Hi ladies bijna 6 weken geleden heb ik een miskraam gehad. We waren zo ontzettend blij met deze zwangerschap, ons geluk kon niet op! Toen op vakantie werd onze grootste angst werkelijkheid, daar kreeg ik de miskraam. Met 9 weken zijn we ons vruchtje verloren. Nu bijna 6 weken later, denk ik er nog elke dag aan....de pijn van het verlies is nog zeker niet weg! Ik verlang zo vaak terug naar het gevoel van zwanger zijn en iets moois in je lijf te hebben, wat helemaal van jou en je man alleen is! Dat verlangen doet me nadenken over het feit dat ik er ook voor die zwangerschap zo naar velangd had om zwanger te mogen worden...en toen ik uiteindelijk zwanger was, het een soort van zelfsprekendheid leek te zijn. Ik kan het niet zo heel goed verwoorden, maar misschien is er iemand die zich hierin herkent?
Oh wat herken ik het.... Je bent echt niet de enige. Ik moet wel zeggen dat het de ene dag erger is dan de andere. Het ligt er ook aan of ik veel dikke buiken en babietjes ik tegen kom. Vanmiddag bij de Etos en kleintje van nog geen 2 weken, oh mijn hart draait zich dan wel 10 keer om en wil ik zo snel mogelijk weg..... Ik was mij tijdens deze zwangerschap heel van bewust dat het ook fout kon gaan, had zelfs achteraf een negatief gevoel. Toch ben ik er net zo kapot van..... Groetjes Monique
hi monique ik was me er ook wel van bewust hoor tijdens mijn zwangerschap dat het fout kon gaan. Ik had bijna geen kwaaltjes en dat maakte me erg onzeker.Ik probeerde het dan nuchter te bekijken en me gerust te stellen met het idee dat er duizenden anderen vrouwen ook waren met weinig kwaaltjes! Maar toch bleef ik een onbetsemd gevoel houden. Uiteindelijk begon ik wat meer vetrouwen te krijgen in mijn lichaam, tot het fout ging. Zou ik het achteraf onbewust hebben geweten? Ik weet het niet hoor. Ik hoop dat ik me bij een volgende zwangerschap, me gelijk heel erg zeker voel ! bedankt voor je reactie, blij te weten dat er meerdere mensen worstelen met ongeveer dezelfde gevoelens, jij ook strekte met alles liefs
foreverfriend, je bent echt niet de enige ik herken alles wat jezegt en mijn eerste miskraam is nu bijna1 jaar terug de tweede van de kerstdagen. dus die pijn is normaal (voor zover het normaal is) maar hier kan je je verhaal doen en mensen begrijpen je veroordelen je niet dus. als je iets kwijt wil dan is het welkom hier verder nog veel sterkte met het verwerken hiervan liefs miriam
Hoi Foreverfriend, Wat jij beschrijft, is voor mij ook zo herkenbaar.... En dat onbestemde gevoel had ik ook, achteraf gezien had ik vanaf dag 2 dat ik wist dat ik zwanger was (de 1e dag leefde ik écht alleen maar op die wolk) al een onbestemd gevoel over me... Toen ik 2 dagen voor de MK een paar druppels oud bloed verloor, wat normaal gesproken in het begin van een zwangerschap niet ongewoon is, wist ik echt zeker dat het game over was. Heb vanaf die dag al een soort van afscheid genomen van ons kleine hummeltje... Maar nog, nu nog steeds doet het zo verrekte zeer! Ik mis dat gevoel, dat gelukzalige gevoel van dat wondertje in je buik... Zoals je al zei, iets van jezelf en je man. Ik hoop echt met heel m'n hart dat dit geluk zich niet weer zo lang op zich laat wachten en we allemaal weer snel (en dan 9 maanden lang) van dat gevoel kunnen genieten! Zwanger zijn is wat mij betreft echt een wereldwonder en ik kan niet wachten totdat ons dat wonder gegeven is.... Meis, praat hier lekker van je af, ik doe het helaas niet al te vaak, omdat ik eerlijk gezegd niet echt goed weet in welk 'hoekje' mijn verhaal nou precies past.... Durf ook nooit zo goed mezelf in een al bestaand topic te gooien zo van: HALLO! ik kom ook m'n verhaal ff doen! Maar goed, dit terzijde Dikke knuffel en sterkte....
