Weet het ff niet meer....wie weet raadt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poekie01, 5 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Op bv.com staat idd een heleboel info wbt het geven van borstvoeding. Ik heb daar een heleboel aan gehad.

Met regelmaat voeden? die vlieger gaat dus niet op bij borstvoeding. Als je regeldagen hebt kan het idd zo zijn dat je kindje soms alweer na een uur komt voor een voeding. De borsten gaan dan meer melk aanmaken, omdat je kindje meer voeding nodig heeft.

Maar het kan idd ook zo zijn dat je kindje om meer voeding gaat vragen omdat het de slokdarm goed doet bij reflux.

Je kindje komt zeker niet teveel aan hoor! Noa kwam een periode een kilo in de drie weken aan toen ik bv gaf. Dat is heel normaal bij bvkindjes.

2. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ook met bv kan er koemelkallergie zijn hoor ikzelf geef ook bv.
    zonder te elimeneren kan niemand op voorhand zeggen of het koemelkallergie is of niet.

maar je doet het super goed.voçlg je gevoel en alms je denkt dat er iets niet in orde is zeker blijven naar de ha gaan tot ze je hebben kunnen helpen

3. poekie01

poekie01 Actief lid

20 dec 2007
    132
    0
    0
    Jeetje, daar schrik ik toch wel van. :confused: :confused: Ik let er wel op dat het dekbed (de dunste ligt op bed) niet te ver over hem heen komt. En er ligt een dikke handdoek opgerold tussen mijn vriend en de kleine in. Maar ik lees ook dat heel veel ouders de kleine bij zich nemen in bed. Maar krijg nog toch weer twijfels :( ondanks dat ik het heel prettig vond (we hebben namelijk geslapen!)
    Probeer hem nu al de hele ochtend toch in zijn bedje te laten slapen: al 3 keer krijsen. Nu met een slaap tshirt van mij over zijn matras, ligt ie al een kwartier te slapen. O ja en ik heb de kamerdeur opgelaten.

4. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Heb je een wiegje? Anders kan je die naast jou kant van het bed zetten. Er schijne ook speciale reiswiegjes te zijn die je in bed kan leggen. Ik zal even kijken of ik dien nog kan vinden.

Annemarie

5. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Info van Internet:

Tips voor samenslapers
    1.Zorg ervoor dat er geen ruimte zit tussen het matras en de muur waar
    de baby tussen zou kunnen vallen.
    2.Gebruik geen dekbed als er een jonge baby in bed slaapt, en haal het
    kussen weg op de plaats waar hij slaapt.
    3.Laat uw baby alleen in bed slapen als er genoeg ruimte is. Is dat niet
    het geval, dan kan hij in de verdrukking komen of uit bed vallen.
    4.Slaap nooit samen met uw baby als u of uw partner rookt, recentelijk
    alcohol heeft gedronken, softdrugs heeft gebruikt, medicijnen gebruikt
    of oververmoeid is.
    5.Twijfelt u of u uw baby in bed wilt laten slapen maar wilt u hem dicht
    bij u hebben, dan kunt u een ledikantje naast uw bed zetten waarvan
    de zijkant is verwijderd ter uitbreiding van uw eigen bedruimte.
    6.U kunt een speciaal 'babyhoekje' in uw bed maken, waarbij u het
    beddengoed van uw baby gebruikt.

Ik kan niet vinden wat ik bedoelde.Krijg foto er niet op maar als je op google zoekt krijg je veel info.

hoop dat dit iets helpt.

Annemarie

6. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Hey

Hier een tip die mij goed heeft geholpen. Mijn zoontje was ook veel aan het huilen, tenzij hij aandacht kreeg. Hij is er gek op om geknuffeld te worden, maar ik kwam nergens meer aan toe in huis. Daarbij kwam datb hij heel weinig sliep. Als hij in slaap viel, werd hij vaak binnen het kwartier weer wakker en wilde hij weer aandacht hebben.

