he meiden, kunnen jullie me iets vertellen. ik ben 32 weken zwanger en van de week heb ik in het ziekenhuis gelegen voor een blaasontsteking waardoor ik harde buiken heb gekregen en ontsluiting. nu vind mn man het eng om gemeenschap te hebben omdat hij weet dat sperma de bevalling op gang kan krijgen. is dat eg zo als ik nu gemeenschap heb dat ik meer ontsluiting kan krijgen? hoop dat jullie me het kunnen vertellen. kussie
Ik heb ook last van harde buiken en loop het risico op vroeggeboorte. Al voor bij mij ontsluiting werd geconstateerd werd gezegd: geen seks! Dit stimuleert nl samentrekkingen vd baarmoeder en als je al last hebt gehad van harde buiken kan het zo weer op gang komen. Dus ik zou het niet doen.
Ik zou als ik jou was ook absoluut geen sex hebben! Als je nu de 37 weken voorbij zou zijn, is het een ander verhaal. Neem het zekere voor het onzekere en doe t niet!!
ok maar dat betekend dus dat ik 8 weken lang geen sex mag hebben eigenlijk? maar ja zonder eg gemeenschap hoef je niet te hebben om het leuk te hebben toch? maar ja dat jullie het allemaal afraden om sex te hebben daar schik eigenlijk wel een beetje van. net wel sex gehad eigenlijk maar had wel harde buiken dus eg lang hield ik het ook niet uit. maar mn man vind het best een beetje eng nu ook om sex te hebben dus veel sex zullen we de komende weken ook niet hebben. maar ja vinden jullie het niet moeilijk dan want ik heb nog steeds heel veel zin in sex ?! kussie
Nou als je nu toch seks hebt is de kans groot dat je weeën krijgt en op korte termijn bevalt.. Ik weet niet wat je zelf belangrijker vind? Met 32 wk is je kindje nog niet klaar om geboren te worden. En nee eerlijk gezegd mis ik het niet, bovendien heb ik het ervoor over. Overigens is seks of welke andere vorm van seksuele opwinding bij jou niet aan te raden, het heeft nl allemaal hetzelfde effect: stimulatie van de baarmoeder! Daarom wordt inwendig onderzoek ook zoveel mogelijk vermeden bij vrouwen die al last hebben van weeën en/of ontsluiting.
Ivm vroeggeboorte van ons zoontje, mag ik deze zw schap helemaal geen sex hebben! En ik heb het er voor over! Het is 'maar' sex en als je je kindje daar nog even mee in je buik kunt hebben, dan lijkt me dat het best makkelijk vol te houden is. Je bent 32 weken, dus iig nog 5 weken volhouden. Kleine moeite, groot plezier! Succes
Ik denk dat dat echt niet zegt hoor. Ik heb al sinds week 31 1cm ontsluiting en we hebben gewoon gemeenschap gehad hoor. En ik heb zoals je ziet bijna de 37 weken gehaald Het is bij mij ook nooit in het ziekenhuis gezegd dat het niet mag.
Heb zelf een kindje gekregen met 32 weken, en als je er enigszins invloed op kan hebben (of de 'verhalen' nou kloppen of niet), zou ik geen sex hebben. Tja dan mis je de sex, maar heb je een kindje wat op tijd geboren wordt en niet alle poespas van wekenlang couveuse en spanning. En niet lullig bedoeld, je zegt 8 weken geen sex hihi maar hoe denk je dat dat na de bevalling is? Bij mij was het bij mijn eerste een stuk langer dan 8 weken. Weet niet eens hoe lang precies, en wat zo met mijn ukje bezig dat ik het geen seconde gemist heb Maar goed, als je het zeker wilt weten kun je het misschien aan je verloskundige of gyn vragen?
Hier idem bij de vorige zwangerschap, ons kindje is blijven zitten tot 41 wkn. Ik moet zeggen dat ik 'gewoon' met ontsluiting/ verweking/ verstrijkte bmm liep en geen vroegtijdige weeen heb gehad, dat maakt nog wel uit denk ik.
