunchy, Dec 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Hoi,

mijn zoon krijgt om 20u-2030 zijn laatste voeding.
    Sinds 5 dagen wordt hij echter drie kwartier later huilend wakker en wil dan weer aan de borst en drinkt dan als een dolle..
    ik heb het gevoel dat om 20u mijn borsten aardig leeg zijn en hij onvoldoende binnenkrijgt waardoor hij drie kwartier later alweer komt om zo de nacht door te kunnen komen (hij komt dan tussen 05u-07u vervolgens weer)...
    Wat denken jullie? Is hier iets tegen te doen of maar gewoon accepteren en hopen dat het een fase is... Hij is trouwens 3,5 maand oud.
    Ik heb zelf het idee dat als hij ´s avonds meer zou binnenkrijgen hij ook nog langer door zou kunnen slapen..

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik denk dat je hier even aan moet toegeven. Het is uberhaupt al knap dat hij zo vroeg al rond 20.00 uur de laatste fles heeft en hierop door kan slapen. Vaak krijg je rond de 4 maanden een soort productiedip. Het kan dus zijn dat je iets minder melk hebt en je kindje op deze manier de productie wat probeert op te schroeven. Of dat hij even flink aan het groeien is en wat meer nodig heeft.
    Als je hieraan toegeeft kan het best dat het volgende week weer over is. Of probeer voor 20.00 uur wat vaker aan te leggen, zodat hij een bodempje verzameld voor de nacht en dit is ook goed voor je productie. Succes!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je zit weer tegen een leeftijd aan dat je rekening moet houden met regeldagen.

Op zich is het heel normaal dat een kind 30-60 minuten na een voeding om een toetje komt. Je borsten zitten dat vol met lekkere verse vette melk, en door het drinkritme maakt jouw lichaam en dat van je baby extra loommakende hormonen aan (o.a. CCK) waar je kind lekker de nacht mee in kan gaan.

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Gebeurt hier regelmatig en zelfs overdag ook. Ik geef er altijd gewoon aan toe...

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Gebeurde hier ook geregeld. Wat later was ze erg gefrustreerd omdat m'n borsten leeg waren om 19u, ik heb toen een tijdje 's avonds laat gekolfd en dan kreeg ze 's avonds om 19u nog een fles erachteraan (na de borst). Vanaf 6/7 maand was dat niet meer nodig. Overigens vind ik het ook erg knap dat hij al zo lang slaapt achter elkaar!
    Hier rond 4 maand ook een tijdje, helaas vanaf 6 maand weer hopeloos.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,450
    36,359
    113
    Gewoon lekker aanleggen, juist makkelijk toch. Zo zorgt je kindje er gewoon zelf voor dat hij genoeg binnenkrijgt om daarna lekker een poosje te slapen.

7. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd lekker aanleggen, geen probleem van maken en vooral niet onzeker worden! ;)

8. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

Apr 29, 2010
    713
    1
    16
    Heel herkenbaar!! de mijne doet dit ook, valt ook onder stukje clusteren. Gewoon aan toegeven en je borsten voelen misschien leeg maar dat zijn ze niet hoor.

Zo bouwt je kindje alvast een voorraadje aan voor de nacht :)

9. fafje

fafje Niet meer actief

hier ook, ik dnek zelf bij mij aan de 4 mnd dip....sprongetje+regeldagen had hij namelijk rond 3 mnd precies...hoe dan ook blijven aanleggen!
    ik geef trouwens ook een btj bij, +extra aanleggen...kind plast ook niet meer voldoende naar mijn idee

Share This Page