weet het niet meer hoor help

Discussie in 'Voeding' gestart door steffie1980, 7 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Hoi,
    Ben ik alweer, nou gister weer terug naar het ziekenhuis met djamai (7,5 week) Zijn ontlasting was nog steeds water en gifgroen en stonk echt vreselijk. Hij had de 24 uur van ors hele vrolijke buien en duidend minder krampen, maar de opvolgende 24 uur bv was weer een ramp. Meteen na de eerste voeding (45 min drinken wisselend van borsten) was het weer krijsen en constant windjes laten en hele vieze ontlasting. IK zag hem gewoon wegkwijnen

dus gelukkig hadden we om 17 uur weer een afspraak bij de kinderarts. Ze wilde hem eens zien drinken aan de borst. Nou dat ging perfect, hij lag goed aan zoog ook heel goed zei ze, maar dat wist ik natuurlijk al Daarna een kwartier omhoog gehouden (in de wachtruimte zodat de anderen ook even bij de ka konden lol) maar al na 10 min begon het weer. Spartelen krijsen echt door merg en been gaat dat, rood aanlopen, windjes weer een vieze luier...krijsen en nog een krijsen.

Nou we mochten weer binnen, djamai gewogen en hij was op die 48 uur 80 gram afgevallen de weging voor die 48 uur was 1,5 uur na een voeding en deze was dus een kwartier na de voeding....dus hij zou moeten zijn bijgekomen, of miss max 20 gram eraf vanwege die ors.

Ik heb echt alles gedaan nu weet het gewoon niet meer, 3 weken een huilend krijsend ontevreden kindje, kolven voor bij te geven na een uur durende voeding, een lk aan huis 1 keer per week vanaf zijn geboorte. Ieder uur voeden, nutriton in zijn voeding alles heb ik gedaan en weet het gewoon niet meer.
    De kinderarts was helemaal niet blij met zijn gewicht en ook niet meer omdat ik zo door bleef zetten, ze zegt je brengt je eigen productie om zeep door zo graag te willen en er aan onderdoor te gaan. Je kan het ook te goed doen natuurlijk. en wat nu niet is kan wel altijd nog goedkomen hoor, bv is niet onomkeerbaar. Maar ik wil in ieder geval dat je nu 48 uur fles geeft, maar dan wel een of andere speciale met diareeremmers (medicijn). Het is de voeding voor hongerige baby`s en hij mag dan 120 +5 scheppen hebben en dat 6 keer per dag....

Ik huilde tranen met tuiten maar ben ergens toch opgelucht nu ik al 24 uur dit advies volg. Laat ik het zo zeggen, hij huilde na het tweede flesje al niet meer en zijn diaree is ook weg. Hij heeft vandaag heel de dag (buiten zijn eindelijk goede slaapuren) liggen lachen en brummelen, zo ken ik mijn zoontje helemaal niet! Ik heb trouw alle 3 uur gekolfd en dat staat te wachten tot ik weer groen licht heb. Maar natuurlijk ik zou ik niet zijn als ik toch niet eigenwijs zou doen en hem dus om 17 uur toch een keer live heb gevoed (mijn borsten gaven vanmorgen maar 80 cc en de rest van de dag is dat verminderd naar nu net 60 cc voor 2 borsten kolven :s) Maar.....helaas hij dronk goed en het voelde heerlijk! Maar heb er vreselijke spijt van gehad, hij heeft 2 uur liggen krijsen en opnieuw een diaree luier gehad. Echt geen bv poep (heb het tenslotte al 2 keer eerder mogen doen) maar weer van die groene nattigheid waar hij veel pijn van had.

Dus ik ben maar weer aan het kolven gegaan en meneer heeft om 20.30 weer de fles gehad met diaree remmer. En...hij heeft tot nu net 10 min geleden heel tevreden rond liggen kijken.