De cb-arts vertelde mij dat het ook niet goed is om hem de hele dag door aandacht te geven, omdat hij dan op latere leeftijd zich ook niet kan vermaken. Zij gaf mij de volgende tip, die ook bij huilbaby's wordt toegepast (dit schijnt in 80% te werken);
    Als hij gegeten heeft eerst lekker met hem knuffelen en veel aandacht geven. Daarna moet hij even in de box liggen en zichzelf vermaken. Zodra je een signaal ziet dat hij moe wordt leg je hem (wakker!) in zijn bedje. (nu komt het moeilijkste gedeelte ;) ) Als hij dan begint te huilen laat je hem een half uur(!) huilen. Na dit half uur ga je naar hem toe met eten en geeft hem zoveel als hij wil(het liefst in zijn bedje, maar hij mag sowieso niet van zijn kamer af). Verder geef je hem niet teveel aandacht. Zodra hij begint te spelen met de fles stop je met eten geven en ga je weg. Mocht hij nog blijven huilen herhaal je dit na een half uur nog eens. Mocht hij dan nog steeds blijven huilen, haal je hem na het 3e half uur eruit en doe je alsof het gewoon etenstijd is (dus mee naar de woonkamer, spelen etc) en dan begin je weer opnieuw.

Het is echt heel hard enm druist keihard tegen je gevoelens in, maar het werkt echt! Mijn zoontje viel meestal al in slaap na het eerste half uur (moe van het huilen) en nu kan ik hem soms op bed leggen zonder dat hij huilt. Hij kijkt zelf ook een stuk tevredener. Misschien kun je je cb-arts vragen wat hij/zij vindt van deze methode (3xhalfuur methode). Bij mij werkt het echt goed.

Sorry voor lang verhaal, maar hoop dat het duidelijk is.

Susy

7. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Maar Susy, is je moederhart niet gebroken na zo'n half uur? Is absoluut geen verwijt hoor, maar ik zou het echt niet kunnen. Sommige baby's hebben het nodig om zichzelf in slaap te huilen, maar een half uur lijkt me zoooo lang. Ik ben blij voor je dat het gewerkt heeft, en ik vind het knap dat je het kon, maar ik ben zelf geen voorstander van zo lang laten huilen. Ik laat Nova helemaal niet huilen, wel jengelen. Daar zit een groot verschil tussen (misschien bedoel je dat wel). En dan hooguit tien minuten, daarna loop ik naar binnen, ik geef haar haar speentje en loop weer weg. Ik zeg niets, geef geen aandacht. Meestal valt ze dan wel in slaap. Ze ligt nu niet meer ingebakerd, sinds gister, en zelfs dan gaat het goed.

Ik wil echt niet onaardig overkomen, of zeggen dat je het niet goed doet, dat wilde ik er nog even bijzeggen.... Ieder zijn methode!

8. littleladybug

O echt; dat deed heel pijn! Op gegeven ben ik buiten gaan staan zodat ik hem niet zou horen... Ik let wel op of ik een ander soort huilen hoor. Soms had ik het idee dat hij echt overstuur was en dan dacht ik; jammer voor dat half uur, maar ik ga naar hem toe. Toch ben ik wel blij dat ik heb doorgepakt; ik zie namelijk dat hij zelf ook een stuk rustiger is (hij sliep namelijk véél te weinig (max 13 uur per dag) en nu krijgt hij zijn rust en ben ik blij dat het goed gaat.

de cb-arts vertelde dat deze methode werd uitgeprobeerd bij huilbaby's. In 80% van de gevallen waren de huilbaby's weer binnen een week op regel...

Voordat ik dit deed, deed ik het net zo als jij Soraya. 10 minuten laten huilen en dan naar hem toe, maar het werkte niet bij hem...

liefs Susy

PS. Ik snap je vraag heel goed hoor en je kwam ook niet onaardig over. Het is gewoon als moeder gigantisch moeilijk om je baby te laten huilen. Maar het huilen is echt een stuk minder en hij is nu een hele vrolijke baby!

