niet eten en uitdagen...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door elsie22, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

mijn zoontje eet de laatste weken ineens weer erg slecht, het begon met brood eten, en nu vanavond ook het avond eten.

vanmiddag zat ie anderhalf uur met 1 broodje, zelf gekozen wat ie op brood wil enz... maar na anderhalf uur was het broodje nog niet op heb ik het weg gegooit en hem de middag niks meer gegeven, wel drinken... dan denk je bij het avond eten heeft ie wel trek, maar nee, meneertje zat te spelen, uit te dagen enzo.. had vanmiddag een kookwekker gekocht, zodat ik hem 30 minuten de tijd geef om te eten en daarna gaat het bord gewoon weg. na 15 min aan tafel en niet eten uitdagen spelen met eten heb ik hem binnen ( we zaten buiten) in de kinderstoel gezet, geen aandacht geven.. maar hij at niet, daarna bord weg.

ff mijn hart luchten haha

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Volhouden en het zal snel wel weer bijdraaien. Hier ook eentje die de sfeer aardig kan G!@#$%^& maar als we streng en volhouden dat hij gewoon normaal kan eten is het tegenwoordig 2 weken en dan begint hij weer te eten ... ja ja en tegenwoordig ook groente! We zitten soms ons te verbazen wat hij eet!!!

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Tja, ik zou me er niet druk om maken en al zeker niet 1,5 uur aan tafel gaan zitten voor een broodje. Gewoon normaal lunchen en avondeten en als hij niet eet, dan niet.

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou er idd ook geen machtstrijd van gaan maken; eet hij, dan eet hij, eet hij niet, dan niet... Nu krijgt hij niet ineens zin in eten als er kookwekkers etc bij worden gehaald, juist niet zou ik zeggen.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Ik zou hem een bepaalde tijd de tijd geven voor zijn eten (dus eventueel wel die kookwekker als hij nog geen klok kan kijken of tot jullie klaar zijn met eten of wat dan ook), want hem veel te lang aan tafel laten zitten werkt nog minder. Met een bepaalde tijd weet hij waar hij aan toe is, is de tijd om, dan gaat zijn eten weg. Heeft hij een half uur later honger, dan heeft hij pech, dan moet hij wachten tot het volgende eetmoment. Daar kun je heel neutraal bij blijven. En als hij gaat spelen met zijn eten, dan het bord meteen weghalen (en binnen de afgesproken tijd één keer terug geven als hij aangeeft dat hij er normaal mee om kan gaan).

6. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Wij hadden als ''regel'' als wij klaar waren met eten, zoontje dus ook klaar was ongeacht of hij iets op had of niet. Dus tafel afruimen was ook zijn bord weg. Heeft twee dagen geduurd en toen had meneer door dat ie maar beter gewoon kon eten.

7. misa

misa Niet meer actief

Ja ik zou ook negeren. Al weet ik hoe moeilijk het is. Hier al lage tijd op en af drama (1,5 jaar) en de tweede begint nu soms ook.......!

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik ben altijd bang dat ie dan te kort komt ofzo... maargoed 1,5 uur is echt te lang.. ik dacht juist een wekker zodat ie weet als het belletje gaat gaat het bord weg.

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Laat hem gaan joh. Op die leeftijd at mijn zoontje ook bar weinig. Ik heb er nooit iets van gezegd al maakte ik me wel zorgen en nu eet hij als een bootwerker. Wanneer je hem gaat dwingen, creeer je een probleem voor de toekomst (mogelijk overgewicht of een ander eetprobleem omdat je hem met dwang afleert naar zijn lichaam te luisteren). Zijn lijfje geeft zelf aan wanneer en hoeveel hij nodig heeft. Vertrouw daarop.

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

dat geloof ik ook wel, maar hij eet weinig of niet.. soms ook wel goed... maar als ie dus niet goed eet dan zeurt ie vervolgens wel om snoep en koek, en dat krijgt ie dan dus niet.

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Idd, geef 'm gezonde opties en anders niks. Dus hij wilde z'n brood niet eten en nu wel koek? Tja, je mag een cracker of een banaan, maar koek is geen optie. Kinderen kunnen soms echt verrassend weinig eten, maar op een dag eten ze dan ineens weer als een bootwerker. Hij zal echt niet snel iets tekort komen hoor!

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

vanmorgen ging het broodje er wel in, niet zo gek ook, gistermiddag een broodje voor de helft s'avonds 2 happen... wel zonder korst maarja hij at zonder te mopperen en te zeuren. ook heb ik hem eerst maar een heel klein beetje drinken gegeven, altijd als ie uit bed komt heeft ie dorst dus een klein beetje gedaan en heb verteld dat als ie zijn broodje goed op at hij meer zou krijgen en dat heeft gewerkt vanmorgen! nu is hij bij de gastouder en daar eet ie altijd goed haha

13. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik laat wel de klok zien en wijs aan wanneer we weg gaan en waarschuw dan nog een paar keer (zeker als we op tijd weg moeten), maar ik probeer het ook wat los te laten, en denk dat ze wel neemt wat ze nodig heeft.

Ik neem natuurlijk altijd wel een appel mee of zelfs een banaantje of haar niet opgegeten brood als we op pad gaan. Zul je zien dat ze trek krijgt - en dan wil ze graag naar een cafeetje in de hoop dat ze een taartje krijgt ofzo ;) Dan heb ik liever iets gezonds mee.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    J. moet ook eerst eten en krijgt dan pas drinken, anders zit haar buik al vol en dan eet ze dus amper/niet.

Ik zou bij zeuren geen cracker of wat dan ook geven, tenzij het volgende 'eetmoment' bereikt is. Op dat moment zou ik dan wel liever een cracker of boterham of wat fruit dan een koekje geven.

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Hum sinds gister gaat het eten weer beter, geef hem nu idd gewoon eerst een klein beetje drinken en na het broodje de rest. Avond eten ging gisteravond ook redelijk:) nu is ie bezig met een appeltje.

16. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    oh joh dat houden ze 3 dgn vol en daarna hebben ze weer erg honger en eten ze ineens weer heel goed...

ik zou het gezellig houden, niet eten prima, straks dan ook niet...
    tussendoortjes ff niet geven en eventueel ook niet teveel zoete drankjes...

17. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    hier ook eet problemen al vanaf geboorte. DOen nu idd ook ook wat al gezegd is, gewoon aan tafel, samen zitten, en laten eten, eet ze niets prima maar dan ook niet zeuren daarna, drinken wel altijd.

nu heb ik ondekt dat ze mega gek is op pasta ( pennen) dus dat zorg ik dan dat f en toe op menu staat zodat ze weer even lekker flink eet, en dan kan ik ook testen of het nergens anders aan ligt

maar hier is het ook echt elke avond, van papa's bord pikken, want dat ziet er anders uit (???) eigen eten op tafel uitsmeren, op grond gooien en dan zeggen " mama opruimen" ( yeah right)

met brood zeggen dat ze kaas wil, eenmaal op bord alleen kaas eten en dan zeuren om jam.

gaat nu wel langzaam beter nu ik heel streng ben. ze eet dan UIEINDELIJK haar " droge" brood op omdat ze weet dat ze niets anders krijgt, en heel soms sluit ik een compromis, als jij halve boterham op eet krijg je daarna nog stukje van mama/papa.

succes meid

Deel Deze Pagina