Weet iemand dit? Keizersnede na eerdere keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door LovelyDK, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Mijn vriendin heeft een zelfde soort bevalling gehad alleen duurde het bij de eerste 40 uur. Toen een keizersnede.
    Bij de 2e heeft ze gelijk aangegeven dat als het na 24 uur niet gaat, ze een keizersnede wil. Gelukkig kreeg ze de keizersnede al na 12 uur.

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik heb bij de eerste een keizersnede gehad. Als er een tweede komt heb ik me voorgenomen om vanaf gesprek 1 aan te geven dat ik een keizersnede wil. Als ik het blijf aangeven geloven ze misschien dat het niet de hormonen zijn maar dat ik er daadwerkelijk goed over heb nagedacht. Ik zal ook zorgen dat mijn man bij die gesprekken aanwezig is en kan beamen dat ik het hier over heb gehad en me bewust ben van de voor- en nadelen en dat ik voor na de keizersnede extra hulp regel (bijv. in de hulp van mijn moeder, mijn man extra week verlof). Als je laat zien dat je er goed over hebt nagedacht gaan ze wellicht sneller "overstag".

Succes!

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Roxy dat is inderdaad ook iets waar ik over heb nagedacht! Ik wil dit nu bespreekbaar maken, zonder dat ik zwanger ben, zodat ze het niet op hormonen oid gaan gooien!
    Ik vind een plan maken zo'n gelul... Dus je 'moet' dan maar eerst 12 uur pijn lijden voor je die keizersnede kan krijgen? Beetje kort door de bocht maar jullie begrijpen wat ik bedoel toch?

Kijk, als je nog nooit eerder een bevalling mee heb gemaakt zeg ik probeer het eerst zelf... Maar ik weet dondersgoed wat het is, en ik weet ook wat ik nu dus absoluut niet meer wil.
    Overigens was het 24 uur serieus, maar tevoren ook al achteraf wel begonnen:..

4. LovelyDK

Guus dat wist ik niet en geloof ook niet dat dit in elk ziekenhuis zo is ?

5. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    dat heb ik ook nooit gehoord...Misschien als je die 5000 euro zelf betaald maar anders denk ik niet dat dit kan.

6. Roxyroxx

Helemaal herkenbaar meid. Op vrijdagavond begonnen hier de weeen... Zondagnacht uiteindelijk eindelijk 3 cm ontsluiting... Toen om half 8 nog een echo en hey het was een sterrekijkertje. Mannetje en ik vielen weg (ik was zo uitgeput!) en toen meteen naar ok voor spoedks. Het is gewoon ook het hele traject. Ik ben er voor mezelf uit, geen natuurlijke bevalling meer voor mij. Ik vond de bevalling echt vreselijk en was elke minuut bang dat er iets met de kleine mis zou gaan. Die angst zou ik niet nog eens willen doormaken. Dan maar een keizersnede met 39 weken en even wat weken rot voelen.... Daarom zal ik zorgen voor extra hulp zodat het zh het wat dat betreft nergens op kan gooien.

En een plan maken? Wat dacht je van een zin: ik wil een keizersnede met ruggeprik!

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dit betwijfel ik sterk.

Mijn eerste is geboren na een geplande keizersnee wegens stuitligging.

Bij de volgende moest ik het maar gewoon weer natuurlijk proberen. Dit omdat er aan een keizersnee namelijk ook risico's kleven. Het is wel een buikoperatie wat veel mensen lijken te vergeten.

Mijn tweede is via een spoedkeizersnee geboren omdat mijn ontsluiting bleef steken op 1 cm en de hartslag van Finley steeds wegviel.

Tijdens het afsluitend gesprek met de gynaecoloog een paar weken geleden zei hij tegen mij dat mocht er ooit een derde komen (is niet de bedoeling), dat ik dan toch weer eerst natuurlijk zal moeten proberen te bevallen.

Natuurlijk kun je je wens altijd kenbaar maken.

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    als er een medische reden voor is krijg je natuurlijk een keizersnede , maar een keuze heb je hier niet als er geen rede is voor een keizersnede ........

Ik zou het aangeven dat je bang bent voor een natuurlijke bevalling en waarom .....en dan samen , als het zover is een goed bevallingsplan op te zetten ....

Ik heb zelf 1 keizersnede gehad , daarna 2x een natuurlijke bevalling , bij de laatste zou ik eigenlijk met 38 weken worden ingeleid , dat doen ze dan wel veel rustiger als een normale inleiding ,maar ons meisje was met 37 weken al zo nieuwsgierig dat ze zelf al wilde komen ..

