Hello dames, Vanaf welke week ongeveer kun je de baby aan de buitenkant voelen? Mijn man is nl zo ongeduldig en legt iedere avond zijn hand op mijn buik, maar voelt nog niks (zit in mijn 23e week nu), terwijl ik het kindje natuurlijk wel voel van binnen... Groetjes Dee
Dat verschilt erg per persoon. Ik heb de baby zelf pas heel laat gevoeld (21 wkn), maar mijn vriend kon al vrij snel daarna ook wat voelen (ca. 23-24 wkn).
Bij ons kon ik vanaf 18 weken het kind zelf goed voelen en ongeveer met 20 weken ook van de buitenkant. Alleen als papa voelde dan hield de kleine zich stil. Met ongeveer 26 weken kon hij het voor het eerst voelen.
Bij ons kon m'n mannetje het goed voelen met 24 weken. Toen was het voor hem ook helemaal duidelijk dat dit het kindje was
Ik voelde het ongeveer vanaf de 18e week zelf en mijn vriend een paar weken later. Misschien kun je het eens proberen door om ipv met de hand (want die moet dan maar net op het juiste moment op het juiste plekje zijn) met je buik tegen de rug van je man aan te gaan liggen. Bij ons werkt dit erg goed.
Hoi, misschien een rare vraag, want ik ben pas bijna 14 weken zwanger, maar kan het zijn dat ik die kleine al voel, ik voelde drie kleine plopjes... Ik weet dat het een beetje vroeg is, maar ik liep met de rest ook al voor (hoogte baarmoeder, baarmoeder zelf kunnen voelen etc.), maar van de omschrijving die ik van de meeste mensen hoor, lijkt het er toch op, heel vreemd...
Met kleine plopjes begint het, het kan goed zijn dat het de kleine al is. Ik voelde dat ook al met 14 weken, mijn man deed er een beetje lacherig over: zijn vast je darmen. Dat voelt echt anders! Mijn man heeft met 19 weken ons kindje kunnen voelen. Wij gaan naar haptonomische zwangerschapsbegeleiding en daar heeft hij hem/haar voor het eerst gevoeld. Het is in het begin nog zo licht gevoel dat het moeilijk te herkennen is.
Ik voelde het met ongeveer 16 weken, mijn vriend pas met 30 weken. Het kindje had geen zin te bewegen als mijn vriend zijn hand op mijn buik lag Nu wel
Toen ik de kleine echt voor het eerst aan de buitenkant voelde zat mijn vriend naast me... Gelijk na de 1e por die ik voelde had ik de hand van mijn vriend op dezelfde plek gelegd waardoor we het dus eigenlijk samen de 1e keer voelde. Dit was met 17,5 week! Dus al vrij vroeg en dit is ons 1e kindje! Gr. Miranda
ik zefl met 17,5 wk had alleen niet echt door dat t ukkie was, en vanaf wk 18 wist ik t zeker en mn vriend ook die voelde t ook heel goed als die n hand op mn buik legde! groetjes krulliewullie succes iedereen...
Wow, ik kan niet wachten tot het echt duidelijke schopjes worden.... Ik heb trouwens weer een plopje gevoeld, tweede keer vandaag, ik heb een lekker actief wezentje in me zeg!
sinds een week voel ik soms echte kleine schopjes. (Niet alle dagen) Ik voelde wel al snel 'vlindertjes' en 'plopjes' in mijn buik.(ongeveer bij 14 weken) als ik nu lig en mijn hand op mijn buik leg en zachtjes druk,voel ik na 10 seconden ong.tegendruk en voel ik hem/haar beetje bewegen! Het is net alsof ons kleintje zich in mijn hand wilt nestelen.Is echt een zalig gevoel Mijn man heeft nog niets gevoeld.
Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik het kleintje al duidelijk aan 14 weken, een week later kon m'n ventje het ook al voelen als ie z'n hand op m'n buik legde. Was wel heeeel vroeg, zeker om een eerste te zijn. Groetjes Kirby
Afgelopen zondag! allebei voor het eerst gevoeld. We hadden de hele dag op de jongegezinnenbeurs rond gestapt en s'avonds in bed voelde ik voor het eerst aan mijn buik en daarna de hand van manlief erop en die voeld een hele duidelijke! Hij had echt het gevoel dat hij voor het eerst contact had (ik ook trouwens!)
Hoi, Ik voel het ook al zeker 2 weken bewegen en inderdaad voelt wel een beetje als plopjes. Nu als ik mijn hand wat steviger tegen mijn buik aandrukt gaat het bewegen en voel ik weerstand best grappig om te voelen. Groetjes Anna.
Ik voelde zelf al heel snel de vlindertjes en plopjes, dat was al met 14 weken. Met precies 19 weken hebben we het samen voor het eerst aan de buitenkant mogen voelen! Bij ons houdt de beeb zich gelukkig niet stil als mijn vriend zijn hand erop legt!