Wanneer naar de dokter? Ervaringen bij de dokter enz

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yustin, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yustin

    Yustin Fanatiek lid

    6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    hey allemaal,

    Wanneer gaan en/of gingen jullie naar de huisarts? Bij hoeveel maanden proberen?
    En wat was zijn reactie? Werden er test gedaan? Werd je doorverwezen? enz enz

    Alle reacties welkom natuurlijk :D
     
  2. mercedes

    mercedes Fanatiek lid

    8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik ben na 5 maanden al naar de huisarts gegaan, omdat ik een zeer onregelmatige menstruatie had. Deze heeft mij doorgestuurd naar een gyn, na een paar bloedtesten, echo's e.d. heeft hij pco geconstateerd. Nu krijg ik clomid en heb ik een zeer regelmatigmatige menstruatie.
     
  3. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Interessante topic, ik lees mee :)
     
  4. Niet meer actief

    wij zijn na 1 jaar naar de gyn gegaan
    bloedcontrole en zaadcheck
    en vanuit daar gaan ze meestal weer verder kijken

    meestal zeggen ze dat je het eerst 1 jaar zelf moet proberen
    en dan naar de ha kunt gaan voor verder onderzoek

    je zou kunnen tempraturen of ovulatietesten gebruiken
    dan creër je toch wat meer kans

    succes ;)
     
  5. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ovulatietesten heb ik al gedaan. En met tempen zou ik deze maand beginnen, maar toch niet gedaan. Vindt het super irritant. Als het deze maand ook niks word, dan zal ik de volgende maand wel moeten :)
     
  6. sabrina

    sabrina Bekend lid

    13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    wij hadden niet zop'n haast en zijn pas na 2 jr naar de HA gegaan. Overigerens hadden we wel een goed vermoeden. Mijn cyclus in eng regelmatig 28 28 28 enz...en broer van mijn man heeft erg slchte zwemmers...hergeen erfelijk is....

    En idd....binnen 1 week uitslag slecht zaad.....daarna ben ik door de MMM gegaan...alles goed...

    dus begonnen met IUI...na bijna 3 jr zwanger van 2 ling.....(IUI nr. 4)

    Nu weer begonnen voor een derde....toch eerst proberen natuurlijk......(voor 1/2 jr0 daar na naar GYN misschien)

    Volgens mij is de periode dat je naar HA kan gaan mede afhankelijk van je leeftijd. Hoe jonger...hoe langer je daarmee kunt wachten. Gemiddeld gaan artsen uit van periode van 1 jr.....(heb ik gehoord)
     
  7. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Mijn huisarts wou mij ook pas helpen als ik een jaar verder was!
     
  8. marit123

    marit123 Actief lid

    2 jan 2007
    330
    0
    0
    Hoi,
    Ik ben een paar weken geleden naar de huisarts gegaan, na een jaar proberen. Ik werd direct serieus genomen, maar ik heb zelf wel aangegeven eerst wat orienterende onderzoeken bij de huisarts te willen en niet meteen voluit de MMM in.
    Ik kreeg tempkaartjes mee en een formulier voor zaadonderzoek. Krijg binnenkort ook nog een inwendig onderzoek bij de huisarts en een uitstrijkje.
    Het hangt ook van je leeftijd af ja, ik ben 30 en een jaar proberen dus genoeg reden om te gaan kijken waarom het nog niet gelukt is.

    Succes!
    Marit
     
  9. Droppie123

    Droppie123 Bekend lid

    12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Heb net de ha gebeld omdat ik nog niet ongi ben en ook niet posi test.
    De assistente vond dat ik nog een maand moest wachten.
    Twee weken geleden had ik gebeld en toen zei ze dat ik nog 2 weken moest wachten en dan langs mocht komen.
    Ze zullen dus over een maand wel weer zeggen dat ik moet wachten.
    De meeste moeten een jaar wachten hoor ik hier steeds.
     
  10. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik ben na 2 jaar pas na een gyn gegaan
    was na een jaar zwanger maar met 10 weken mis gegaan en toen nog een een jaar verder we zijn nu net deze ronde in de MMM 25 mnd bezig
     
  11. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Ben na 4 maanden al gegaan, was erg onregelmatig. Moest jaar geduld hebben, maar werd toen half jaar niet ongesteld en toen mocht ik toch doorverwezen worden.

    Was heel lief en begripvol, al had ze liever gewild dat ik nog zou wachten. Ze zei dat het circus in het ziekenhusi ook niet leuk was...
    maar ik ga er toch voor!
     
  12. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    na 14 maanden naar de huisarts.
    10 maanden later zwanger door IUI.
     
  13. Marijke1981

    17 sep 2006
    8
    0
    0
    Activiteitenbegeleidster
    Venray
    Wij zijn nu aan onze 20e ronde bezig. Ben naar de HA geweest, bij mij niets vreemds gevonden, maar nu moet mijn vriend onderzocht. En hij wil hier absoluut niet aan meewerken. Hij wil op de 'natuurlijke' manier zwanger raken.
    Niets aan te doen helaas.
     
  14. lot23

    lot23 VIP lid

    13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    ik had een onregelmatige cyclus en ben na 10 maanden met mijn temp kaartje naar de ha geweest want daarop was ook geen eisprong te zien zij heeft mij gelijk doorgestuurd en bij de gyn bleek dat ik pco heb krijg hier nu medicijnen voor! mijn man is ook onderzocht en bij hem alles in orde.

    marijke wel balen dat je man niet onderzocht wil worden hoop dat het snel raak is!
     
  15. Eimat

    Eimat Niet meer actief

    Hey, ik kan niet slapen dus ik d8 ik lees ff wat.
    Marijke wat lastig dat je vriend niet mee wil werken maar een onderzoek naar de kwaliteit is toch gewoon normaal? Je kunt toch gewoon op de natuurlijke manier verder proberen? Hij hoeft ja niet aan de medicijnen of zo. Dat kan je later alsnog beslissen maar dan weet je wel waar je aan toe bent.
    Mijn vriend is aardig wat jaartjes ouder dan mij dus ik moet ook nog zien hoe dat allemaal gaat. Vrienden van ons hebben er in totaal 3 jr over gedaan (na meerdere IVF en ICSI toch eindelijk wel gelukt) maar als je dan hoort wat er in vredesnaam allemaal van invloed is op de kwaliteit van het sperma...je mag helemaal niets doen want alles is in meerdere of mindere mate schadelijk!
    Ik wens je in elk geval heel veel succes en hoop dat ook voor jullie ooit een mooie droom uitkomt
     
  16. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij mogen van onze huisarts langskomen als we een half jaar bezig zijn. We zitten nu in ronde 7 dus in principe zouden we mogen komen.

    Ik ben al twee rondes bezig met ovulatietesten. Als deze ronde ook zonder succes is wil ik gaan tempen en dan dus na ronde 8 (als er dan nog geen zwangerschap is) met de temp-kaartjes etc. naar de huisarts toe.
     

Deel Deze Pagina