Instoppen dekentje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Hinata, Oct 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hinata

Hinata Actief lid

Nov 22, 2009
    148
    0
    0
    Misschien een hele stomme vraag maar ik vraag het me toch af...
    Ik wil mijn dochtertje nu het wat kouder word graag onder een dekentje leggen. Tot nu toe heeft ze alleen maar steeds een trappelzak aangehad omdat ze de dekens van haar af deed trappen toen ze 3 maanden was en daarna hebben we het niet meer geprobeerd. Nou vroeg ik me af of je ze nu nog steeds onderaan het bed met de voetjes er tegenaan ongeveer moet leggen en dan strak opmaken of is dat niet meer nodig?

2. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Onze kraamhulp vertelde ons dat de voetjes sowieso onderaan tegen de wand moesten komen.
    De dekens strak trekken is fijn voor je dochtertje als ze haar dekens continu aftrapt zodat het dan moeilijker gaat en zij niet zo snel koud krijgt

3. adi

adi Niet meer actief

Ik denk niet dat je kraamhulp het over een dreumes van 15 maanden had ;)

Hinata, als je dochter nog in een slaapzak ligt, kun je gewoon een deken eroverheen doen en haar toedekken tot aan de schouders (onder de armpjes door).
    Of instoppen zin heeft, is afhankelijk van je kind. Ene kind draait zoveel dat instoppen en strak trekken helemaal geen zin heeft. Hier vind ik ze in alle mogelijke houdingen terug in bed. Je kunt het natuurlijk altijd proberen.

4. Tess11

Tess11 Actief lid

Jul 12, 2008
    317
    1
    0
    Bij ons had het geen zin. Hij ging zelfs hard huilen als de deken over hem heen ging. Ik heb toen een dikke winterslaapzak gekocht bij de Hema met afritsbare mouwen en geen deken gebruikt. In de herfst zonder mouwen, of zonder pyamabroek. In de winter met mouwen en dikke pyama aan. Ging prima. Nu slaapt hij in een groot bed zonder slaapzak en nu gaat hij wel gewoon onder het dekbed liggen..Komt vanzelf weer goed dus!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat ik handig vind is de deken overdwars leggen....in de lengte is hij dan nog lang genoeg en in de breedte kun je hem dan goed instoppen, echt onder de matras door, waardoor hij langer goed blijft liggen.

6. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

Aug 12, 2011
    3,324
    158
    63
    Female
    Drenthe
    Finn sliep ook altijd in een slaapzak..instoppen had niet zoveel zin, want ook dan lukte het hem om eronder weg te komen. Wij deden het altijd wel, en ja, als hij er dan onderweg was dan was het afwachten of hij het koud kreeg...dit kreeg hij trouwens bijna nooit...

7. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hier is het zelfs niet mogelijk om in te stoppen; nog voordat ik er een deken over kan doen ligt hij al te gymen in bed.
    Heb net als mijn voorgangster een winterslaapzak gekocht die afritsbare mouwen heeft.
    Nu ligt hij in winter pyama en dikker zomerslaapzak. Afgelopen 2 nachten werd meneer wel steeds een uur eerder wakker dan normaal. Of het door een fase komt of door de kou weet ik niet.

8. Hinata

Hinata Actief lid

Nov 22, 2009
    148
    0
    0
    mijn dochtertje duimt en komt met een winterslaapzak niet aan haar duimpje, dus moet ik er dan een mouw uitlaten vandaar dat ik hoop dat het met een dekentje lukt haha.
    ik merk dat mijn dochtertje altijd bovenaan wilt slapen dus daarom dat ik de deken ook hoger wil opmaken, maar vraag me af of dat niet gevaarlijk is? Of is ze die leeftijd nu wel voorbij???

9. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    @Hinata; Mijn dochtertje is wat jonger.. maar ze slaapt ook in een slaapzakje. In de winter is het toch heel erg koud op de kamer.. Daarom heb ik de verwarming een heel klein beetje open.. Anders dan bevries je echt hahaha. Deken ging hier ook niet. Eigenlijk wil ik het ook wel proberen. Onze dochter ligt ook altijd bovenin het bedje..

Dus lees toch ook eventjes mee:)

Share This Page