Ik weet het dus even niet meer, heb nu een goede 1.5 liter in de vriezer liggen. (kolf vanaf 3 weken bij) maar heb het idee dat djamai het veel beter op de fles kv doet. en eerlijk is eerlijk mama ook...hoe erg ik het ook vind klinken ik heb eindelijk en tevreden zoontje en heb weer tijd voor de andere twee gehad de laatste 1.5 dag. Ben zelfs vanmiddag alleen naar de stad geweest en dat was heerlijk! en voor het eerst trouwens dat ik ook echt wegkon.

wat moet ik doen, ik weet het gewoon niet meer. De kinderartst heeft voorgesteld dat als die aangekomen is morgen om dat te combineren en het even zo te laten een week of twee om hem dan weer volledig op borstvoeding te gaan zetten. Ik wil dat wel graag proberen echt is mijn laatste strohalm, maar aan de andere kant heeft de bv bij mijn twee andere kids ook niet lang mogen duren. En wat als ik dan weer in zo een circel kom? Ik ben echt de laatste 2 weken geen gezellige mama of vrouw geweest, tegen niemand eigenlijk.

pff moest het even kwijt sorry voor het lange verhaal

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Als je kijkt naar jezelf en Djamai is de keuze toch snel gemaakt dan? Gewoon overstappen dan. Ikzelf ben op zich ook geen voorstander van fv maar als je dan wél n tevree en bovenal geen krampjes beeb hebt, zou mijn keuze makkelijk zijn.. Iig heel veel succes met je jochie! (en je keuze) ;)

3. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Is er geen spraken van een allergie?
    het klinkt iig als een typisch allergie verschijnsel, en dan zeker niet voor koemelk want anders had hij het van de kunstvoeding ook gehad.
    Als het een allergie is, wil ik je adviseren om op hypoallergeen dieet te gaan en de bv te continueren want dat geeft hoe dan ook de beste bescherming.
    Sterkte

4. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Wat betreft een eventuele allergie: als hij het zo goed doet op de gewone voeding voor hongerige baby's is er m.i. geen reden om over te stappen naar een hypo-allergene voeding.

Wat Patroeschka ook al zegt: Gewoon overstappen op fv. Je hebt meer dan je best gedaan, ik heb respect voor je doorzettingsvermogen maar het draait natuurlijk om het hebben van een tevreden jochie. :)

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    HOi meid,
    wat vervelend dat je je zo rot voelt. Volgens mij weet je best wat het beste is om te doen, maar vind je het moeilijk om nu die knoop definitief door te hakken. Je kindje doet het goed op flesvoeding en jij zelf ook, dus ga dan daar voor.
    Je hebt je best gedaan en het loopt gewoon anders dan je had gehoopt. Dat kan toch...
    Probeer je zelf niet schuldig te voelen, maar gewoon te kijken naar waar je kind (en jij) het het beste op doet.

6. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Vandaag terug bij de ka geweest.
    Djamai was helemaal opgeknapt en opgewekt ze zei zelf zo heb ik hem nog niet gezien. Dat is heel vervelend voor je maar blijkbaar zit er iets toch niet helemaal goed met de bv
    Hij was 120 gram bijgekomen op 48 uur dus hij mag terug naar 5 flessen en dit dus weer 2 dagen
    Dit betekent dus opnieuw kolven wil ik een kans van slagen hebben om terug te gaan op bv

Maar ik moet zeggen valt me zwaar te kolven, maar ook om te stoppen met bv. Het kolven gaat trouwens ook steeds slechter.

Maandag zou ik evt een voeding terug bv mogen geven om te zien wat hij doet, maar ik ben er een beetje bang voor omdat ik het al eens heb geprobeerd. Heb dat ook eerlijk gezegd. Ook dat hij daarna dus weer krampen had en diaree. Ze vermoed dat zijn darmen wat snel werken en dat bv te licht verteerbaar is wat schijnbaar maar heel weinig voorkomt. Nou leuk dat moet ik dan weer hebben.

Ze komt hiermee omdat de voeding die die nu krijgt de beba 1 best dik is en hij nu alsnog geen "dikke"ontlasting heeft, maar deze wel weer normaal is en meneer er dus absoluut geen last van heeft.

