hoi meiden, ik weet het even niet meer, zal het in het kort even omschrijven, onze dochter van bijna twee wil niks eten. Geen pap geen brood alleen flesvoeding. ik heb geprobeerd de fles te vervangen door pap dit ging even goed maar nu weigert ze weer pertinent en zegt heel stellig "mamma flesje maken" dit krijgt ze nu en wees niet te streng tegen me please ik geloof dat ik het helemaal verkeerd aanpak??? 6.30 fles friso 3 biedt haar tegen 8.00 een broodje aan maar daar klooit ze alleen mee. 10.00 fruit (dit eet ze redelijk goed) 12.00 warme hap (potje van 6 maanden ) andere eet ze echt niet! 15.00 beetje pap / soms koekje met drinken 17.00 warm eten (weinig hoor lepel maceroni, boontjes of boerenkool) 19.00 fles friso 3 heb al voor de nacht geprobeerd fles te vervangen door pap maar eet ze niet, ze is al een slechte slaapster dus wil eigenlijk geen risico lopen dat ze nog slechter gaat slapen. ik weet niet meer wat ik moet, moet ik gewoon afwachten tot ze beter gaat eten, komt dit nog goed????? please ik zit echt met mijn handen in het haar!!! jette
ik denk dat als ze echt geen fv meer krijgt dat ze dan wel "moet" eten.. nu weet ze dat ze toch wel die flessen krijgt.. kwestie van wie het langste volhoud vrees ik.. als ze echt honger krijgt eet ze heus wel hoor.. succes!
Jette, wil het nou nog steeds niet lopen? Dit is een lange fase zo.. Ik heb geloof ik al eerder iets getikt over een normaal ritme nemen, en gewoon geven wat de pot schaft. Maar misschien ben je die fase al wel voorbij. Er is niks lichamelijks toch? Die flesvoeding vult meer dan gewone melk, dus ik zou proberen daar in ieder geval 's ochtends niet teveel van te geven. Misschien 100cc, en dat ze dan een boterham ernaast krijgt. En als je haar zelf groente laat eten, eet ze dan ook niet beter? Eigenlijk denk ik, dat je nu al zolang met dit gedoe zit, dat je misschien via de huisarts/CB wat extra hulp kunt krijgen. Misschien een wijkverpleegkundige die eens meekijkt bij een maaltijd, of een dietist over haar eetpatroon (vooral minimums). Even een andere blik op de situatie.
Inderdaad zoals MissFlower al zegt. het zullen wat zware dagen gaan worden en je moet hier ook zeker voor de volle 100% achter staan. Probeer je er vast op voor te bereiden en maak voor jezelf een dag dat je zegt, dan niet meer! Mijn nichtje heeft tot voor kort aan de piyamapapjes gezeten en ze is 3 jaar en nog wat. ze wist gewoon dat ze toch wel papje zou krijgen maar dat is natuurlijk niet de bedoeling maar haarmoeder dacht ook, zo heeft ze iig wat binnen. Smorgens lekker beginnen met een broodje en daarna een bekertje melk en de rest van de dag geen melk meer maar wel andere zuivelproducten natuurlijk. Al zou je haar een paar dagen geen melk geven kan dat echt geen kwaad en al zou ze een paar dagen weigeren te eten, trek krijgt ze op den duur toch wel. Heel veel succes! p.s Het sluipt er zo makkelijk in he maar geef jezelf niet op de kop.
ja klopt missmom het sluipt er in, en zoals de morgens dat ik aan het werk moet is het ook zo makkelijk he, even met een flesje op de bank, dan kan mamma zich even verder klaar maken voor het werk, schaam schaam schaam!!!! ja ik moet me zelf maar even motiveren om toch streng te gaan worden.................. moeilijk hoor!!! jette