dit dus. dacht na de eerste ook, dit noooooit meer. maar nadat ik bij de 2e een hele fijne gyn kreeg, die mee dacht en aan mij vroeg 'wat wil jezélf? heb ik het aangedurfd om inclusief inleiding toch zelf te proberen. helaas niet gelukt, maar zonder problemen na 7 uurtjes opnieuw een keizersnede. ik had van te voren 2 voorwaardes. 1 Ik wilde eerder doorverwezen worden door de vk dan de standaard 36 weken (is met 32 weken gebeurd), zodat ik de tijd had om alles goed te bespreken, en de 2e was, hoezo MOET ik het eerst proberen, mijn lichaam, mijn bevalling toch? ziekenhuizen genoeg in dit land, dan maar wat verder rijden... succes met alles!!!
die verhalen blijven ook hangen en lees je ook , en de 99,9 % waar het goed bij gaat lees je ook vaak niet....
Ook het idee van een uterusruptuur maakt me idd bang! Heb dit in mijn omgeving ook gehoord.. Afschuwelijk!
oh en ik had al een bevalplan vóór ik naar degyn ging, dan wist ik zeker dat alles besproken werd. op bevaling zelf niet echt nodig geweest, maar daarvoor wel erg fijn, júist tijdens hormoon buien
Ik vind het juist niet raar. Zeggen als ik het fout heb he! Maar remt dit je ook om aan een tweede zwangerschap te beginnen? Ik kan me dat nl heel goed voorstellen. Ik zou zeker een gesprek aangaan met een gyn. Mijn eerste bevalling was ook traumatisch. Wel op de natuurlijke manier met een vacuümpomp. Omdat Emma met een erbse parese is geboren mocht ik voor een tweede met een geplande keizersnede omdat de kans op herhaling er was, maar ook omdat de eerste bevalling zo zwaar was en de kans als ik het op een natuurlijke manier zou doen het me kon gaan remmen/tegenhouden. Zou om de laatste reden dus zeker een gesprek aangaan om jouw bevalling. Misschien dat de optie er ook is om het eerst natuurlijk te proberen en evt op een keizersnede over te gaan? Ik weet dat een keizersnede een zware operatie is maar wat ben ik blij dat ik een goede tweede bevalling heb gehad na de eerste traumatische.
Ik mocht zelf kiezen na mijn spoedks. aangezien ik deze heb ervaren als traumatisch staat een geplande keizersnede gepland voor dit ventje. Heb wel getwijfeld hoor. eerste instantie wilde ik toch natuurlijk proberen, maar daar ben ik volledig op terug gekomen! Mocht de kleine zich eerder melden en is mijn arts aanwezig wellicht dat ik het dan misschien TOCH probeer.. maar dat zie ik tegen die tijd wel.. heb wel een bevallingsplan trouwens.
Hier na 48 uur nog maar 4 cm ontsluiting en dus ook een keizersnede gehad. Ook hier had ze een flinke bult op haar hoofd door het klem zitten. Als er in de toekomst een 2e mag komen wil ik absoluut weer een keizersnede. Deze krijg ik waarschijnlijk ook wel door medische redenen. Ik denk dat je dit gewoon moet bespreken met de gynaecoloog.
In ieder geval fijn om te horen dat jullie me begrijpen en het niet raar vinden hoe ik denk Ellen, het speelt zeker mee ja... Ik durf haast niet opnieuw zwanger te worden puur omdat ik niet durf te bevallen... Maar vind dat zo sneu klinken dat ik het niet uitspreek haha!
Ik had heel erg uitgekeken naar t moment dat dat glibberige lijfje op mijn borst gelegd zou worden. Dus ja, ik was best verdrietig. Heb uiteindelijk ook een ppd gekregen, maar daar zit natuurlijk veel meer achter. Niet alleen een keizersnede. Inmiddels ben ik er wel overheen hoor