de stad in...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sharon20, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi allen,

ik heb een vraagje. ik ga zo meteen met mijn ouders en mijn zoontje de stad in.

normaal geef ik afgekolfde moedermelk. maar ik heb hem vannochtend terug de borst gegeven met hulp van een tepelhoedje. dit ging prima. hij heeft een kwartiertje gedronken en is toen in slaap gevallen. nu weet ik alleen niet hoeveel hij binnen heeft.

wat kan ik nu het beste doen? hem zo meteen (voor ik de stad in ga) toch maar even een flesje bij geven? of een flesje mee naar de stad nemen en hem daar eten geven als hij honger krijgt.... en hoe moet dit dan? kan ik gewoon het flesje nu opwarmen en het in zo'n thermozakje stoppen? en hoelang blijft het dan ongeveer warm?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou hem, denk ik, voeden voor je weggaat.

Als je de voeding opgewarmd meeneemt, hebben de bacterieen alle kans om lekker te vermenigvuldigen. Er wordt max 1 uur gehouden om de opgewarmde voeding te bewaren.

Wat je ook kunt doen is de voeding gekoelt meenemen en daar verwarmen onder een lauwwarme kraan of in een bak lauwwarm water. Maar dat is nogal wat gedoe.

Of de BV verwarmen in een magnetron, maar dan gaan er helaas wel voedingsstoffen verloren.

Vandaar dus dat ik de kleine voor die tijd een voeding zou geven (er van uitgaand dat hij het dan redt tot thuiskomst)

3. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik zou je kindje voeden als hij daar behoefte aan heeft en niet uit voorzorg alvast gaan voeden.

Bedoel je met een flesje, een flesje kv of een flesje afgekolfde moedermelk.

Als het kv is zou ik koud water meenemen en dat verwarmen en een magnetron. Vaak staat er bij een v en d wel een magnetron. En dan de poeder toevoegen

4. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Waarcshijnlijk ben je nu al de stad in.....
    KAn je het tepelhoedje niet meenemen en hem daar zo voeden?

Vanwege reflux kan ik mijn dochter niet rechtstreeks voeden ik kolf dan vaak af voordat ik wegga en pak de fles in zilverfolie in, danhoef ik het niet op te warmen.
    Wat ik doe als ik langer wegga is kolf meenemen en daar ergens kolven bv in een pashokje. Dan kan je het daarna vers van de tap geven :)

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey, mss een beetje laat dat ik antwoord maar het is me gelukt. ik had hem voor ik wegging nog een half flesje gegeven zodat hij er weer even tegen kon.
    ook had ik wel afgekolvde borstvoeding heeeeeel heet gemaakt en in zo'n thermozakje gedaan. helaas was dit rond 5 uur weer gewoon koud :S njah, toen we thuis aankwamen kwamen de hongersignalen :D dus net op tijd!

het afkolven en borstvoeding geven in de stad vind ik niets :D

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Borstvoeding kun je beter niet heel heet maken, dan gaan er voedingsstoffen verloren. Daarom mag het ook niet in de magnetron, door ongelijke verhitting kan de melk te heet worden.

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ahzo, weer wat bijgeleerd. ik wist wel dat het niet in de magnetron mocht! pfff die onervarenheid he!

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik voedde liever live als ik ergens was. Ik nam een flesje bv uit de koelkast mee in een thermostasje. Wanneer het etenstijd was, dan gingen we een cafe of bijvoorbeeld de HEMA of V&D in en dan vroeg ik om een kan of grote mok kokend water. Daar zette ik het flesje in. Af en toe even omzwenken en het is binnen een mum van tijd warm..

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    dat ga ik vanmiddag ook doen!

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik zie dat ik schreef dat ik liever live voedde ergens anders, maar ik bedoelde juist dat ik liever niet live voedde...

11. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Edit moderator: bericht verplaatst naar Voeding > Borstvoeding.

Groetjes, Wendy

Deel Deze Pagina