Doop kruisje maken hoe zat t ook weer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sa1980, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Tja, heel erg natuurlijk dat ik t niet meer weet..

Maar mijn peetkindje wordt gedoopt en nu is t de bedoeling dat ik bij mijn peet kindje een kruisje op t voorhoofd maak.

Maak ik dit kruisje vanaf mij gezien verkeerd en dus hoe deze hem zelf zal gaan maken: van boven naar beneden en dan van rechts naar links

Of maak ik hem vanuit mij gezien van boven naar beneden en dan van links naar rechts.

Aahh nu ik erover nadenk snap ik er niks meer van...

Dank je wel alvast

2. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    mijn oma gaf (en geeft) ons altijd een kruisje als we weggaan of als ze ons vroeger naar bed bracht. met de duim (ze is rechts) en dan van boven naar beneden en van links naar rechts, zoals jij t ziet (duidelijk:)?)

en anders is t toch geen schande als je de pastoor/dominee even vraagt van te voren?

3. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Dank je wel voor je antwoord.

Geen idee wat de pastoor ervan vindt als ik t zou vragen..

Kan me voorstellen dat hij er niet blij van wordt als ik dat als katholiek iemand niet weet...

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    idd boven naar beneden en dan links naar rechts

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik denk niet dat hij dat heel erg zal vinden, je kunt niet alles weten en je geeft zo wel aan geinteresseerd te zijn en je toont de wil het goed te doen. zal de beste man alleen maar kunnen waarderen lijkt mij.

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Klopt wat de voorgangers zeggen. Mijn oma heeft me geleerd om naar het hard toe te werken. Zo vergeet ik het niet meer. Misschien ook een goede ondersteuning voor jou.

Deel Deze Pagina