Hi Linda Hi Linda herkenbaar he, best fijn inderdaad hier je hart te kunnen luchten. Ik ga ook niet zomaar ergens mijn verhaal doen, maar nu vond ik dat mijn deel hier wel paste. En je ziet het jij hebt het gelezen en je herkent je in mijn verhaal. Nou dan doen wij toch lekker ons verhaal in mijn topic! Hahhah Wat raar he dat we het een soort van gevoeld hebben diep van binnen... Daarom hoop ik voor ons dat we in onze volgende zwangerschap ons gelijk er goed bij voelen en niet onzeker of onbestemd. Een vriendin van mij haar zus, voelde zich vanaf dag 1 dat ze wist dat ze zwanger was, zich gelijk heel erg zeker! Dus zo kan het ook. dus wachten wachten en wachten maar weer, ik ben net door mijn vruchtbare dagen heen, dus afwachten maar weer.....voor ronde weet ik hoeveel. We hebben ons best weer gedaan zeg maar! Heel veel sterkte met alles.
Nou he?! Vind het toch wel bizar hoe goed een voorgevoel wel niet kan kloppen.... En idd, laten we hopen dat het de volgende keer (want die moet er gewoon weer een keer gaan komen hoor ) vanaf dag 1 wél goed voelt! Vind het trouwens ook wel een goed idee van je om ons verhaal in jouw topic kwijt te kunnen . Spannend voor jullie dus weer, nu de vruchtbare dagen weer geweest zijn! Ik ga voor je duimen hoor! Bij mij is het 'vruchtbare dagen verhaal' wat ingewikkelder helaas... Heb nu van de gyn Dostinex gehad om m'n prolactine gehalte te verlagen, mijn lichaam maakt dat hormoon namelijk te veel aan en daardoor is mijn cyclus zo ontzettend verstoord. Heb nu 2 tabletten gehad (1 pilletje per week) en heb nu wonderwel inene op dag 21 en 22 van de cyclus al een verhoogde temp! Zou ik dan eindelijk, voor het eerst sinds ruim een jaar, de kortste cyclus tot nu toe gaan krijgen?! Ik vind het echt onwijs spannend hoor! Kan niet wachten om morgen weer te tempen, haha! Al zou het zo zijn dat ik idd een eitje gehad heb, dan kan ik igg ook met een gerust hart zeggen dat we flink ons best hebben gedaan ! Maar goed..... afwachten maar weer...... Jij ook sterkte hoor! En lekker je verhaal hier blijven tikken
Hoi Linda ik hoop het zo voor je, dat je je "ei" hebt gehad en dat het dit keer dus een korte cyclus wordt of dat het zelfs een zwangerschap wordt! Wat onwijs spannend voor je. Liep je voor deze tijd ook al bij de gyn hiervoor, kan me voostellen dat het afwachten totdat je ongi wordt helemaal spannend is, omdat je niet weet hoelang je cyclus deze maand weer zal zijn! Ben net terug van de Toppers in concert in de arena, was erg TOP, moet ik zeggen. Een groot feest daar..... . Dus nog maar net thuis, maar snel even gekeken of er nog reactie was op dze topic...en ja gelukkig wel! fijn. Heb lekker een wijntje gedronken vanavond ook al zit ik waarschijnlijk al na mij n ei. Maar ik vond dat het wel kon. Ontspanning is ook wel goed voor de mens....en met een wijntje voelt het net weer even anders! Ik probeer me maar steeds te focussen op kleine dingen, zodat het grote leegte gevoel een beetje wordt onderdrukt. Dit doe ik door me te verheugen op morgen wanneer het mooi weer is en we gaan BBQ-en. heel stom, maar die kleine dingen maken me toch nog een beetje blij...! Daar hou ik me dan maar aan vast en hoop dat voor ons het geluk toch ook echt is weggelegd! nou meid, geniet ook van het mooie weer morgen, of straks beter gezegd, ik zie dat het al heel laat is.. ik duim voor je dat het tempen mee zit, en dat het inderdaad wijst opeen kosrte cyclus voor je. Je kan niet meer doen dan je nest en dat heb je gedaan, dus het zal wel goed zijn...... spreek je x