Bij mijn eerste had ik met 33 weken ontsluiting door blaasontsteking. Mijn man durfde toen geen sex te hebben maar volgens de verloskundige kon het geen kwaad. Ik ben uiteindelijk met 42-1 ingeleid.
Nou 8 weken geen sex... Eerder 5 Vanaf 37 zou het toch niet erg zijn als het de bevalling opwekt? En ik zou trouwens gewoon je verloskundige of gyn bellen met deze vraag. Zij weten zeker of het wel of niet mag. En anders kan je je ook met je man bezig houden en jezelf een paar weekjes overslaan... Normaal gezien zou je slijmprop je beschermen, maar als je al ontsluiting hebt zal die er niet meer zijn... Ik zeg vlos of gyn bellen!
ja in het ziekenhuis hebben ze niet gezegd dat ik geen sex mag hebben alleen dat ik tot na de Pasen geen huishouden mag doen en rustig aan moest doen voor de rest helemaal niks. en ja Janneke idd eigenlijk 5 weken is het dan. voor mij is het wel beter als ik eerder beval daar ik met zware bekkeninstabiliteit loop ook nog eens. zal morgen anders de gyn maar eff bellen want daar loop ik nu eff bij daar ik in het ziekenhuis heb gelegen natuurlijk.
Ik ken het, zware bekkeninstabiliteit. Helaas kreeg ik te horen dat het geen indicatie is om eerder te mogen bevallen. Mijn zoontje kwam dus met 42-1 en na de bevalling kon ik niet meer lopen. Nu bij de tweede merk ik dat ik al weer last krijg. Het is eigenlijk nooit weg geweest. Waarschijnlijk zal ik de laatste tijd in een rolstoel moeten. Ik heb het er voor over. Je krijgt immers iets van onschatbare waarde terug!
ik heb al vanaf 4 weken last van mn bekken maar te lang zo mee blijven lopen ben met 16 weken naar de fysio gegaan en daar zei ze dat het eg slecht ging. heb nu een bekkenband van een vriendin gehad die is breder dan de gewone bekkenband van de fysio en die werkt perfect. kan ook eigenlijk niet zonder lopen want dan zak ik door mn benen. nu mag ik hem niet om omdat mn buik ook wat rust moet hebben en met die bekkenband om zit het helemaal ingepakt. misschien toch een idee om de fysio te vragen om een brede bekkenband dus.. mij heeft het erg geholpen anders zat ik allang in een rolstoel nu.
als je ontsluiting hebt met 32 weken zwangerschap dan zou ik absoluut niet gaan sexen. wij hebben op de avond voor de geboorte van onze zoon gemeenschap gehad. we waren klaar ik ging staan en mijn vliezen braken. vier uur later waren we pappa en mama. dus nee ik zou het er niet op wagen straks word jullie kindje geboren met 32 weken dan is hij nog niet toe om geboren te worden hij is er dan nog niet klaar voor. dus meid je kan de rest van je leven nog vaak genoeg sexen doe het je kindje nou niet aan voor die 8 weken. liefs
Ik had met 22 weken, 2 cm ontsluiting en dus dreigende vroeggeboorte. Ik mocht absoluut geen sex meer hebben.
Als ik jou was zou ik het gewoon even vragen. Lijkt me dat als het absoluut niet mocht dat ze het dan wel wat gezegd zouden hebben.
ik heb net de gyn gebeld en ze zeggen dat het wel mag het wordt niet verboden zeg maar maar verstandig is een ander verhaal. het zijn de samentrekkingen van de baarmoeder die het hem doen niet de sperma of een stofje erin. denk ik ga het gewoon meteen goed vragen, maar ja het mag dus wel maar wel heel erg uitkijken hadden ze gezegd.
Dan zou ik het niet doen. Kijk, verbieden zullen ze het je nooit, maar ze zeggen dus indirect dat het niet verstandig is... Hier sinds 27 weken en 5 dagen een "verbod", dus al best een tijdje, maar we hebben het er graag voor over. Tuurlijk wel zin, maar het risico weegt niet op tegen een pleziertje voor ons. Over een aantal weken mogen we weer