Goedemorgen, Mijn dochter laat mij soms behoorlijk twijfelen.En ik weet dan niet wat verstandig is. Zo is ze moe als ze een voeding heeft gehad en dan wilt ze slapen, en soms slaapt ze al, En dan leg ik haar lekker in bed,en dan even later hoor ik haar geluiden maken van lachen enz. Dan ligt ze wakker in bed. Ik wil haar niet in verwaring brengen en niet tekort doen maar ik vorige keer had ik haar eruit gehaald en dan gaat ze weer jengelen van slaap. Wat moet ik dan doen. Ik wil me geen slechte moeder voelen door haar in haar bed te laten liggen. En ze drinkt niet alle flessen meer leeg, en misschien is dat even een periode maar soms ben ik ook bang dat ik haar honger huil niet herken. Ik moet je zeggen dat ik me soms wel slecht voel en dat zal ook wel bekend klinken. Ook kan ze niet poepen en weet ik niet wat ik daaraan moet doen. Dus graag advies op deze vragen.
Hoi hoi, Het komt misschien wel door het zuigen en door de warmte van het tegen je aan liggen, waardoor ze slaperig wordt. Als ze dan weer in een koud bedje komt wordt ze weer wakker. Je doet haar zeker niet te kort hoor, als ze eens wakker in bed ligt. Een slaapcyclus van een baby duurt 45 minuten. Ze worden dan even wakker en slapen daarna weer verder. Wat de voeding betreft; hoe oud is ze? En groeit ze goed? Een tevreden kind en iedere voeding een plasluier zijn normaal voor een kind dat goed groeit. Hoe vaak poept ze dan? Krijgt ze borst of flesvoeding? Groetjes Adrienne
Ja dat van het slapen klopt, ze valt daarna weer in slaap. Als ik haar na ong 10min nog hoor dan is ze gewoon uitgeslapen. Demi heeft wel veel plasluiers dus dat gaat wel goed, normaal heeft ze eigenlijk bijna elke dag wel een poepluier, soms twee, maar meestal een. Nu vandaag is echt een van slag dag, demi huilt veel, kan niet poepen maar heeft wel drang, ze is helemaal uit haar doen en dat is zo zielig, ik wordt er ook verdrietig van. Drinkt ook niet veel van haar flessen, maar dat komt misschien omdat ze niet kan poepen en dan ze dan sneller vol zit of niet? Ik heb haar ook een beetje rooibos thee gegeven en gewoon lauw water, maar dat heeft nog niet geholpen.Ook over haar buikje gemasseerd enz. Ze drinkt al omneo voeding en dat zou toch goed moeten zijn. Ik hoop dat het morgen weer beter gaat.want een verdrietig kindje doet jezelf ook verdriet. En wat zijn nou echte hongerhuiltjes? of gebaren,want dat kan ik er ook niet echt uithalen(schaam me daarvoor). Groetjes Belly
Hoi hoi, Een "in slaap huil huiltje" is als ze eerst zachtjes huilt, steeds harder, dan weer zachter en even stil, en dan begint ze weer opnieuw. Een "darmkramphuiltje", is als ze krijst en met haar beentjes trapt, na een tijdje wordt het stil, ze kan dan gewoon weer slapen, en dan kan ze als er weer een kramp komt, weer opnieuw beginnen te krijsen. Een "hongerhuiltje", merk je als ze wat zenuwachtig huilt, zoekt met haar mondje, en stil is als je haar pakt. Ze denkt dan dat het eten er aan komt. Als je dan niets geeft, begint ze na een minuutje weer opnieuw. Ze kan een beetje driftig zijn zelfs als het niet snel genoeg komt. Maar, weet je, je doet het goed hoor!! Je biedt voeding aan, ze drinkt ze niet op, dus dan is het ook niet echt honger lijkt me! En denk er om, niets is gek, geen vraag is stom hoor! Je bent gewoon wat onzeker, en dat hoort bij het ouders zijn. Heb je al een badje geprobeerd, of even met haar onder de douche. Dat kan erg ontspannend werken. Verder denk ik dat je het even op zijn beloop moet laten. Houdt wel haar temperatuur in de gaten. Groetjes Adrienne