9. Roxyroxx

Dat betwijfel ik ook. Ik ben wel van mening dat een gyn jou een keizersnede wil laten ondergaan MITS je er goed over hebt nagedacht qua nazorg etc. Ik denk niet dat als je binnenkomt en zegt Hey joh doe mij een keizersnede dat ze dat doen zo van natuurlijk, geen probleem!

Daarnaast vergeet je misschien dat je maar max 3 keer een keizersnede mag hebben (ofja mag, volgens mij is 3x de max dat het toch nog "veilig is?!)

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    volgens mij wel ...... heb ik ook eens gehoord ..

11. LovelyDK

Roxy dat is dus ook mijn plan! Haha!

Het is toch van de zotte dat ik gewoon al nerveus word als ik eraan denk? Ik ben verdorie niet eens zwanger!

12. Roxyroxx

Precies. Is idd te gek voor woorden. Wat dacht je van een verwijzing vragen van de huisarts naar de gyn? Misschien kun je daar gewoon eens een open gesprek aangaan en aangeven waar je angsten zitten en hoe je het zelf voor je ziet.

13. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Volgens mij wisseld het heel erg per gyn en per ziekenhuis..
    Ik heb 1x een keizersnede gehad.. mocht ongeveer kiezen. Hun doen alleen maar een gewone bevalling als je het aandurft en er voor 100% achter staat.

Ik kreeg een keizersnede i.v.m stuitligging. Bij een volgende zouden we in gesprek gaan erover en hij zei dat ik zelf ook wat in te brengen heb dan :)

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik denk wel dat het het beeld van de toekomst is dat je kunt kiezen voor een keizersnede , ook al is daar geen medische reden voor .....maar als er geen rede voor is , vind ik het zelf persoonlijk ook niet nodig om een keizersnede te krijgen ( .......... een keizersnede is ook niet geheel zonder risico's .....

15. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ik ben persoonlijk ook niet voor " zomaar" een keizersnee.
    Volgens mij heb je na een eerdere keizersnede een behoorlijke kans dat bij een natuurlijke bevalling het uitloopt op een spoedkeizersnee, met meer kans op complicaties als bij een geplande keizersnede. Kan me heel goed voorstellen dat er een hoop zijn die geen gewone bevalling aandurven na een eerdere keizersnede. En helemaal niet als ze eerst hebben geprobeerd natuurlijk te bevallen en dit helemaal niet goed gegaan is!

Gezien ik een afwijkende baarmoedervorm heb, grote kans op weer een stuitligging en de bovenstaande info zal t bij mij waarschijnlijk toch een keizersnede gaan worden bij de volgende. Ondanks dat ik dolgraag natuurlijk zou willen bevallen, heb ik er weinig vertrouwen in dat het goed zal gaan.

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn gyn heeft destijds gezegd dat als nr 2 ook een grote hoofdomtrek heeft t direct een keizersnede zal worden.

En anders toch natuurlijk proberen, heeft ook mijn voorkeur. Ik heb er persoonlijk best moeite mee gehad dat t niet natuurlijk kon.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Het lijkt me echt een ontzettend eng idee om na een keizersnede normaal te bevallen, i.v.m risico op uterusruptuur. Tsja zo vaak zal dat wel niet voorkomen maar ik heb een vriendin die dat heeft meegemaakt en dan komt het toch erg dichtbij...

18. Roxyroxx

Dat zal ook een rol spelen. Zelf vind ik het jammer maar helaas dat het niet natuurlijk is gelukt. Ik heb geen trauma dat ik een keizersnede heb gehad en zie echt het nut niet in van persé natuurlijk moeten bevallen, maar dat ben ik. Ik heb toch een kind, wat maakt het uit of dat natuurlijk of via keizersnede is gekomen? Ben je dan een levenservaring armer? Tja so be it.

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    logisch dat je dat dan eng vindt , maar als je al eerder bevallen bent met een keizersnede en dan natuurlijk moet gaan bevallen , houden ze je beter in de gaten en grijpen ze eerder in als het nodig is .....

20. Islah

Islah Niet meer actief

Ja dat hoor ik wel vaker maar als je dan juist verhalen hoort over zelfs zulke situaties waarin dat mis is gegaan (bv. bevalling was 's nachts en gyn moest uit bed gebeld worden) dan stelt je dat ook niet echt gerust haha. Maargoed ik heb (gelukkig) geen keizersnede gehad, dus voor mij gaat zoiets toch niet op. Denk er alleen wel eens over na, maar dat zou ik eigenlijk gewoon niet moeten doen ook.

Deel Deze Pagina