Wie weet wat dit kan zijn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ammie1984, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Onze dochter is nu bijna 4,5 maand. De eerste maanden heeft ze op friso allergy care gezeten. Half januari provocatietest gehad en deze was negatief. Langzaamaan de gewone voeding weer geïntroduceerd en dat ging hartstikke goed. Wel krijgt ze nog maagzuurremmers. Begin mrt weer een belafspraak met de ka en als alles goed gaat kunnen we die ook gaan afbouwen.

We zitten nu een maandje op de standaard voeding. Het ging hartstikke goed, maar sinds een kleine week gaan de flessen echt drama. Ze krijgt 5x180. 3/4 van de fles drinkt ze huilend, vaak loslaten en maar huilen, veel verslikken etc. Het laatste gedeelte vd fles gaat wel goed. Alle flessen gaan wel helemaal leeg en na de fles is het ook gelijk weer goed.
    Ik heb niet het idee dat ze toch KMA heeft, want na het drinken is het gelijk over.
    Niet alle flessen gaan ook slecht, maar de meeste wel. Vanmorgen ging de eerste fles prima; net om 11u weer drama.
    Ik heb al geprobeerd de melk wat minder warm te geven, maar zelfde effect. Vh weekend geprobeerd een fles minder te geven, maar werkt ook niet.
    Ze spuugt wel regelmatig; paar mondjes na de voeding en tussen de voedingen in ook nog wel een paar keer.
    Ze krijgt twee maal daags 1,2 ml ranitidine.

Zijn er mensen die dit herkennen?
    Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Of misschien een fase?

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Nee dit klinkt niet als een fase, volgens mij is er wel iets aan de hand.
    Ik zou toch weer even contact opnemen met de kinderarts.
    Misschien is de dosis ranitidine te laag en heeft ze last van haar slokdarm met drinken.

3. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoeveel weegt je kleintje? Want 1,2 ml is wel weinig. 4,5 kilo is 2x1,5 ml.
    Aangezien ze 4,5 mnd is denk ik wel zwaarder dan dat toch?
    Gebruik je iets van nutriton of Joh. Meel?

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Eens een andere speen proberen miss?

5. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Begin feb woog ze bij cb 5940. Ik zal wel even contact opnemen met de ka mbt dosis.

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    De dosis bij 6 kg is 2x 2 ml! Dus dan zou ze nu nog wat zwaarder zijn en zit je al aan de 2x 2,1 ml.

Het is zo jammer dat artsen wel medicatie voorschrijven maar vergeten te melden wanneer en hoeveel je moet ophogen. Deze dosis heeft weinig zin nu en dat zou de oorzaak wel kunnen zijn.

7. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    In elke ml zit 15 mg werkende stof. Dosering is tot max. 10 mg per kilo, per dag.
    6 kilo is dus 60 mg per dag. 60/15 is 4 ml per dag. Dus 2x 2ml.
    Wel even overleggen met je arts idd. Maar is even om aan te geven dat ze idd te weinig krijgt wss. Dus dat zal het zijn.
    Succes!

8. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Toen we vorig keer contact hadden met de ka hadden we besloten niet op te hogen, omdat we toen net van voeding gingen wisselen. Als alles goed zou gaan konden we de ranitidine ook gaan afbouwen..
    Alles leek goed te gaan tot afgelopen week dus..
    Maar als ik jullie reacties lees krijgt ze dus al een hele tijd een te lage dosering peer keer?
    Ik weet ook niet precies hoe je het uit kan rekenen hoeveel ze dan mag krijgen. Hoe komen jullie aan die informatie?

Ik heb begin vd middag het zh gebeld. De assistente gaat overleggen met de ka en in de loop vd middag word ik terug gebeld..

Ben benieuwd met welke dosering ze komen...

9. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Nou ik snap het niet hoor..
    Zojuist gebeld door het zh. Er was overleg geweest met de dienstdoende ka en deze gaf aan dat ze al het maximale krijgt?

Als ik jullie reacties lees is dat niet zo.. Ik snap er niks van!