Oh wat leuk zeg! Toppers in concert! Zou ik ook zo graag eens heen willen! Maar ja...helaas....was weer veels te laat natuurlijk Vannacht weer zo onrustig geslapen , droomde de hele tijd dat ik weer moest tempen en dat er iedere keer weer 'error' op het schermpje kwam te staan ! Het slaat echt helemaal nergens op, maar goed...we zijn de nacht weer doorgekomen en uiteindelijk werd het vanzelf dus echt temptijd ! En weer was 'ie hoog \/ ! Zou het dan toch joh?! Vind het echt superspannend! Morgen is 't weer zondag, en toch vind ik dat nog steeds een moeilijke dag hoor! Dat was namelijk de dag van m'n positieve test...Denk iedere zondag weer: vandaag is het ... weken geleden dat ik zo gelukkig was. Morgen alweer 12 weken terug, wat vliegt de tijd eigenlijk! Voor m'n gevoel is het nog maar veel korter geleden, de pijn erom is namelijk nog steeds zo aanwezig ... En ja, dan heb je altijd mensen die niet snappen dat je er nog 'zo mee bezig bent'. Dat vind ik nog het hardste van allemaal! Wij waren namelijk zo intens gelukkig op dat moment, en als dat inene zomaar weer bij je wordt weggerukt, heeft dat echt wel heel wat tijd nodig voordat dat verdriet makkelijker te verwerken is! Tsja...en de één is daar sneller in dan de ander, toch?! Ik ben zowiezo al een echt emo-muts ... Maar goed, wat je al zei:focussen op kleine dingen is ook wel het beste dat je kunt doen denk ik ja! Uitkijken naar leuke dingen houden je op de been toch?! Ik ben nu bijvoorbeeld 3 dagen heeeeerlijk vrij en ga echt van 't mooie weer genieten! Straks ff de standaard huishoudelijke dingen en dan vanmiddag lekker de stad in met m'n mams. ff een cadeautje kopen voor manlief, die is maandag nl. jarig... en natuurlijk ook weer ff wat leuks voor mezelf zien te scoren ! Ook kijk ik enorm uit naar de komst van ons nieuwe kitten, die met een week of 12 hier zal komen, over 3 weekjes ga ik voor het eerst kennis maken met haar en dat vind ik ook echt superspannend! Goed van je dat je dat wijntje genomen hebt meis!Tuurlijk doet een beetje ontspanning een mens goed! En vanaaf lekker BBQ-en, heeeeeeeerlijk! Ga er lekker van genieten en ik spreek je gauw weer! Dikke X! (wat is trouwens je echte naam als ik vragen mag?!, als je 'm niet wil noemen, snap ik dat hoor )
Hi Linda goedemorgen, ik heb dat net zo als jij. Ik ervaar iedere vrijdag anders . Ook dan denk ik heel vaak aan ons geluksmoment van het positieve testen. Gek he! Weet je die mensen die niet snappen waar je bezig bent, zijn ook geen uitleg waard vind ik. Want die willen het ook niet begrijpen. Die snappen gewoon niet dat wij in een rouwproces zitten en dat gewoon op onze eigen manier moeten verwerken. Ik wil je best vertellen hoe k heet hoor, Rachelle is mijn naam. Maar omdat die naam niet zo heel veel voorkomt heb ik er voor gekozen anoniem te blijven.... Hoe is je temp nu? En onwijs spannend zeg dat je kitten krijgt. Leuk zeg! Dat zal je aandacht ook wel een beetje verzetten.... nou meis ik ga me aankleden moet zo gaan werken, late dienst vandaag wel erg jammer met dat mooie weer! ik spreek je snel -xxx_
hallo, ik herken jullie verhalen ook, ik had ook vanaf het begin geen goed gevoel over de zwangerschap, ik had ook veel minder zwangerschapsverschijnselen dan bij m'n vorige zwangerschap. M'n borsten deden veel minder zeer en ik was bijna niet misselijk. toen ik afgelopen vrijdag begon te vloeien, schrok ik wel heel erg, je hoopt toch dat je het je verbeeldt. maar zaterdagmiddag heb ik daadwerkelijk een miskrram gehad. Ik had niet verwacht dat het zo'n impact zou hebben. Een vriendin van mij heeft al 4 miskramen gehad en die zei toen al als je het niet zelf mee hebt gemaakt , kun je je echt niet voorstellen wat het bij je losmaakt. daarin heeft ze echt gelijk. ik heb ook nog de zwangerschapstest van moeders voor moeders, deze kun je bewaren, en er was vrijdag een echo gemaakt, toen leefde het nog en ik kan die spulletjes echt niet weggooien, het is dan net of ik helemaal niet zwanger ben geweest groetjes marlin