9. littleladybug

O ja ; nog even als toevoeging. Voordat ik deze methode gebruikte, merkte ik dat het steeds erger werd. Eerder vroeg hij alleen 's avonds veel aandacht, maar inmiddels was dat al de hele dag geworden en ik was bang dat hij het zou uitbreiden naar 's nachts (de cb-arts was hier ook bang voor)

10. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Hoi Jingels,

Het is niet als een aanval bedoeld, maar veel van jouw ideeen over inbakeren zijn echt achterhaald. Bij inbakeren worden de heupjes niet vastgelegd, juist vanwege de heupontwikkeling. Ook de beentjes liggen helemaal los en kunnen lekker in kikkerstand liggen. De armpjes liggen of in zo'n hoek dat de handjes bij het gezicht zijn (hele natuurlijke houding) of licht gebogen over de buik. In de baarmoeder worden hun bewegingen ook belemmerd, dus inbakeren voelt erg natuurlijk voor ze.
    Je noemt de website http://www.eurolac.net. Dat is een goeie website met veel info over borstvoeden (geef zelf ook volledige borstvoeding), maar de eigenaar van deze website is een echte tegenstander van inbakeren, dus ik vind dat haar informatie daarover ook wel daardoor gekleurd wordt. Voor informatie van voorstanders kun je kijken op http://www.inbakeren.nl, dat vind ik zelf ook een hele nuttige website.

Maar goed, uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat vooral rust en regelmaat bij huilbabies werkt en dat inbakeren daar maar een klein beetje aan bijdraagt. Wij hebben wel korte tijd ingebakerd en het heeft ons kindje wel geholpen omdat hij ook zo met zijn armjes zwaaide.

Ik denk echt dat inbakeren minder gevaarlijk is (totdat ze kunnen omrollen natuurlijk) dan je kindje bij je in bed laten slapen, maar dat is mijn mening.

Dan over de rust en de regelmaat die hierboven genoemd wordt (beschreven door Ria Blom, dan weer een groot voorstander van inbakeren :) ). Bij ons heeft het erg geholpen maar ik denk dat het superbelangrijk is om te benadrukken dat het NIET om regelmaat op de klok gaat. Het gaat erom dat je je kindje een vaste volgorde van gebeurtenissen aanbiedt, en dan inderdaad bijvoorbeeld zoals hierboven beschreven staat. Je kunt ook een andere volgorde aanhouden trouwens, als het maar (ongeveer) steeds dezelfde is, zoadat het leven lekker voorspelbaar wordt voor je kleintje. Het wegleggen zodra er vermoeidheidssignalen zijn, is inderdaad ook belangrijk want anders wordt je kindje te moe om zelf in slaap te vallen. Het laten huilen is een heel groot onderwerp van discussie (dat zal het hier ook wel weer worden.....). Wij hebben hem in het begin wel inderdaad een tijdje laten huilen, hij was gelukkig stil voordat het halfuur om was. Hoewel het super moeilijk was, heeft het ons ook een ander kindje gebracht. Hij valt nu heerlijk zelf in slaap, terwijl hij daarvoor altijd bij ons lag en, vreemd genoeg, daardoor juist veel minder begon te slapen. Dat was voor ons de reden om aan de rust en regelmaat te beginnen. Nu laat ik hem trouwens nooit meer dan een paar minuten huilen, omdat ik aan zijn huiltje vaak al hoor dat het niet meer goed komt. Dan geef ik hem vaak lekker een troostborst (savonds) of haal ik hem uit bed voor een nieuwe ronde vast gebeurtenissen. Dit werkt perfect voor ons.

Zo, dit moest me even van het hart. TS, heel veel succes met het slapen van je kindje, met alle tips die je hier op het forum krijgt kun je vast een hoop verbeteren!