Doet me zeer te denken dat ik wsl aan het kolven ben voor niks. Ik heb nu zowat 2 liter in de vriezer liggen en wil zo graag terug op live. Maar de ka zegt dat ik er rekening mee moet houden dat dit echt het einde kan zijn. Ook al steunt ze me volledig hoor! We hebben tenslotte ook al geprobeerd de bv te verdikken.....en dat gaf geen enkel effect.

IK weet ergens wel dat het afgelopen is. Ik voel gewoon eigenlijk wel dat dit ook beter is....djamai is gelukkig ik heb meer rust en kan best genieten, maar dan denk ik aan de bv en mijn gedachte dat ik het min 6 maanden zou doen en dan komen de tranen weer.

Ergens voel ik me dus ook wel weer schuldig, wat doe ik niet goed? Ik eet gezond, drink me te pletter kijk uit met scherpe kruiden, heb een tijd geen melk of melkproducten gehad. (voor de diaree) Maar er is niks wat werkt. Ben er eerlijk gezegd ook doodmoe door. Door de spanning (hij kwam dus om het uur op een gegeven moment en huilde nog alles bij mekaar) en door het onbegrip van mezelf.
    Trouwens er zijn dus ook veel mensen die niet begrijpen dat ik moeite heb met de flesvoeding. Het riedeltje van daar worden ze ook groot op en je moet het jezelf niet zo moeilijk maken, je hebt het toch bijna 8 weken kunnen doen en dat is "lang"hoor, die ken ik ondertussen van buiten. Maar het doet niks af van het gevoel te falen of iets te missen, iets wat voor mijn gevoel net begonnen was en zo abrubt zou moeten eindigen. Niet omdat ik wil stoppen, maar omdat djamai er blijkbaar niet gelukkig mee is en er zelfs pijn van heeft.

De voordelen zijn natuurlijk dat mama niet constant aanwezig moet zijn (bij kolven ook niet maar dan lek ik vreselijk als ik te lang weg zou blijven) dat hij geen pijn heeft en ik dus lekker kan "kletsen"met hem. Dat de andere twee hem nu ook weer leuk beginnen te vinden en niet als indringer die mama afpakt. Dat mijn borsten weer van mij zijn en ik dus ook mijn kilootjes kan gaan kwijtraken, maar het is toch pijnlijk......mis het nu al en heb nog niet eens echt besloten....of wil het niet zien laat ik het zo zeggen.

pff lang verhaal maar twijfel zo erg, en toch ook weer niet.

heb dan wel weer een voordeel met de ingevroren hoeveelheid mocht djamai er echt niet tegen kunnen.....mijn meissie van 2,5 vind het ook zaaalig

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoi Steffie, ik begrijp je volkomen hoor. Het is jammer t gevoel te hebben te 'falen' in de borstvoeding. Ikzelf had dit nl met de borst geven zélf. Dit ging niet lekker dus met verdriet hier afstand van gedaan.. Heel veel succes en laat anderen lekker l*llen! Bedenk gewoon dat je nu aan je kleine denkt en je zorgen maakt.. dan ben je toch n top mama? ;)

8. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoi meid,
    Het is een proces wat je zelf alleen maar kunt verwerken. Anderen kunnen je steunen, maar jij bent de enige die voelt wat je voelt. Zoals ik het lees ben je er goed mee bezig en je zo dingen afvragen en voelen hoort erbij om uiteindelijk het een plek te kunnen geven. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat makkelijk is, juist niet.
    Heel veel sterkte hiermee.
    Groetjes

9. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Ha Steffie,

Ten eerste wil ik jou even een schouderklopje geven. Je hebt alles geprobeerd om je zoontje de beste start kunnen geven. Dat hij er nu niet meer tegen kan, is best wel jammer.
    Ik zou, als ik jou verhaal lees, ook gaan overstappen naar kunstvoeding. Je gaat er zelf aan kapot als het weer mis gaat. En dat doe je je kind(eren) ook niet goed aan als jezelf helemaal kapot bent.
    Zoals je zegt, je kent je zoontje niet meer terug, want hij is nu heel erg tevreden en komt ook netjes aan, en mama heeft ook weer plezier in het leven.
    Ik wens je veel sterkte, en wees gerust meid. Je doet het goed!
    Dikke knuffel

Deel Deze Pagina