spugen, diaree en niet meer willen drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Moaatje, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ben ik weer met een topic ;) .

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren. Babet is ziek. Ze heeft diaree, ze spuugt en heeft verhoging. En nu wil ze niet meer bij mij drinken. Wel gekolfde melk uit de fles. Maar ik had al net aan genoeg melk, en heb dus maar een hele kleine voorraad in de vriezer. En als ik nu kolf heb ik elke 4 uur 80 cc. Dus dat is, als ik 's nachts doorkolf 480 cc per etmaal :confused: . En dan spuugt ze ook nog een deel uit.
    Haar temperatuur loopt nu steeds een beetje op. Ze heeft nu 38.1. Niet extreem, maar meestal heeft ze tussen 36.0 en 36.5 als ze zich goeg voelt. Ze lacht wel trouwens, maar speelt suffer dan normaal.

Wat kan ik nu doen? Op deze manier ben ik in no-time door mijn melk heen. En ik wil haar zo graag alleen bv geven. Ik was bij de dokter vanmorgen, en die zei dat ik maar fv moest gaan geven. Als ze duf word moet ik wellicht naar zh voor observatie (ze was in contact met kindje met mogelijke kinkhoest). En het ziekenhuis hier claimt pro-borstvoeding te zijn, maar toen ik er beviel wilden ze haar ook al bijvoeden binnen 24 uur omdat ik niet genoeg melk had volgens hen. Dus daar hoef ik ook niet op steun te rekenen.

Ik zou het liefst geen fv geven op dit moment, maar wat kan ik anders? Ik weet het niet meer. Ik hoop dat jullie raad weten. En sorry voor het hele verhaal weer.

2. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Heb net 20 cc gekolft. En nog 220 in de vriezer :cry: . Ontkom ik nu echt niet aan de flesvoeding? Of kan ik ook met water mengen?

3. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Heb haar net 160 cc gegeven, en volgens mij kwam het allemaal weer naar buiten. :(

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Och meis...wat naar zeg!

Hoe is het nu met haar?

De stress werkt natuurlijk ook niet mee met kolven. Ik zou in ieder geval vaker gaan kolven dan om de 4 uur, zeker om de 2 a 3 uur.
    Heb je wel TSR met kolven? Anders kun syntocinon neusspray vragen aan de dokter.
    En anders schijnt dompiperon productieverhogend te zijn (maar ik ken het verder niet dus vraag wel even advies)

En zodra ze wel wil drinken, aanleggen aanleggen aanleggen....je kindje is zelf het beste in staat om die productie op te krikken.

Sterkte!

5. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Gelukkig wilde ze gistermorgen wel weer aan de borst. Ik was gisteren zelf ook ziek, dus ze zijn de hele dag samen in bed gebleven, en heb haar heel erg vaak aangelegd. Nu lijkt het weer goed te gaan met haar. Ze hoest alleen nog verschrikkelijk.

Alleen nu is mijn vriezervoorraad bijna weg. Ga zo nog kolven, maar heb het idee dat mijn productie weer op pijl is. Ze zou vanavond uit logeren gaan, maar dat doen we nu denk ik maar niet. Heb de melk te hard nodig voor mijn werk vrijdag en een bruiloft volgende week.

Chacha, dank je voor je reactie.

Deel Deze Pagina