Groetjes, Selllie

P.S. Suzy ik herken je verhaal helemaal! Vreselijk dat huilen: wij zaten de eerste keer mee te huilen beneden op de bank. Maar ook hier heeft het geholpen en we moesten het gewoon proberen omdat het bij ons ook steeds meer uit de hand liep.

11. poekie01

poekie01 Actief lid

20 dec 2007
    132
    0
    0
    jeetje, daar komen wij lang niet aan.... :confused: :confused:

Suzy, ik herken wel wat in je verhaal: het lijkt wel of het niet willen slapen erger wordt.... eerst was het 's middags, toen ook 's ochtends en nu uiteindelijk ook de nachten dat ie niet in zijn bedje wil liggen. Alleen op ons valt ie goed in slaap.... :(

We laten hem wel ff huilen (iedere keer verschillend hoe lang we wachten afhankelijk van zijn huiltje) Wat ik deed was hem eerst in slaap sussen (lukt redelijk snel) en hem dan in zijn bedje leggen, slapend. Maar ja, hij wordt dan inderdaad al na 10/15 minuten wakker...
    Heb hem nu net toch maar eens wakker in zijn bedje gelegd, hij lag te gapen. Ik hoop echt dat ie een keertje aan zijn slaapje komt. Het ligt nu in ieder geval niet aan honger/ boertje/ luier, dat is allemaal gedaan en hij is gewoon echt heel moe.
    Hij ligt nu ook behoorlijk te jengelen, mopperen en huilen (gelukkig nog geen krijsen) . Ik dacht dat je baby's nooit zo lang mocht laten huilen en dat ze meer gebaat bij geborgenheid en veiligheid waren.Ga het nu een kwartiertje volhouden, gaat echt dwars door mijn hart (door slaapgebrek loopt die toch al snel over.... :cry: ) en morgen het cb maar weer bellen, kijken of zij wat adviezen hebben....

12. poekie01

poekie01 Actief lid

20 dec 2007
    132
    0
    0
    ...oke, dit houdt mama niet vol..... :cry: :cry: Hij is nu echt aan het krijsen, ga hem weer halen.... wat erg is dit......

13. poekie01

poekie01 Actief lid

20 dec 2007
    132
    0
    0
    ..Hij viel echt binnen een minuut in mijn armen in slaap, nadat ie eerst nog 5 minuten is door blijven krijsen.... :rolleyes:

Mamma heeft net ff een potje mee zitten janken :cry: :cry:, trek het na 4 dgn amper slaap ff niet meer (sorry dames voor al deze berichtjes)..maar jullie geven me toch net weer dat oppeppertje die ik nu nodig heb.

Heb hem weer in bed gelegd en ja hoor, hij begint weer......Hou hem nu maar gewoon weer bij me, kweet het anders echt niet meer. Hij moet toch ook aan zijn slaap toekomen...

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik moet eerlijk zeggen dat wij het laten huilen ook geprobeerd hebben, maar bij ons is het niet gelukt... Wij konden het allebei niet over ons hart verkrijgen... Echt avond aan avond heb ik met Jelle op mijn buik op de bank of op bed gelegen omdat hij anders echt niet wilde slapen... Jelle heeft vanaf het begin de nachten wel in zijn wiegje gelegen en dat is eigenlijk altijd goed gegaan... Hij sliep meestal vanaf 23.00 tot een uur of 5/6 door... (dat scheelt een hoop, hoor als je een beetje ononderbroken nachten hebt)

Op een gegeven moment heb ik er maar aan toe gegeven, na het een dag of 2 geprobeerd te hebben om hem te laten huilen.... Het heeft denk ik tot de 12 weken geduurd en toen was het ineens over.... (Ik moet er wel bij zeggen dat de ene dag beter ging dan de andere, het was niet zo dat we 12 weken aan 1 stuk met hem liepen te dragen)

Maar als je er over nadenkt is het eigenlijk wel logisch... Ze zijn je warme buik gewend, en ineens liggen ze in een grote ruimte... Mijn gevoel zei dat het gewoon iets is waar je doorheen moet, en waar je voor je eigen gemoedsrust (en vooral die van je kindje)maar beter gewoon aan toe kunt geven... Huilen is eigenlijk de enige manier waarop ze iets duidelijk kunnen maken...

