Wel of geen bv

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Chelleke, Apr 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

Apr 27, 2006
    3,565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Hallo,

Ik twijfel of ik wel of geen bv moet gaan geven.
    Ik weet dat het wel mag bij Thyrax (schildklier), Prednison (reuma) en Methyldopa (bloeddruk) maar ik gebruik ook de Paroxetine (antidepresiva voor hyperventilatie en angsten) 20 mg.
    Bij het laatste is het steeds verschillend of het wel of niet mag.
    Op het moment mag het wel mits het kindje na de geboorte geen afkickverschijnselen heeft.
    Als dat niet zo is en ik ga borstvoeding geven begreep ik dat het kindje dan in het ziekenhuis moet blijven om te kijken of hij er tegen kan?

Voordat ik met de zwangerschap begon moest ik al mijn medicatie stoppen voor de reuma. Daar kreeg ik uiteindelijk prednison voor, maar die werkt bij lange na niet genoeg.
    Nu mag ik na 2 weken ongeveer na de bevalling weer met mijn oude medicatie beginnen (MTX, Enbrel en Celebrex) maar dat mag niet icm borstvoeding.

Hoe het nu lichamelijk gaat is niet zo heel goed, ik zou nu niet optimaal mijn kindje kunnen verzorgen.
    Daarom dat ik het liefst gelijk weer als het mag aan mijn oude medicatie wil beginnen. Het duurt immers weer even voordat het werkt.

Nu dacht ik eerst van als ik de eerste 2 weken aankijk met bv, het kindje kan er tegen en mijn reuma laat het enigzins toe, kan ik altijd nog de bv verlengen. Ik dacht beter iets dan niets.

Maar wat is wijsheid ivm die paroxetine. Hoe groot is die kans dat mijn kindje daar last van heeft krijgt?

Ik vind het zo moeilijk om een keuze te maken.
    Ik ben bang als ik meteen voor flesvoeding kies, dat ik mijn kindje te kort schiet. :oops:

Wat kan ik het beste doen?

Liefs Angèl

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    HOi Angel,

Ik weet dit niet uit mijn hoofd. Ik ga dit voor je nazoeken en mail je prive deze week daarover terug.

Tot later,

Ilse

Share This Page