Tja, heel erg natuurlijk dat ik t niet meer weet.. Maar mijn peetkindje wordt gedoopt en nu is t de bedoeling dat ik bij mijn peet kindje een kruisje op t voorhoofd maak. Maak ik dit kruisje vanaf mij gezien verkeerd en dus hoe deze hem zelf zal gaan maken: van boven naar beneden en dan van rechts naar links Of maak ik hem vanuit mij gezien van boven naar beneden en dan van links naar rechts. Aahh nu ik erover nadenk snap ik er niks meer van... Dank je wel alvast
mijn oma gaf (en geeft) ons altijd een kruisje als we weggaan of als ze ons vroeger naar bed bracht. met de duim (ze is rechts) en dan van boven naar beneden en van links naar rechts, zoals jij t ziet (duidelijk?) en anders is t toch geen schande als je de pastoor/dominee even vraagt van te voren?
Dank je wel voor je antwoord. Geen idee wat de pastoor ervan vindt als ik t zou vragen.. Kan me voorstellen dat hij er niet blij van wordt als ik dat als katholiek iemand niet weet...
ik denk niet dat hij dat heel erg zal vinden, je kunt niet alles weten en je geeft zo wel aan geinteresseerd te zijn en je toont de wil het goed te doen. zal de beste man alleen maar kunnen waarderen lijkt mij.
Klopt wat de voorgangers zeggen. Mijn oma heeft me geleerd om naar het hard toe te werken. Zo vergeet ik het niet meer. Misschien ook een goede ondersteuning voor jou.