Ik heb ook niets weggegooid maar een mooi houten kistje gekocht die ik kan beschilderen en daar alles ingedaan, eerste beertje, kaart van de verloskudige, armbandje van het ziekenhuis, het boek dat ik voor de andere kids had gekocht om uit te leggen dat er een babietje bij kwam, felicitatie- en sterkte kaarten...... Het is de bedoeling dat ik er ook nog een soort dagboekje in wil doen, maar voorlopig zijn dat alleen nog aantekeningen want het is nog te vers.... Misschien ook iets voor jou ? Liefs Monique
Hi Marlin het maakt inderdaad ongelofelijk veel bij je los....niet normaal meer, zoveel impact dat het heeft op je leven. Ik heb ook alles bewaard hoor, ga niks weggooien....zit veels te veel gevoel bij. Waarom zou je ook die dingen wegdoen. Laat het een plekje krijgen in je huis, tussen andere spulletjes in. Zodat je er steeds weer even naar kan kijken. Zo hebben wij het ook. Ik heb een dagboek bijgehouden vanaf dag 1 dat ik positief testte en in mijn kast liggen de positieven tests, waar ik af en toe naar kan kijken. want inderdaad wat jij zegt, het is net alsof je niet bent zwanger geweest. Opeens is allesweg! Zo raar.... De pijnlijke borsten waren bij mij ook gelijk weg...beh. Nou meid heel veel sterkte met het verwerken van jullie verlies, hopelijk vind je wat steun hier op het forum. liefs -x-
Hey Linda hoe is het met je? Ben je een beetje je zondag doorgekomen? Hopelijk heb je wat afleiding gehad.... Ben benieuwd hoe het met je temp gaat. Ik moet zo weer gaan werken....maar morgen ben ik lekker vrij. Ik hoop je nog even te spreken voor die tijd en anders zie ik het vanavond. Nou meid ik denk aan je _x_ 8)
Hoi Rachelle! Sorry...ben gisteren ff niet online geweest...druk,druk,druk...ken je dat?! M'n temp is nog steeds hoog! dag 6 alweer, dus hoop echt dat het vanaf nu echt goed gaat komen met de cyclus! Ook ik heb trouwens niks weggegooid na m'n miskraam. De testen liggen naast m'n bed in het nachtkastje, tezamen met een paar witte sokjes die m'n kleine wondertje symboliseren.... Want ondanks dat het maar zo kort mocht zijn, hij is en blijft voor altijd een deel van m'n leven.... De zondag ben ik gelukkig goed doorgekomen ja! Lief dat je 't vraagt... M'n schoonmoeder was jarig, dus ben de hele middag in de weer geweest en heb haar maar geholpen met van alles en nog wat in de keuken, je weet hoe dat gaat op drukke verjaardagen he?! 's avonds lekker bij manlief op de bank gekropen en heb m'n tranen weer eens de vrije loop laten gaan, lucht toch wel op hoor, zo af en toe! Ik heb nu pauze en ga zo weer terug naar m'n werk, vanavond lekker ff sporten en dan komen we deze dag ook wel weer door! 't is toch raar hoor, die hoge temp! Zit nu toch een soort van op het wachtbankje ... Hoe is tie nu met jou trouwens? Met dit weer ben je wel een stuk vrolijker en positiever he?! Tenminste...ikke wel! Doet me wel goed moet ik zeggen... Nou meis, ik spreek je gauw weer he?! Vind het fijn en gezellig om zo lekker ff te kletsen met je! X Lin
En Marlin, ook jij heel veel sterkte met het verwerken van dit enorme verlies hoor.... rare gewaarwoording eigenlijk dat je voorgevoel het eigenlijk altijd bij het juiste eind heeft he?! Tuurlijk bewaar je de spulletjes die je aan dit kleine wondertje doen denken! Voor jezelf ook het bewijs dat het wel geweest is, dat dit kindje wel echt heeft bestaan.... En in je hart zal hij ook altijd zijn! Nogmaals sterkte, dikke knuffel....
