Er zijn al veel goede adviezen gegeven. Ik wil je alleen een hart onder de riem steken, het is echt tijdelijk! Voel je niet schuldig om je gevoelens van "is dit het nou" en probeer af en toe ook even tot rust te komen. Misschien is er iemand in je omgeving die de zorg even een paar uurtjes kan overnemen? Ik weet nog dat ik in die tijd een keertje een paar uurtjes weg ben gegaan in mn eentje. Mn man bleef bij ons zoontje en ik ben gewoon gaan lopen, ik wist zelf niet waarheen maar ik moest er gewoon even uit. Daarna voelde ik me zoveel beter! Het helpt ook om over je gevoelens te praten of het van je af te schrijven zoals je nu doet. Realiseer je dat je niet de enige bent die zich zo voelt! Blijf luisteren naar je intuitie en dan vind je vanzelf iets dat helpt. Hier was het met een warme hand rondjes draaien op zn buikje. Dan zag ik hem helemaal ontspannen. Maar zo is het bij ieder kindje anders. Soms willen ze ook gewoon dicht bij mama zijn. Ik zou eerlijk gezegd niet te snel aan KMA denken, maar dat is persoonlijk.
het lijkt wel of ik naar mijn eigen verhaal zit te lezen. Nu heb ik gister (eindelijk) een verwijzing gekregen. Moest wel eerst flink boos worden. Ze krijgt nu nexium. Ranitidine (de werkzame stof in zantac) kon ze niet tegen. Volgende week donderdag gaan we naar de KA. We gebruiken wel infacol maar omdat ze daar goed op reageert vanwege de krampjes. Wat iemand zei over die sinaasappelgeur boeren ken ik wel ja. Weet iemand wat je kunt doen tegen die zure lucht? Ik heb al van alles geprobeerd maar ze blijft ruiken.
Oh, zo herkenbaar hoor! Mijn eerste was een huilbaby, nou, ik werd direct van die roze wolk afgeknikkerd. De eerste weken/maanden met een baby zijn vaak gewoon zwaar, helemaal als de kleine ook niet lekker in zijn vel zit. Ik zou een draagdoek proberen. Die had ik bij de oudste nog niet, maar vond ik bij de jongste ideaal. Ze schommelde lekker in slaap en daarbij had ik mijn handen vrij om wat in huis te doen. Succes en het wordt beter!
Wij zijn overgestapt op cinababy. Dat werkte ook goed tegen de krampjes, maar dat boerde niet op zoals infacol.
Heeft hij nog andere klachten, zoals exceem? Is het geen kma of lactose-intolerantie, vanwege het bolle buikje? En nog iets kleins: flesje niet schudden he! Roeren of draaien. Anders komen er allemaal luchtbelletjes in die je kind weer moet kwijtraken.
Ik heb met de jongste uren gelopen. Dan lag ze met haar buikje op mijn arm, hoofdje in mijn hand en maar lopen door de huiskamer, want dan viel ze lekker in slaap en had ze geen last van krampjes.
Dit dacht ik dus ook, mijn dochtertje heeft KMA en relfux en had ongelovige krampjes en veel boertjes rond de 4/6 weken
aawwh meid....wat naar! het is niet leuk om te zeggen maar je kan je lelijk verkijken op de eerste maanden..tsjah het is gewoon zo. bij jou is er een reden maar er zijn ook sommige moeders die het gewoon even niet trekken. het is absoluut geen schande hoor. ik heb geen ervaring met reflux en krampjes maar kan me goed voorstellen dat je er goed doorheen zit nu. laten huilen zou ik iig niet doen. heel erg veel sterkte en hoop dat jij en ook je kindje gauw opknappen.
Zou het misschien ook kunnen dat er een stukje honger meespeelt? Mijn dochter weegt nu ruim 4,5 kilo en drinkt op een dag 4x 165ml en 1x 135ml Erg he, die krampjes, zo sneu bij die kleintjes, maar houd in je achterhoofd dat het echt wel voorbij gaat, probeer de tips die hier zijn gegeven uit en luister zeker niet naar het CB! Bij zulke kleintjes zeggen laten huilen vind ik echt niet kunnen!!!
Ik heb niet alles gelezen, maar onze eerste maanden zagen er ook zo uit; huilen huilen huilen, kramp, gillen, moeilijk poepen. We waren compleet gesloopt! Totdat mn moeder aandroeg; goh jij was vroeger ook zo, en jij was allergisch voor lactose. Nu is een lactose intollerantie heel zeldzaam bij babies, maar wij zijn toen koemelk vrije voeding gaan geven en we hadden binnen een paar dagen een ander kind! Als je borstvoeding geeft, dan zou je eens ALLES met koemelk kunnen laten staan, van melk tot boter, tot koekjes en brood ingredienten lezen. Na 2 weken zie je wellicht verschil? Als je de fles geeft, zou je eens een pak pep voeding van friso, of pepti van nutrilon kunnen proberen. In 1x overstappen, niet opbouwend want dat heeft geen nut bij allergievoeding.
Nou meiden..nog even snel een update want hij ligt nu lekker te slapen...en ik kruip nog even snel achter de pc voordat ik eindelijk m'n bedje opzoek. Ik ben bij het CB geweest en ben nu overgestapt naar Friso Comfort...ik hoop dat het in elk geval wat beter verteerbaar voor hem zal zijn. De KA denkt in elk geval niet dat het KMA is maar gaf me wel aan om het in de gaten te houden. Als ik het idee heb dat de nieuwe voeding geen verschil maakt kan ik volgende week terugkomen dus daar ben ik wel blij om. Weet iemand trouwens hoe snel je verschil zou moeten merken als je overstapt naar een andere voeding?? Bedankt voor alle tips/adviezen en morele steun!! Ik probeer idd maar voor ogen te houden dat het een fase is. Ik merk dat ik op dit moment gewoon ontzettend gespannen raak als hij huilt...of dat ik al "bang" word voor bepaalde voedingen omdat ik weet dat hij dan veel last gaat krijgen... Maar als jullie het allemaal overleefd hebben dan moet het mij ook vast lukken!
WIj hebben dat bij de eerste ook gehad, zijn toen over gestapt op Friso comfort voeding, was meteen een verlichting. Wat het cb zegt zou ik niet teveel naar luisteren. Snap niet dat ze dsaar zeggen laten huilen, kindje heeft pijn. Laat de boel lekker voor wat het is en geef je aandacht aaan het kindje. Zorg wel dat je zelf af en toe iets anders kan doen, dat iemand de kleine even van je overneemt en jezelf uit het gehuil kan gaan. Infacol is goed voor de lucht, de scheten en boeren de komen zijn al een hele opluchting voor de kleine. Wij zitten nu in dezelfde situatie, de krampjes zijn begonnen en het slapen gebeurt hier alleen in de maxi cosi of wandelwagen. Snachts gelukkig wel in bed. WIj gaan lekker wandelen f met de auto weg zodat ze toch wat slaap krijgt want dan slaapt ze namelijk wel.
Wij merkte toen met friso comfort binnen een week al dat het een stuk minder was. Hopelijk werkt het bij jullie ook zo snel.