hoe vaak schoen zetten?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door liesbet77, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    Hoi

nu de sint in het land is mogen de kindjes af en toe hun schoentje eens zetten. Doen jullie dat ook , en zo ja, hoe vaak mogen ze dat? dacht aan 2 keer per week, vind het zelf wel zo leuk, maar drie keer is misschien overdreven?
    en wat stoppen jullie erin?

2. Samama

Samama Niet meer actief

Onze dochter mag 1x in de week haar schoen zetten (op zaterdag) in totaal dus 3x en de 4de keer vieren we Sinterklaas.

De eerste keer had ze er een Furrie Frenzie in (waar ze overigens doodsbang voor is), en ik heb nog een dvd van Thomas de Trein en het alfabet met Dora liggen.

Verder krijgt ze vrij dure kado's met Sinterklaas dus ik vind het wel mooi zo :)

3. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Ik had het er toevallig met mijn vriend over gisteren.

Bij ons zou elke dag de schoen gezet mogen worden, maar er komt dan maar ongeveer 3 keer per week wat in. Onder het mom van: "De sint kan niet bij alle kindjes tegelijk komen!" Zo blijft het spannend. Ik ken het van mijn eigen jeugd. Elke dag naar je schoen rennen. Beetje teleurgesteld zijn als er niks in zit, maarja, misschien morgen dan wel?!!! :D

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Wij doen maar 2x in die hele periode en dan mag het nog 1x bij opa en oma thuis...

Dus 3 x totaal en 1x pakjesavond.

5. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ons zoontje (5,5jaar) mag 2 keer per week zn schoen zetten...
    geen "kadootjes" maar bijv. een chocolade letter of chocolade muntjes erin....

mn zoontje wordt ook erg bijdehand wat betreft sommige dingen want ik had een ander merk letter gekocht voor in zn schoen en 1 voor zo op tafel maar toch nog de opmerking maken "he die lijkt wel heel erg op wat ik van sinterklaas heb gekregen" (en dan een gezichtsuitdrukking erbij van je neemt mij niet in de maling!)

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje mag zijn schoentje twee keer per week zetten vanaf a.s. zaterdag (dan komt de Sint in de speeltuin)
    Dat is dus:
    zaterdag de 20e
    woensdag de 24e
    zaterdag de 27e
    woensdag de 1e
    zaterdag de 4e

Hij krijgt kleine kadootjes (autootje of een treintje van Thomas en één keer een DVD van Zandkasteel) en wat lekkers (maar echt weinig)

Mijn neefje (nu 9) mocht ook altijd 2 x per week zijn schoen zetten. Hij zette zijn schoen op de 1e zaterdag dat Sinterklaas in het land was en kreeg dan een briefje terug waarin de SInt uitlegde dat hij het natuurlijk heel druk heeft en op woensdag en zaterdag langs zou komen.
    Ik vind het zelf niet nodig om de schoen te zetten en 'm dan leeg te laten. Dat voelt voor mij niet goed. Spannend is het toch wel!

7. Tink

Tink Niet meer actief

Hier hetzelfde. Ze mogen hem elke dag zetten, maar Zwarte Piet komt niet elke dag hier langs.

Erin gaat een kleinigheidje. Van de week zo'n chocolaatje uit een Celebrations-doos, en vanmorgen hebben ze een Albert Heijn poppetje gehad, zo'n Toy Story ding (toevallig gisteren van een collega gekregen :D). Ze waren dolgelukkig.

Deze ontaarde moeder vergeet namelijk steeds pepernoten te kopen :) ;) :D

8. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier nog niet, jelle heeft er nog geen idee van schoentje zetten dus wat niet weet wat niet ........

verder weet hij wel dat sinterklaas en zwarte piet er is en gaan we zaterdag ook naar de intocht en hebben wij 5 dec pakjes avond

9. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook 2 keer per week, op zaterdag en dinsdag. Dus zeg maar hetzelfde schema als cygnet, alleen dan op dinsdag omdat ik op donderdag werk en als ze dan woensdagavond haar schoen zet dan kan ze er s ochtends helemaal niet van genieten.

10. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Hier zetten de kids 1x in de week hun schoen, op zaterdagavond!

11. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Toch wel drie keer per week denk ik. De ene keer een klein cadeautje, de andere keer wat pepernoten (waar ze het blijst mee is: ooooohhhhh koeke ete!!! hahaha).
    Ik vind het zo gezellig en schattig, dus waarom niet lekker vaak. En het hoeft niet veel te kosten.

12. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hier 1 x in de week en dan nog pakjesmiddag op 5 dec.
    En bij schoen zetten krijgen ze wat kleins met paar pepernootjes.

13. Bri

Bri Niet meer actief

Oei, ik geloof dat wij héél erg zijn...
    Onze kleine man mag iedere avond zijn schoentje zetten. En dan zit er 's ochtends ook iedere dag wat in. Wij doen alleen chocolademuntjes of een paar pepernoten, geen cadeautjes.
    Moet er wel bij zeggen dat hij pas erg is afgevallen door ziekte, en we het wel lekker vinden om hem eventjes 'vet te mesten'. Erg hè... ;)
    Na 5 december is het wel meteen weer afgelopen met deze snoeperij.

14. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Wij zetten hun schoentje 3 dagen: 4 / 5 / 6 december. De eerste twee dagen ligt er wat lekkers en een klein kadootje en op 6 decmeber krijgen ze dan de grotere kadoos...

15. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Onze meid mag 2 x in de week haar schoentje zetten. Op zaterdagavond en op woensdagavond (donderdag ben ik vrij van mijn werk). Ik doe er wel kleine goedkope kadootjes in. Ik heb bijv. stempels van de Action, een Aventkalender van Hello Kitty. Een klein armbandje, een spelletje van de Action (zo'n haai waarbij je de tandjes in moet drukken). En ik geef haar misschien een keer chocoladecentjes in de schoen of een chocolade Sinterklaasje. Maar ik vraag me af of we het wel 2x in de week doen. Mevrouw wil vanavond al niet eens haar schoentje zetten. Toen ik vroeg waarom ze dat niet wilde antwoorde ze "ik vind het een beetje spannend mama". :D Och, zielig toch.

16. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Ik denk zelf dat 2 keer in de week wel goed is :)
    Mijn nichtjes mogen bij ons ook altijd de schoen zetten, daar doe ik dan altijd iets kleins in; bijv een puzzeltje, knuffeltje, kleurpotloden, knutselspulletjes ed.
    Thuis mogen hun 2 keer per week hun schoen zetten. Ze zijn wel zo slim om ze elke avond te zetten, maarja, sinterklaas moet ook nog naar andere kindjes toe!

17. Hier 2x in de hele periode. Vind het wel prima, ze krijgt al genoeg. En ze is zich er ook nog niet zo erg van bewust.

18. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Bij ons mogen ze iedere avond hun schoen zetten en ik doe er ook iedere dag iets in. Gisteren hadden ze een paar pepernoten en vandaag een mandarijntje.

19. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn mag hier 2x per week haar schoen zetten. De dagen staan niet vast, dat bedenk ik op de dag zelf eigenlijk.

20. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon mag 2x per weer zijn schoen zetten. Op zaterdag bij mij thuis en op dinsdag bij oma thuis omdat hij dinsdags altijd bij oma slaapt omdat ik woensdags vroeg werken moet altijd. Volgende week mag hij 1x zijn schoen bij zijn overgrootoma zetten als hij zijn middagslaapje doet, zij had ook een schoencadeau voor hem gehaald nl en ze wil dat hij het volgende week in zijn schoen krijgt bij haar thuis ;) maar 2x per week vind ik wel voldoende.

Deel Deze Pagina