is dit een vroege miskraam of niet

Discussion in 'Miskraam' started by Trotsemama1, Jul 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hoi dames
    misschien kunnen jullie me helpen
    vorige week maandag dacht ik ongi te zijn
    maar toen ik eenmaal op de wc zat In de caravan (was namelijk op vakantie)
    verloor ik een enorme bloedprop heb dit nog nooit gehad
    en ik had onwijs veel krampen en rugpijn hier bij
    normaal heb ik nooit last van ongi krampen

omdat ik paar weken daar voor
    advil en iprufen heb geslikt en andere medicijnen waardoor het vruchtje niet goed zou zijn dacht ik dat ik misschien een vroege miskraam gehad zou kunnen hebben

ik was die week daarvoor erg moe
    en me borsten deden zeer maar ik had geen zw test gedaan
    ik had tegen mezelf gezegd dat ik dit wel zou doen na de vakantie als ik nog niet ongi geworden was
    maar door die enorme bloedprop zei mijn gevoel dat dit niet goed was puur omdat ik dit nog nooit had gehad

kunnen jullie me misschien helpen
    of enig idee hebben of dit een vroege miskraam zou kunnen geweest zijn ??

alvast bedankt

2. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

Jul 7, 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Het zou goed een hele vroeg miskraam geweest kunnen zijn ja :) misschien voor de zekerheid als nog even testen als je thuis bent.
    Maar je miskraam, als het dat al geweest is komt echt niet van advil en ibuprofen want dat mag je gewoon hebben met je zwangerschap..
    maar dan wel met mate.

3. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    ben je wel over tijd geweest? als dat zo was, dan kan het goed dat het een vmk is geweest... je kan inderdaad alsnog een testje doen om te kijken of er nog hcg in je lichaam zit.
    is je menstruatie verder wel gelijk geweest aan je normale ongie of was het verder ook anders?
    sterkte!

4. Trotsemama1

dat is het nu juist ik heb de medicatie niet met mate genomen omdat ik een flinke en dan bedoel ik echt een flinke ontstoken kies had waar ik niet direct mee bij de tandarts kon komen omdat ze geen plek hadden

nee me ongi was veel minder dan normaal en met hevige krampen zo hevig dat ik toen gewoon op bed moest gaan liggen van de pijn

5. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    deze mag je NIET hebben in de zwangerschap!!! Aleen gewone paracetamol mag

Ik ben altijd van mening dat je pas een miskraam kunt hebben na een positieve test. Het schijnt dat de hoeveelheid en samenstelling van het bloed niks zegt over eventuele miskramen.

6. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Het hangt eraf in welke periode van je cyclus je de ibuprofen genomen hebt. Is dit na je eisprong geweest en ten tijde dat de innesteling plaats had moeten vinden dan kan het van invloed zijn. Ibuprofen bemoeilijkt namelijk de innesteling. Ibuprofen wordt afgeraden om te gebruiken als je zwanger wilt worden en/of zwanger bent. Ook niet met mate! Paracetamol mag je wel met mate gebruiken.

Ik kan je helaas ook niet vertellen of het vmk was. Meestal merk je er niets van; zelf denk ik er ook 2 gehad te hebben maar zeker weten doe ik het niet. Een zwangerschapstest heeft volgens mij weinig nut want er zit vermoedelijk als weinig tot geen hcg in lichaam.

7. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

Jul 7, 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Ja dat mag zeker wel! Als jij je huisarts of gyn. hierom zou vragen zouden ze ook gewoon zeggen dat het mag. Alleen met mate ;). Maar hier heb ik het dan ook over TIJDENS de zwangerschap..
    Niet als je zwanger probeert te raken of tijdens de innesteling.

8. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Meid, het kan zeker een vroege miskraam zijn geweest. Maar als je niet getest had, kun je het niet zeker weten.

Over die medicatie: ze weten niet wat het met het vruchtje doet, dus niet slikken hoor als je zwanger wilt worden. Lees dit maar eens

<LI class=Text>Het gebruik van NSAID&#8217;s in het begin van de zwangerschap zou het risico van spontane abortus verhogen. Derde trimester van de zwangerschap: bij herhaald gebruik, verlenging van de zwangerschap en partus, bloedingen bij moeder, foetus en neonatus, oligohydramnion, en vervroegde sluiting van de ductus arteriosus. Zelfs bij kortdurend gebruik kunnen bij de foetus en de pasgeborene nierinsufficiëntie, hartfalen en pulmonale arteriële hypertensie optreden.
    Wat moeilijke woorden (betekend nierfalen, hartproblemen en verhoogde druk in de aderen) maar er staat wel degelijk dat het gevaarlijke medicatie is!

9. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Als je gewoon op de dag ongesteld bent geworden wanneer je het ook hoorde te worden is het geen miskraam.

Je hebt ook geen positieve test gehad dus waarom zoeken naar iets wat er misschien niet eens is denk ik dan ;)

10. Trotsemama1

ik ben er ook erg op tegen medicatie liefst neem ik alleen maar paracetmol als het echt niet anders is,
    maar omdat ik z'n onstoken kies had een paracetamol niet werkte moest ik dat wel innemen
    ik verging gewoon echt van de pijn
    nu is het gelukkig over
    en we gaan er voor deze maand
    maar dan zonder medicijnen

11. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    het antwoord van de verloskundige van iemand die iets soortgelijks vroeg van deze site:

je hebt de Ibuprofen gebruikt in een periode dat de uitwisseling tussen jou en het vruchtje nihil is, dus geen zorgen. Gebruik als je iets wilt slikken alleen paracetamol zonder toevoegingen. Dat zijn de enige pijnstillers die je relatief veilig kunt gebruiken in de zwangerschap.

Groetjes Brigitte

12. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

Nov 25, 2008
    654
    0
    0
    zowel mijn tandarts als mijn huisarts gaven beide aan dat ibuprofen zeker NIET gebruik mag worden tijdens de zwangerschap en alleen paracetamol.

Voor de innesteling heb je nog geen bloedband met het vruchtje dus de kans dat er wat gebeurd door inname door de moeder is klein.

Als je nog niet overtijd was (of nauwelijks) dan heb je denk ik geen vmk gehad, want er is dan nog nauwelijks iets gegroeid waardoor je niet echt kan merken dat je het vruchtje verliest. Bloedproppen tijdens ongi komt best vaak voor, je kan nu voor je eigen zekerheid nog een test doen, die moet dan nog positief aangeven.

13. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    heey heey

hier denk ik wel een vroege miskraam te hebben gehad

ik had vorige week zaterdag getest met clear blue digital

die gaf 'zwanger' aan

dus ik helemaal blij,want dacht yes lorenzo krijgt er een broertje of zusje bij

dan zouden ze maar anderhalf jaar schelen

dus ik maandag naar de huisarts om daar nog een test te doen

gaf die negatief aan:(

dus huisarts zei al ik denk vroege miskraam

maar het gekste is, ik heb helemaal geen bloed verloren,ook nu nog niet

maandag moet ik terug naar huisarts met me ochtendurine

dan nog een test

als die dan ook negatief is,dan moet ik naar het ziekenhuis

ik zeg je 1ding,ik ga het ziekenhuis nie uit

voordat ik weet wat er aan de hand is!

en mijn volgende nod is 05-08 dus dan maar een testje wagen

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Dat is niet helemaal waar hoor!
    Advil en Ibuprofen kunnen er voor zorgen dat de innestelling niet goed verloopt en daardoor word je ongesteld............terwijl je anders misschien zwanger zou zijn geworden.
    Hoe dan ook als je zwanger wil worden alleen paracetamol slikken.

15. Mammie69

Mammie69 Actief lid

Mar 3, 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Even een reactie op de discussie over het al dan niet gebruiken van ibuprofen tijdens zwangerschap(swens):

Er lijkt een verband te bestaan tussen het gebruik van NSAID's (b.v. ibuprofen, diclofenac e.d.) in een vroege zwangerschap en het voorkomen van miskramen. In dierproeven (konijnen, ratten, muizen) is aangetoond dat de innesteling verstoord kan worden. In dierproeven (konijnen) is ook aangetoond dat de ovulatie geremd kan worden. Of ook bij vrouwen ovulatie en innesteling verstoord is door het gebruik van NSAID's is niet direct onderzocht en dus in feite niet zeker.

Het advies is wel dat het gebruik van NSAID's de vruchtbaarheid nadelig zou kunnen beinvloeden en daarom niet wordt aanbevolen bij vrouwen die zwanger willen worden.

Het advies is verder tijdens 1e en 2e trimester van zwangerschap alleen NSAID's te gebruiken op voorschrift van een arts in een zo laag mogelijke dosering en zo kort mogelijk. Tijdens het 3e trimester en bevalling bij voorkeur niet gebruiken ivm weeenremming en bepaalde complicaties die bij de foetus kunnen voorkomen.

Als men dus zwanger wil worden of reeds zwanger is, is Paracetamol als pijnstiller het eerst aangewezen product. Tenzij een behandelend arts anders adviseert.

Share This Page