hi Linda effe snel een berichtje terug van mij, ben op mijn werk, maar kon het niet laten snel even te kijken! Ik moet je zeggen dat ik me sinds vandaag weer voor het eerst vrolijk voel en ook zonder me schuldig te voelen......(gek he) Ik geniet er maar van, want het heeft wel even geduurd, en ik hoop dan ook dat het zo blijft! Wat leuk dat jij je ook beter voelt nu het zonnetje schijnt! Kop op! wie weet zijn we wel zwanger...?! Ik voelde me de vorige keer ook zo goed.....dus wie weet! nou meid sport ze en we kletsen morgen lkker verder doeidoeieodie x rachelle
Nou meis, zou toch wat wezen he?! Wij zwanger! Krijg het helemaal warm als ik er al aan denk ..... Soms he?! Ben ik zo bang dat het er nooit meer van gaat komen , maar ja...dan heb ik altijd nog m'n lieve, positieve mannetje naast me die me altijd weer met bijde benen op de grond weet te krijgen en me weer moed geeft ! Want we blijven hopen op het moment dat we weer lekker zwanger mogen zijn! En dan gewoon 9 maandjes lang! ooohhh! Wat is dat toch lekker! Er gewoon ff lekker op los fantaseren, over m'n lieve kleine wondertje, wat ooit bij ons zal gaan komen! Moet kunnen op z'n tijd toch?! Ik ben blij te horen dat je gisteren weer voor het eerst een échte goeie dag hebt gehad! Fijn voor je meid! Ja, het weer speelt zeker mee, als het nou weer de hele dag met bakken uit de hemel komt, komt het ook vaak met bakken uit m'n oogjes hoor haha! Morgen lekker vrij, heb nog niet echt geweldige plannen ofzo...ga eerst lekker uitslapen en daarna een stuk met m'n hond wandelen. Verder zie ik het wel, ik kom de dag vast wel weer door! Morgen alweer 12 weken geleden joh! pffff....gaat echt heel erg hard! Verder eigenlijk weinig geloof ik.... ik spreek je gauw weer?! Dikke X Lin
Hi Lin... maar ja...dan heb ik altijd nog m'n lieve, positieve mannetje naast me die me altijd weer met bijde benen op de grond weet te krijgen en me weer moed geeft - -------> wat fijn dat ik ook zo'n goede man heb die alles heel nuchter kan bekijken en mij inderdaad ook met beide benen op de grond zet! Jij dus gelukkig ook, hebben we wel nodig he? Af en toe kan ik nogal doordraven..... Wat tref je en lekker weer zeg op je vrije dag! Gisteren was ik vrij, maar toen werd het pas na 16.30 mooi weer in P-town! Best jammer want ik had me verheugd op een lekkere dag in mijn tuin! Maar nu met die zon ben ik wel jaloers... hahahha ben weer op mn werk, mijn 3e late dienst deze week en morgen vroege dienst, pufffff maar na morgen weer lekker weekend met verjaardagen en hopelijk mooi weer! Jeetje bij jou is het dus alweer 12 weken geleden, bij mij morgen 7 weken geleden....en steeds krijg ik nog een knoop in mijn buik als ik er aan denk. Gisteren op bezoek ,heel spontaan bij vrienden, mocht ik hun kleine van een half jaar de papfles geven, ahhhhhh. Lief he......zo mooi Mijn mannetje en ik zaten weer met tranen in de ogen....wanneer zal dat toch over gaan? Ik had mijn man nog niet verteld dat ik dacht misschien zwanger te zijn, maar hij kwam er gisteren zelf mee. Hij zei," weet je, ik denk dat je zwanger bent !" Jeetje nou daar kreeg ik het wel erg warm van..... =D> Want ik was volgens hem, soms wel erg aanvliegerig en emotioneel. En ik schijn anders te ruiken? Dit had hij ook gemerkt toen ik in maart zwanger bleek te zijn.... Nu dus maar afwachten.....SPANNEND! Morgen ga ik na mijn werk lekkker naar de uitverkoop, effe lekker