Ik wil na een aantal jaar geen anticonceptie te hebben gebruikt, bij de eerstvolgende menstruatie weer beginnen met de pil. Maar heb een probleempje en zal nu vertellen van hoe of wat ... Mijn laatse menstruatie was op 26 juli en heb een cyclus van 24 dagen. Ik heb op 6 augustus gemeenschap gehad maar wel onvelig, namelijk voor het zingen de kerk uitgaan Daar zit mijn probleem dus nu ook.... Ik zag 6 dagen na de gemeenschap, bij een toilietbezoekje, op het wc papier roze afscheiding. Vond het wel vreemd maar heb er verder niet meer naar omgekeken en de volgende dag was het zoiezo niet meer ter sprake. De eerstvolgende nod moest ik 16 augustus verwachtten en had, omdat ik wilde weten of ik mijn nod zou krijgen, een wc papiertje naar binnen gebracht, 1 dag vóór mijn nod. Er zat roze afscheiding op dus ik dacht mijn menstruatie komt opgang dus ben begonnen met die anticonceptie. Omdat ik immers moest starten op de eerste dag van mijn nod.. Later die dag weer een paar x gecontroleerd en ik vond geen roze afscheiding meer op mijn wc papier. Omdat ik het niet vertrouwde heb ik toch een zwangerschapstest gedaan die dag en was eigenlijk negatief. De volgende dag kwam ik de test weer tegen en zag dat er ineens een lichtroze streepje stond Nu weet ik dat dat niet betrouwbaar is dus heb op mijn nod dag weer getest..weer hetzelfde resultaat, eerst negatief, enkele uren later, weer positief... Het waren die goedkope van de kruidvat, 2 voor 5 euro... Op mijn nod dag nog een paar x met een wc papiertje vaginaal getest of er bloed op te vinden was, maar helemaal niks, was gewoon helder.. heb trouwens niet ene x die roze afscheiding in mijn onderbroek gehad. Nu zijn we een dag verder en er komt nog maar steeds geen nod...ik heb voor de laatste x weer een zwangerschapstest gehaald van predictor en er stond in de bijsluiter dat het resultaat afleesbaar was na 5 minuten. maar dat het ook afleesbaar kon zijn binnen een half uur, al was het streepje heel licht van kleur, binnen 30 minuten een streepje is positief volgens hun. Ik dus weer getest maar na 5 minuten niks. keek nog eens na 25 minuten en zag ineens een streepje verschijnen?? Alleen wit/heeeeeeeel lichtroze van kleur en de rest eromheen was donker roze.... Ik weet het nu dus echt niet meer??? Wat moet ik nu? Komt het door de pil dat mijn menstruatie in de war is of hoort de nod gewoon door te zetten bij de eerste x pil gebruik? Moet er wel bij vermelden, dat ik echt ALTIJD zo'n 10 dagen voor mijn nod erg gevoelige/zere borsten heb maar tot nu toe nog helemaal geen gevoelige/zere borsten heb alleen m'n tepel is wat gevoelig, wat ik dus normaal weer niet heb *zucht* Hoop dat iemand mij advies en of haar bevindingen kan geven....
Alle zwangerschapstesten geven het al aan: niet zwanger. Ik zou het idd op de pil gooien, al zijn wonderen natuurlijk niet uitgesloten. Enne, als in een bijsluiter staat: aflezen na 5 minuten, dan moet je aflezen na 5 minuten. Later is dan niet betrouwbaar meer. (en predictor al helemaal niet: slechte ervaringen mee) En geen wc-papier naar binnen duwen hoor! Straks heb je een infectie daar. Zit je toch ook niet op te wachten? Sterkte!
in principe zijn testen niet meer geldig na de afleestijd... dus dan zou je zeggen niet zwanger, maar het is wel raar. op zich zou het beginnen met de pil niet meteen je menstruatie moeten uitstellen, maar zeker weten doe ik het ook neit. ik zou gewoon morgen of overmorgen nog een keer testen (wel in de tussentijd stoppen met de pil en pas weer beginnen als het echt goed doorkomt...) en geen wc papier meer naar binnen doen, je kan dan beter een tampon gebruiken, die zijn er voor gemaakt... succes!
Hey! Bedankt voor jullie reacties Ik heb de dokter toch maar ff gebeld en vroeg om een bloedtest maar dat wilden ze nog niet doen... Ik moet het eerst nog een week aankijken, dan nog een x een gewone zwangerschapstest doen en als die weer negatief is een bloedtest... Omg! Wat duren de dagen dan lang zeg als je moet wachten In elk geval zei de assistente dat de menstruatie inprincipe wel door zou moet zetten als je begint met de pil maar ze zei dat het misschien toch ook wel door de pil kan komen dat de menstruatie uitblijft, dat m'n lichaam in de war is....