Heel veel succes en sterkte, ik weet hoe moeilijk het is... ((((((Poekie)))))

15. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Och dames toch, wat naar hè... Ik voel met jullie mee! Je kleintje die zo'n moeite heeft met slapen. Ik herken het van de eerste zes weken van Nova, met het grote geluk dat het 's nachts wel goed ging. Wat jullie ook doen, welke methode jullie bij jezelf vinden passen, heel veel sterkte! .En ik hoop dat het voor jullie kindje als voor jullie zelf snel goed gaat.

16. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik zou zo'n kleintje niet kunnen laten huilen, ik denk dat een baby zeker tot drie maanden nog erg veel aandacht nodig heeft, de ene meer dan de andere.
    Hier valt Louiza ook niet makkelijk vanzelf in slaap maar eens ze in slaap valt in m'n armen leg ik ze heel rustig in haar wiegje en meestal blijft ze dan wel slapen. Maar het gebeurt wel dat ze 's nachts onrustig is en niet wil slapen, dan neem ik ze op bed bij ons, daar zie ik geen bezwaar tegen, en houd ik m'n hand op haar buikje. Ik ben dan steeds blij als ze er rustig van wordt en ze dan wel goed kan slapen. Ik zie haar dan lief naar me kijken en haar oogjes langzaam dichtgaan.

17. Jmr

Jmr Niet meer actief

Poekie, wat vervelend he meis dat je kereltje zoveel huilt en je weet
    niet wat er aan de hand is! Ben je al eens bij een osteopaat geweest?
    Misschien dat dat de oplossing is?(KISS syndroom)

Heb hier ook heel wat dagen/nachten met een huilend meisje op de arm
    gezeten, gek werd ik er op laatst van! Bij onze dochter was het een
    combinatie van reflux en honger....

Heel veel succes! En anders gewoon weer bij de huisarts aan de bel trekken, als je het niet meer trekt hoor!

18. cecile

cecile Lid

3 sep 2007
    62
    0
    0
    verpleegkundige
    Delfzijl
    Zoals ik eerder had beschreven, heb ik een erg goede ervaring. Ik wist het echt niet meer, had al 6 dingen bedacht waardoor hij zou huilde... In de wanhoop de osteopaat gebeld, HAD IK HET MAAR EERDER GEDAAN. HAHA, op weg naar huis een compleet ander kind, vrolijk en gezellig.
    Ik ging met het idee heen, baard het niet, schaad het niet.
    Trouwens de meeste verzekeraars(aanvullende verzekering) vergoeden het.

19. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Poekie, laat je kleintje alsjeblieft niet huilen. Ik heb het ook gedaan omdat ik van gekkigheid niet meer wist wat ik moest toen ze een week of 6 was. Ze huilde ook constant, sliep alleen 's nachts een paar uurtjes. Als ik iets over zou mogen doen zou het dat zijn, ik heb er zo'n spijt van! :( Nu zou ik een draagdoek kopen, haar er lekker in knopen en overdag lekker bij me laten slapen, een osteopaat raadplegen en kijken voor een cosleeper zodat ze direct naast m'n bed zou kunnen slapen. Ik zou haar nooit maar dan ook nooit meer laten huilen.

20. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Ik zat ook te denken aan een draag doek. Je babytje is nog zo klein misschien heeft hij de geborgenheid en geur van mama nodig.

Hoop dat je snel een doorbraak hebt.

Een dikke Knuffel Annemarie

Deel Deze Pagina