shoppen....joepie altijd leuk Morgen heb ik ook verjaardag, waar we iedereen weer zien, maar ook mijn vriendin die nu 14 weken zwanger is......met haar liep ik haast gelijk op. Ik liep 10 dagne voor op haar met de zwangerschap.... Ik zou dus vandaag 16 weken zijn geweest...poehee doet toch wel pijn.....en iik hoop dat het me morgen ook niet te veel pijn doet door haar te zien. Zij snapt het gelukkig wel heel goed dat het voor mij moeilijk is haar te zien....dus dat scheelt. nou weer een heel verhaal, geniet nog van je vrije dag...en van je hoge temp! hahahahhaha en tot snel xxxxxx Rachelle
Hey Rachelle! hahahahaha! Ik geniet met volle teugen van m'n hoge temp hoor , vanochtend nog steeds! Dat is dus al 8 dagen achter elkaar! Ik hoop het zoooooooooooooooooooooooooo! Zou geweldig zijn om een gewone cyclus te hebben ! Okay...niet om je jaloers te maken, maar wat heb ik genoten van het weer vandaag! Vanochtend de saaie, burgerlijke dingen gedaan: huishouden en boodschappen , en na m'n middageten (had een heerlijk vers, hard broodje gehaald voor mezelf!) lekker wezen wandelen met m'n lieve hondje. Wat heb ik genoten zeg! M'n radartje draait op dat soort wandelingen wel overuren moet ik zeggen, maar ik knap er altijd wel weer van op. Weet je waar ik van 'schrok'?! Het feit dat volgens mij de scherpe randjes, van de pijn om het verlies van ons wondertje, er toch wel af gaan... Daar betrapte ik me vanmiddag op tijdens m'n wandeling..... Ik ben volgens mij in de fase beland dat ik het een plaatsje wil gaan geven, klinkt dat nou heel raar?! Voelt namelijk wel zo..... Ben blij te horen dat je net zo'n lief mannetje naast je hebt als ik , heerlijk toch, zo'n rots in de branding die je altijd weer ff weet terug te roepen?! Maaruhm.....welke symptomen heb je nu? Omdat je denkt misschien zwanger te zijn?! Ik hoop 't zo voor je meis, zou echt helemaal geweldig zijn! Ik durf niet eens aan die mogelijkheid te denken! Laat staan erover praten! Lekkere muts die ik ben ..... Oooohhhhh , ikke is nu jaloers op jou hoor! Shoppen is één van m'n meest favoriete hobbies! En dat ga jij doen morgen! Ga er lekker van genieten hoor . Ik moet helaas morgen en zaterdag weer gewoon werken, zondag en maandag ben ik dan weer vrij... Die week erop heb ik dan nog één keer een weekend vrij en dan moet ik voorlopig alle zaterdagen werken tot aan 1 september , nog maar niet te veel aan denken dus! Dat heb je nou eenmaal helaas met de vakantieperiode... Wil je ook nog heel veel sterkte wensen voor morgenavond, 't zal best wel moeilijk voor je zijn ja! Ikzelf heb ook een hele lieve vriendin, die was al 8 weken op weg toen ik ook zwanger bleek te zijn... We konden ons geluk niet op! Samen zwanger! Helaas was dat dus gauw over en heeft het echt tot aan een week of 4 geleden geduurd voordat ik haar voor 't eerst zag met haar buikje.... Dat was pittig, echt waar! Maar heb ook van haar alle begrip en steun gehad (en nog steeds) en dat heeft me wel degelijk geholpen om het een plekje te geven. Ze weet dat ik haar en haar man alle geluk in de wereld gun en kan echt alleen maar blij voor hun zijn! Hoe moeilijk voor mij ook..... Maar meid, ooit mogen ook wij weer gaan genieten van een wondertje hoor! Als ik het maar vaak genoeg zeg en tik, ga ik er zelf vast ook een keer in geloven ! Werkse nog en alvast een fijne dag voor morgen gewenst! Ik spreek je vast gauw wel weer! Hele dikke X, Linda