Helaas zit ik sinds deze week voor 100% in de zw ivm bekkeninstabiliteit (en andere gezondheidsklachten). Het is nog niet duidelijk of ik voordat mijn wazo ingaat (rond 23/1/13) ik weer aan het werk kom. Ik werk 3 dagen per week. Helaas wordt mijn contract niet verlengd per 1/2/2013. Toen ik op mijn werk vertelde dat ik zwanger was werd gelijk gezegd dat ik geen contractverlenging zou krijgen. Ik heb 2 kindjes van 2 en 3 die 3 dagen per week naar het kinderdagverblijf gaan. Mijn vraag is wordt de kinderopvang toeslag gestopt 3 maanden na mijn wazo verlof of 3 maanden nadat mijn contract beeindigd wordt (1/2/2013) Dit laatste zou betekenen dat ik nog tijdens mijn verlof weer aan het werk moet. Of dat ik de kinderopvang op moet gaan zeggen, met het risico niet helemaal niet meer aan het werk te komen (gezien wachtlijsten kinderdagverblijf weet je nooit precies wanneer je weer aan het werk zou kunnen gaan). Voor de baby heb ik vanaf 1 juli 2013 al opvang geregeld. Dit zou ik dan sowieso 2 maanden moeten afnemen voordat ik het op kan zeggen. Hopeloze situatie... Wie weet meer.....?
Geen idee hoe het zit met wazo etc maar over de kinderopvang, wij hadden voor de geboorte van onze dochter nog een enorm probleem met kinderdagverblijf ivm de wachtlijsten, inmiddels is er hier nergens meer een wachtlijst, dus dat zou het probleem niet hoeven zijn. Vind het ook raar dat je minimaal twee maanden moet afnemen bij de kinderdagverblijf van je baby, normaal gesproken is de opzegtermijn twee maanden dus als je voor 1 mei opzegt geldt dat toch niet? Ik zou eens gaan informeren bij de gemeente over dit soort zaken, die weten vast meer.