weet iemand dit heel toevallig?

Discussie in 'De lounge' gestart door oleander1986, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hoi,

Ik heb twee dagen geleden van mijn huisarts een kuur voorgeschreven gekregen voor een vaginale schimmelinfectie. Gyno miconazol creme of zoiets. Nu heb ik dat bij de apotheek gehaald, netjes de gebruiksaanwijzing gelezen en daar staat op 1 keer per dag 14 dagen lang de creme met de bijgesloten inbreng hulzen inbrengen. Prima, dat heb ik nu 2 dagen gedaann, zie ik nu opeens op de tube zelf een sticker geplakt waarop mijn naam staat en dat ik het 2 keer per dag in moet brengen, dat zou dus een kuur van 7 dagen zijn ipv 14 wat in de bijsluiter staat. Ik neem aan dat die sticker getypt is door de aphotheker waar ik het heb opgehaald, mijn naam staat er ook op. Moet ik nu 2 keer per dag die creme aanbrengen, of 1 keer zoals in de bijsluiter??? Heb al naar huisarts gebeld maar die was vanmiddag dicht en morgen moet ik werken en kan ik ook pas smiddags bellen. Heel toevallig iemand onder jullie die er verstand van heeft en weet welke aanwijzingen ik nou moet opvolgen?
    Alvast bedankt!

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

doen wat er op de verpakking stata van de arts. soms wijken ze daar om bepaalde reden van af. ik gebruik dat spul erg vaak zelf en kan absoluut geen kwaad verder. op de bijsluiter zijn maar richtlijnen

oja ik zelf moest ook altijd 2x per dag aanbrengen;)

3. m1980

m1980 Bekend lid

6 apr 2008
    549
    0
    0
    In Een Huis......
    Ja idd doen wat er bij jou naam vermeld staat op de sticker.

4. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Doen wat op de sticker staat! Wel vreemd dat de apotheker assistent(e) het niet uitgelegd heeft.

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    kheb zelf toevalling vandaag dit spul gekregen, en bij mij staat er 2x per dag op lees ik nu. ik hoop dat het helpt... ;)

6. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ok, heel erg bedankt dames, dan ga ik het vanaf nu dus 's avonds voor het slapen gaan en 's ochtends bij het opstaan gebruiken.
    Inderdaad raar dat zowel mijn huisarts als de apotheker me niks heeft uitgelegd.
    Wel fijn, ik vond het al een beetje irritant dat ik er twee weken aan vast zou zitten.
    Moet zeggen dat ik het wel een beetje eng vind het te nemen nu ik zwanger ben. Ze zeggen dan wel dat het geen kwaad kan, maar heb de bijsluiter dus goed gelezen en daar staat op dat een veel voorkomende bijwerking hoofdpijn is. Dat betekend dat het dus ook echt in je bloedbaan terecht komt en dus ook bij je baby zou ik denken?? Maarja ze zullen wel weten waar ze het over hebben.
    Nogmaals bedankt lady's!

Deel Deze Pagina