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Volgens wat ik van mijn KA aan info gekregen heb destijds, is de dosis inderdaad erg laag.

Maar het hoeft daar niet aan te liggen, het kan ook de speen zijn.

11. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb die informatie uit de bijsluiter van de apotheek... hoe ik het berekend heb staat erbij. Vind het raar van het ZH....

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mijn dochter had ook: onrustig drinken, kleine mondjes zuur, rode vlekken gezicht bij drinken, huilen tijdens en na fles. Overstreken.
    Enorme huilbaby, groene moeilijke ontlasting
    Bij 5weken osteopaat heeft veel geholpen dan comfort, pepti.
    Geen veranderingen.
    Bij 5 mnd ongeveer zijn we zelf naar standart terug overgestapt. Anders moest ze medicatie krijgen bij ontlasting etc. Met standart spuugde ze niet meer dan bij comfort maar ontlasting werd gewoon 2x per dag prima.
    Ook tegen die tijd begon ze optrekken, staan kort erna lopen lamgs etc en bij 6.5 ongeveer was alles weg vanzelf.
    Ontlasting goed, spuug nooit meer, rode vlekken weg.
    Bijna nooit huilen. Nou was gewoon normale baby.
    Enige wat bleef is erg druk en onrustig bij drinken en huilen als flesje even weg of vlak erna op is.
    Cb en ha verklaarde dat dat ze dat gedraag eerste maanden zien in patroon bij te alerte babys. Ze willen veel maar kunnen niets daardoor lichaam kan niet ontspannen en komt dat alles bij.
    Massage helpt wel. En osteopaat(al bij ons is bij 5mnd nog geweest was alles goed).
    Mijn dochter is drukke baby die alles wil doen zien etc. Ze slaapt moeilijk, ze is erg veeleisend, ontdermemend en doorzet gewoon tot ze doel niet bereikt. Lastige baby kortom maar gelukkig na 6mnd ze is van de gedoe met kma reflux af.

Ben je bij baby osteopaat geweest?

Ik weet niet of je dochter kma reflux kiss etc heeft of iets anders. Reflux heeft ze vast als je medicatie van de ka krijgt)?
    Ik wil je alleen maar ze zeggen dat hou het vol en volg je hart. Komt goed.

13. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    De arts kan dan niet rekenen.

Ik heb twee kinderen aan de ranitidine gehad en bij 6kg geef je 2 x 2 ml. Je gaat dan per halve kilo 0,2 ml omhoog.

Mijn zoon is nu 11 weken en is inmiddels over naar losec. Maar twee weken geleden kreeg hij met 6,5 kilo 2,2 nl twee maal daags.

Deze dosering is gegeven door de huisarts, daarna bevestigd door de kinderarts en ook door mijn broer die apotheker is. Ik zou dit bespreken met de arts en vragen om een berekening. Je kunt zelf de bijsluiter erbij pakken en het nagaan. Het is een wat omslachtige berekening maar dan zie je het zelf.

Het kan dat jouw arts een lage dosering hanteert, maar dan zou hij deze moeten bijstellen als jij met de klachten blijft zitten. Bel nog maar eens of vraag de apotheek een dosering te laten berekenen. Dan heb je iets om de arts te overhandigen.

14. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Probeer eens op een andere manier te voeden.

Onze beide kinderen waren (helaas) geen baby's die op de arm wilden drinken. In het begin ging het nog wel, maar steeds vaker lieten ze de fles los en gingen ze brullen. Nou had onze oudste reflux dus ook bij haar hebben we gedacht dat de dosering te laag was. In overleg met de KA de dosering verhoogd, maar haar gedrag bleef.
    Onze dochter dronk alleen maar redelijk als ze in de wipstoel lag/zat.

Onze zoon legden we een beetje op zijn rug en zij op de bank. Dan zijn hoofdje een beetje draaien zodat we de fles horizontaal konden geven. Als we dat niet deden dan was het na 40cc al brullen.

Deel Deze Pagina